Toon posts:

Tearing na nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik had een maand of 4 geleden een r9 280x 2gb gekocht werkte zeer goed geen problemen.
Nu heb ik deze vervangen door een Gtx 770 2gb maar ik heb nu in games tearing van die horizontale strepen.
Als ik v sync aan doe gaat het weer weg maar heb ik een zeer hoge inputlag en dat totaal niet speelbaar is.
Heb ook op het net gezocht over de nvidia settings en heb geprobeerd om het opte lossen maar lukte niet
Ik heb mijn windows ook is opnieuw geformateerd maar lukte ook niet.
Zou een nieuwe monitor het probleem weg doen? heb een 60 Hz monitor.
Een 144 of 120hz zou dit oplossen?
Bij de mijn vorige kaart (280x) had ik dit niet?
Kan iemand mij hiermee helpen?

Pc specs.

i5 4670

8 GB ram

SSD 120 GB.

Asus gtx 770.

corsair cx600m.

Z87 G45 Gaming

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tearing met v-sync uit is normaal. Wat bedoel je precies met onspeelbare inputlag ?

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij mijn oude kaart had ik dit niet toen v sync uit was.
Als V-sync aan is heb ik inputlag ja alles reageert dan zo traag.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Mag ik vragen waarom je je videokaart hebt vervangen? Qua performance ga je er niks op vooruit (waarschijnlijk eerder achteruit).

Verwijderd

Topicstarter
heb ik aan mijn broertje gegeven.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heb je de drivers geuninstalled en daarna in veilige modus DDU gedraait?
Probeer dat eens.

Je zou ook kunnen kijken naar adaptive vsync, dit zou ergens in het nv control pannel te vinden moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dat allemaal al gedaan voordat ik mijn nieuwe kaart er in deed.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:57

Thomg

Aww yiss

Misschien een kinderachtige reply, maar misschien gewoon weer de 280X en de 770 omruilen met je broertje?

Performance is toch praktisch hetzelfde en met een 280X had je er geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
gaat moeilijk als we niet samen zyn.
Maar ik heb net een nieuw monitor bestelt BENQ XL2411Z had tog een nieuwe nodig.
Komt morgen aan zal dan terug posten.

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Lijkt me beetje sterk dat het aan je monitor zou liggen. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit....
En waarom vsync eigenlijk aan? Kost alleen maar fps en denk dat je het 90% van de tijd niet mist. Heb bijna dezelfde setup maar dan met een 780Ti en zet het standaard uit. Achterlijk hoe hard je fps droppen met vsync aan

[ Voor 51% gewijzigd door mike30 op 07-06-2014 04:17 ]

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-01 20:42

Steef

GoT's Most Eaten

V-Sync veroorzaakt input lag, dit is niets nieuws. Om tearing bij framereates hoger dan de refreshrate van je scherm te voorkomen zorgt V-Sync ervoor dat de volgende frame iets later aankomt. Afhankelijk van je systeem merk je dit als input lag, dat wat jij invoert wordt geforceerd later visueel weergegeven om tearing te voorkomen.

V-Sync heeft dus ook weinig nut als je niet minimaal in staat bent een framerate te produceren die gelijk is aan de refreshrate van je scherm. Als je daartoe niet in staat bent kun je eens naar tripple buffering kijken.

Al dit gezeik is waarom AMD / NVIDIA / beeldscherm boeren druk bezig zijn met variabele refresh rates.

@mike30: Het is geen FPS drop, V-Sync limiteert je videokaart heel bewust om te voorkomen dat hij sneller frames aflevert dan de refreshrate van je monitor kan tonen. Het is juist dat wat tearing veroorzaakt.

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

Pagina: 1