Coppermine op Asus P3B-F

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Topicstarter
als ik de nieuwste bios flash (1005 officieel), kan ik dan een coppermine cpu er op draaien? ik kan op de asus site daar geen info over vinden, ook zou ik graag willen weten hoever qua Mhz dat bordje kan

Kan ik dan gewoon mijn 100mhz geheugen blijven gebruiken?

How bad is it on a scale from one to Spurs

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52

johnwoo

3S-GTE

Coppermine op P3B-F kan prima, heb ik zelf ook (PIII-500E). Je moet alleen wel bedenken dat de maximale multiplier van dit bord 8.0 is, dus de snelste CuMine die erin draait is een 800 MHz (tenzij je overklokt).
En dit bord is juist bedoeld voor 100MHz geheugen (ook 100MHz FSB), dus je kunt gewoon je geheugen overplanten.

O ja, een paar linkjes:
http://www.asus.com/products/techref/cpu/coppermine/index.html - Hier staat een overzichtje van Asus borden die Coppermine ondersteunen. Zoals je kunt zien moet je, om een Slot 1 CuMine te draaien revisie 1.03 met BIOS 1004 hebben. Om een FC-PGA370 CuMine te draaien (zoals ik doe) moet je een slotket kopen (ik gebruik de Soltek SL-02A++) om hem toch in een Slot 1 moederbord te kunnen gebruiken (P3B-F is Slot1 bord).

http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentiumpro/P3b-f/index.html - Hier vind je wat algemene info over de P3B-F.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Papillon
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Je moet wel een ASUS P3B-F rev 1.03 of hoger hebben!

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
ik heb nu rev 1.01. als ik mijn bios flash, heb ik dan ook een hogere revisie?

Kan ik dan wel een non-coppermine Pentium 3 (bijvoorbeeld 650mhz) erop doen??

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan er op een P3B-F ook 133MHz geheugen ??
Bij ASUS kan ik niets vinden....

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
In mijn Asus software staat rev 1.01, maar als ik op mijn bord zelf kijk, staat er 1.03, dus zal ik dat maar aannemen...

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja je kan 133Mhz geheugen erop doen

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Die p3b-f loopt zelfs stabiel op 150 bussnelheid, mits je processor het trekt en het geheugen.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:52

johnwoo

3S-GTE

ik heb nu rev 1.01. als ik mijn bios flash, heb ik dan ook een hogere revisie?
Nee, BIOS versie != moederbord revisie. Bij een nieuwe moederbord revisie zijn op hardware niveau veranderingen toegepast tov. de vorige revisie. Een nieuw BIOS is eigenlijk een softwarematige verandering.
In mijn Asus software staat rev 1.01, maar als ik op mijn bord zelf kijk, staat er 1.03, dus zal ik dat maar aannemen...
Daar heb ik ook last van. Zowel Asus Probe als SiSoft Sandra geeft bij mij aan dat ik rev 1.01 heb, terwijl op het bord echt 1.03 (of zelfs 1.04, weet niet meer precies) staat. Maar het werkt perfect, dus het lijkt me dat op het bord de juiste info staat.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Topicstarter
Bedankt Guys, ik heb net mijn BIOS geflashed naar 1005 en het ging perfect, nu ff kijken naar een CPU

Pagina: 1