Toon posts:

Stofzuiger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een P4 systeem in elkaar gezet, werkt perfect op een ding na:
Na +/- 1 uur gaat de ventilator van de voeding sneller draaien, wat mij het gevoel geeft naast een stofzuiger te zitten.
Kast: Aopen bigtower met P4 voeding
Temp moederbord komt niet boven de 30
Temp processor komt niet boven de 40
Ik heb al een extra ventilator onder in de systeemkast geplaatst, maar dat de verlengd de tijd voordat de voedingsventilator sneller begint te draaien wat.

Verwijderd

dit is volkomen normaal!na een tijdje wordt de voeding warm en zal de fan harder gaan draaien om de voeding koel te houden. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik, maar kan dat niet met wat minder herie.
Is het niet mogelijk om de ventilator van de voeding te vervangen door een stiller exemplaar?

Verwijderd

Er zijn een paar mogelijkheden >:)

1. Ventilator uit de voeding halen (niet doen dus, kon die wil is gaan vlamvatten :))
2. Ventilator op 7 Volt laten draaien (Let wel ff op of de temp niet te hoog wordt van de voeding)
3. Die extra fan naar binnen laten blazen onderaan je voedig bij die openingetjes, misschien dat ie dan niet sneller gaat draaien.
4. Ventilator vervangen door een stiller exemplaar, geen id eigenlijk welke (Sunon, Papst?)

Verwijderd

Topicstarter
Extra koeler blaast naar binnen

Hoe laat ik de voedingsventilatop op 7 volt draaien?

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 17:18 schreef Rob10 het volgende:
Extra koeler blaast naar binnen

Hoe laat ik de voedingsventilatop op 7 volt draaien?
Mjah bedoelde dat je die extra ventilator dus onderaan en tegenaan de voeding hangt... Van al die snoertjes die door je kast lopen met geel, zwart, zwart, rood, daarvan zijn 2 kleuren samen 7volt d8 ik weet zo niet welke. Misschien weet iemand anders dat?

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoelde de ventilator ingebouwd in de voeding, de extra ventilator onderin de kast maakt niet teveel herie, en als hij dat wel zou doen demonteerde ik hem gewoon

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
veel wat weerstand tussen zetten
dan draait ie langzamer...
alleen hoeveel ohm...geen id, sorry

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 17:20 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Mjah bedoelde dat je die extra ventilator dus onderaan en tegenaan de voeding hangt... Van al die snoertjes die door je kast lopen met geel, zwart, zwart, rood, daarvan zijn 2 kleuren samen 7volt d8 ik weet zo niet welke. Misschien weet iemand anders dat?
7V krijg je NIET uit je voeding, tussen rood en zwart is het 5V en tussen geel en zwart is het 12V.

Fan vervangen, een vriend heeft ook een stofzuiger in zijn voeding, hij heeft die fan vervangen door een fan uit een kapotte voeding, werkt prachtig.

Verwijderd

je moet de voedingsfan niet op 7 volt laten draaien, dan wordt de voeding te warm. Gewoon op 12 volt laten staan, en de snelheidsregeling uitschakelen. Andere optie is een stillere fan erin zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe schakel ik de snelheidsregeling uit?

Verwijderd

zet er gewoon een stillere fan is das veel simpeler

Verwijderd

theorie achter een temp-afhankelijke blower is dat íe niet altijd op topspeed draait, maar ook langzamer kan . Je moet dus blij zijn dat íe af en toe wat stiller is *D

zou je fan willen vervangen moet je eerst ff kijken of het gewoon 2 aderig is, of dat rotatiemeting erbij zit (zou best kunnen nl.) moet je dus bij vervanging wel op letten ... (misschien overbodige info.. )
Pagina: 1