Toon posts:

Advies nodig voor GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lieve Tweakers,

Ik ben echt helemaal radeloos en zou graag jullie advies willen vragen.
Ik ben nu al 3 dagen bezig om een geschikte GPU te vinden voor WoW, zodat ik op Ultra kan spelen in een 25-man raid, en daarbij ook eventueel kan stream via Twitch.

Ik dacht, ik ga een tweedehands GPU kopen, maar er zijn er zoveel, en de prijzen variëren ook van 100 tot 300 euro en daarboven.

Ik wil het liefst zo goedkoop mogelijk uit zijn, maar wel een GPU hebben dat zuinig is met stroom en niet al te heet wordt.

Ik heb al een heleboel tweedehands videokaarten bekeken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik op moet letten (gemined? Niet gemined?), Wat voor limiet zal ik hanteren voor de ouderdom van een GPU? Is het verstandig een GPU te kopen dat 1 jaar oud is? Geldt garantie nog wel als er mee is gemined?

Oh oh oh! En misschien klinkt dit stom, maar ben niet zo lang geleden aan mijn hart geopereerd, en nu begin ik echt moe te worden na al die tijd en energie die ik erin heb gestoken naar iets waar ik eigenlijk totaal geen verstand van heb.

Dus hier ben ik dan, Zouden jullie alsjeblieft raad kunnen geven of even een kijkje voor me kunnen nemen in de tweedehandse videokaarten en me een link kunnen fluisteren voor welke ik moet gaan?

Sorry voor deze lap tekst, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Oja ps: Mijn budget voor een GPU is circa 100-150 euro

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
Zou je willen aangeven wat voor een GPU je nu al hebt.
Dan kunnen we zien of het wel een upgrade gaat worden.

Zet even in een lijstje wat je hele PC is dan kunnen we ook gaan bepalen of het aan iets anders ligt.

[ Voor 32% gewijzigd door Daniel. op 06-06-2014 19:20 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Hey Gamingpc,

Ik vind het geen enkel probleem om je wat advies te geven. Al heeft ieder hier zijn eigen mening over wat echt goed is en niet.

Je kan kiezen uit Nvidia of Ati . Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Ati , al is nvidia ook gewoon zeer goed.

Voor wow heb je eigenlijk genoeg aan een 270x en met gedachte aan de nieuwe versie kan je ook een 2e hands 280x nemen (vooral de MSi variant is goed, en de ondersteuning op forums mocht je problemen hebben is ook excelent).

een 2gb kaart kan wow op ultra draaien , wil je gewoon veilig zijn ga dan voor de 280x als je kan (3gb)

Hou wel rekening ermee dat deze kaarten toch wel wat stroom kunnen slurpen en dat je bottleneck eventueel in je pc of geheugen / hdd zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een laptop, maar wil een PC in elkaar zetten.
Ik heb al een i5 4570 gekocht voor 80 euro via V&A
en een Midtower case (http://www.tweaknews.net/reviews/cav1/)

en heb deze componenten al in het vizier:

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B85M Pro4€ 53,67€ 53,67
1Thermaltake Frio Advanced€ 47,73€ 47,73
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1XFX Pro 550W€ 51,58€ 51,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 215,93

Volgens vele wordt gezegt dat Nividia 1 klein stapje voorsprong heeft dan ATI, omdat Blizzard vooral met Nividia kaarten hun eigen spellen testen en men zegt dat ATI soms achterloopt met driver-patches m.b.t. WoW.

280x is wel mooi idd, maar is dat niet overkill?

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Een 280x is een lichte overkill ja , maar het mooie hiervan is dat je op de toekomst gericht bent voor een zeer leuke prijs [verschil van 2-4 tientjes] (hierdoor kan je dus toch een jaartje langer ermee doen) . uiteindelijk kan je beter iets meer neerleggen voor een videokaart dan dat je net 1 model ervoor koopt waardoor je gaat haperen over een paar jaar. Momenteel gebruiken er maar een paar games echt meer dan 2gb videogeheugen (bf4 bijvoorbeeld) , maar dat kan in de komende tijd zeker gaan veranderen , waar je nu op 1920x1080 speelt koop je misschien over een jaar of 2 een leuke 2560x1440 monitor en dan kan je nog vooruit met je 280x. Zeker door msi overburner en het feit dat ze ook nieuwe Vroms uitbrengen elk jaar kan je heel lekker spelen.

Ik heb al een tijd geen wow meer gespeeld ,maar ik heb het altijd op ultra gespeeld met mijn amd kaarten , nooit problemen gehad , meeste "bottleneck" zat hem eerder in de harde schijf dan in de videokaart.
Als je fanatiek wow speelt zou ik zeker voor een SSD gaan , met een paar combat addons die loggen zit je aardig aan wat willekeurige read/write vast waarbij een normale schijf toch voor wat fps drops zorgt.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Aionicus schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:19:
Je kan kiezen uit Nvidia of Ati . Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Ati , al is nvidia ook gewoon zeer goed.
ATI Bestaat al een tijdje niet meer :+ .

Richting de TS: Die behuizing ondersteunt geen lange videokaarten - jammer genoeg heb je dus helemaal _niks_ aan die aankoop gehad. (Uberhaupt is het een waardeloze behuizing voor moderne standaarden :') )

Wat betreft Streamen: Dit is voornamelijk CPU afhankelijk.

Indien mogelijk zou ik voor een 280(x) gaan - als je echt niet aan 2e hands wilt beginnen is een 270x ook geen slechte keuze ;) .

Houd er rekening mee dat geen van beiden in die behuizing gaat passen.

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 06-06-2014 22:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:52:
Ik heb momenteel een laptop, maar wil een PC in elkaar zetten.
Ik heb al een i5 4570 gekocht voor 80 euro via V&A
Whoa whoa, je hebt het ook? Dit klinkt wel te mooi om waar te zijn.
Een 4570 is in ieder geval zat voor streamen.

Ik zou gewoon een 280X plukken van een respectabele verkoper op V&A.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 06-06-2014 22:19 ]

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06-2025
Okay, ik ga dan voor de 280x DIKKE KNUFFEL VOOR IEDEREEN! xxxx
Ik werd er echt helemaal kierewiet van van al die GPU's, en maar vergelijken hier en daar... kreeg er gewoon hartkloppingen van aan het einde! hihi

ben echt blij dat nu een paar gezegt hebben dat ik voor een 280x moet gaan, dan hoef ik dat niet meer te zoeken, nu nog een kast dan, hoezo past die niet? Hij is behoorlijk groot :o wel een onderarm lengte lang... niet genoeg?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Tweaknet schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:01:
Okay, ik ga dan voor de 280x DIKKE KNUFFEL VOOR IEDEREEN! xxxx
Ik werd er echt helemaal kierewiet van van al die GPU's, en maar vergelijken hier en daar... kreeg er gewoon hartkloppingen van aan het einde! hihi

ben echt blij dat nu een paar gezegt hebben dat ik voor een 280x moet gaan, dan hoef ik dat niet meer te zoeken, nu nog een kast dan, hoezo past die niet? Hij is behoorlijk groot :o wel een onderarm lengte lang... niet genoeg?
Meet het ff.

• Tweaknet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-06-2025
Chill man.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:05

D4NG3R

kiwi

:)

Omdat ik op deze image:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweaknews.net/reviews/cav1/img/c24.JPG
Zie dat de ruimte vanaf de extension slot tot aan de HDD brackets nauwelijks langer is als een ATX moederbord mag zijn, wat 244mm is. Rekening houdend met HDD kabels houd je effectief zo'n 230mm over. Misschien zelfs minder als de HDD's uitsteken buiten die cage.

De kortste R9 280x die ik ken (RoyalKing van Club3D) is 265mm lang. De kortste R9 270x (RoyalQueen van Club3D) is 211mm lang, deze zou nog kunnen passen - maar is wel een flinke downgrade (En een flinke lawaaimaker) vanaf de 280x.

Daar komt bij dat deze behuizing een zeer slechte koelmogelijkheid heeft, 1x 120mm en 1x 80mm.

Tenzij dat ding een takkeherrie mag maken (Snelle 80mm fan) gaan de temperaturen mogelijk hard tegenvallen.

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 07-06-2014 02:11 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:05

Steef

GoT's Most Eaten

Let ook even op die diepte van je kast, nieuwe videokaarten hebben in de regel de PCI-E connectoren op de zijkant zitten, de kabels en connectoren moeten dus in de breedte nog op je kaart en in je kast passen.

Sony A7IV | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400 | Sigma 105 F2.8 MACRO

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ook een nieuwe kast zoeken nadat ik een GPU heb. Zodat ik weet voor welk breedte ik moet gaan.

Ik heb een R7970 BE aangeboden gekregen voor 150 euro, zal ik dat doen? of toch voor een 280x gaan?
Hier geven ze aan dat de R7970 BE beter prestaties levert: http://tweakers.net/ext/f/EPYjR0BH0NHT2IfRDIyWhORV/full.gif

Maar het is wel een Videokaart dat al uit de markt is gehaald en een DirectX 11 versie heeft, niet 11.2 bijv. Maakt dat wat uit? En zal ik voor die R7970 BE gaan of toch 280x?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

7970 boost edition? Ik neem aan dat je de 7970 Lightning Boost Edition bedoeld?

Als die maar 150€ is, is dat inderdaad een koopje ( ergo, haal het op / goede rating, wel héél goedkoop ).

Een 7970 is een 280X ( mag je wel vanuitgaan ). Zijn wel wat kleine lettertjes die hier niet van toepassing zijn.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:57
Of de XFX black edition...
pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
Daar hoor je wel eens van dat ie herrie maakt, maar als je hem draaiend kunt zien kun je dat zelf beoordelen.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De black edition is inderdaad een so-so kaartje, zelf kiekje nemen ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-02 20:56

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb hem en vind hem inderdaad wat lawaaiig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat om de " lightning boost edition" , ik kan beter voor die gaan dan voor de XFX toch? Ik ga hem vanmiddag ophalen :)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:26:
Ja het gaat om de " lightning boost edition" , ik kan beter voor die gaan dan voor de XFX toch? Ik ga hem vanmiddag ophalen :)
Geweldige kaart, voor 150 is dit echt een steal.
Pagina: 1