Toon posts:

Gaming Headset gezocht! - met eisen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.075 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede headset voor het gamen (PC-only). Deze moet voldoen aan de onderstaande eisen. Mocht je een headset aanraden, laat dan ook weten waarom je deze aanraad aub.
Volgens mij heb ik geen geluidskaart, maar ik denk wel dat er een ingebouwd in mijn moederboord zit.
Mijn huidige headset is een Razer Carcharias (80 euro) maar ineens werkt de microfoon en de rechter speaker niet meer. Ik heb bij een vriend de Logitech G35 uitgeprobeerd en deze werkte uitstekend! De geluidskwaliteit was echt 3x beter dan mijn Carcharias (wat misschien komt omdat mijn geluidskaart ?ingebouwd? zit). Weet iemand dus een headset voor mij? Ik zit te denken aan de G35, maar omdat ik tot max 200 euro wil zijn er waarschijnlijk betere.

Belangrijke PC specificaties
- Moederboord: msi h55m-e23

Algemene eisen
- Prijs het liefst rond de 100 euro, maar mag oplopen tot 200 euro.
- Moet een headset zijn, hij moet dus beschikken over een microfoon.
- Moet lang mee gaan

Speaker eisen
- 7.1 Surround sound [Preciesie heel belangrijk!]
- Goede geluidskwaliteit
- Goede bass

Microfoon eisen
- Moet helder zijn (goede opneem-kwaliteit)
- Geen ruis
- Mag geen geluid van mijn speakers opnemen

Voorbeelden van games die ik speel: ArmA, BF4, Star Citizen, DayZ

Graag ook even vermelden of je een geluidskaart nodig hebt! Mocht dit zo zijn en weet je een goede geluidskaart, vermeld deze dan ook aub!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wij zijn nogsteeds geen helpdesk, dus, wat heb je zelf al gevonden?

Sowieso kan ik je alvast verblijden met het nieuws dat geen enkele headset "echte" 7.1 heeft.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Oh, dat wist ik niet, sorry.

Ik heb natuurlijk wel zelf gezocht en zit te denken aan:
- Razer Kraken 7.1
- Astro A50
- Logitech G35

Ik heb eigenlijk echt geen idee welke beter zijn etc. Ik heb heel veel gehoord over de Logitech G35 en de Astro A50, maar zelf weet ik niet welke beter is.
De Razer Kraken schijnt hele goede geluidskwaliteit te hebben (dat lees ik op meerdere sites) alleen weet ik niet of dat wel klopt, aangezien mijn Razer Carcharias een slechte kwaliteit heeft. Misschien ligt dit aan mijn geluidskaart?

Ik begin alleen ook te twijfelen of het niet slimmer is om een aparte koptelefoon en een aparte microfoon te kopen. Hiervoor heb ik alleen nog niet rond gekeken.

Welke van die 3 headsets zou u aanraden? Of raad u aan om een aparte koptelefoon en microfoon te kopen + geluidskaart (als dat veel verschil maakt?)?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Maakt je PC en toetsenbord veel lawaai? Ik heb zelf een desk microfoon (Blue Snowball) en een goeie koptelefoon (AudioTechnica ATH-M50x). Met een stille desktop PC is dat geen probleem, met een luid blazende laptop wel. Veel betere voice-kwaliteit ga je niet halen. En 7.1 is volgens mij ook maar een marketingpraatje hoor. Je hebt toch maar twee oren? Enige nadeel aan de M50x is dat hij nogal zwaar is, maar dat went wel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC maakt redelijk veel lawaai. En ik heb een Logitech G19 toetsenbord, die ook veel geluid maakt. De AudioTechnica ATH-M50x vind ik wel te duur, aangezien je dan ook nog een microfoon moet kopen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Maar dan heb je ook wel wat, zelf zou ik ook liever voor een goede koptelefoon + losse microfoon gaan, maar dat komt ook omdat ik een zeurkous ben als het aankomt op geluid. Veel van die gameheadsetjes vind ik gewoon niet echt lekker klinken, zeker als je er niet alleen games mee luistert.

People as things, that’s where it starts.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:05

Nakebod

Nope.

Ik ben zelf best positief te spreken over de Logitech G930, na jarenlang een simpele Logitech Clearchat Wireless te hebben gehad. Ben geen audiofiel, dus of het geluid ook echt goed is :? Voor mij iig prima acceptable.
Enorm lang lopen twijfelen, zoeken, nog meer twijfelen. Wist niet precies wat ik nu zocht. Uiteindelijk voor de G930 gegaan, en zeker geen spijt gehad.

Microfoon geeft een goed helder geluid, andere mensen ook prima te verstaan, en ingame geluiden klinken ook goed. Via de software nog wat bij te stellen indien gewenst.

Ik heb ook ~1.5 week een Tritton Pro+ True 5.1 gehad, maar daar was ik niet echt over te spreken. Met geen mogelijkheid kreeg ik 5.1 via optical, en ondanks voice en game volume apart te regelen waren, waren de bass/trebble instellingen dat niet.
Dus dan had je mooi zwaar geluid in Battlefield, maar ook op teamspeak. Klonk voor geen meter.

Enige "nadeeltje" die, anderen :+, ervaren, als ik de headset aanzet en al op teamspeak zit, horen anderen een soort van electronic buzz. Geen idee hoe je dat moet beschrijven :P

[ Voor 0% gewijzigd door Nakebod op 06-06-2014 19:04 . Reden: Verkeerde typenummer melden is niet handig! ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zelf ervaring met een Logitech G430. Geluidskwaliteit is zo-zo en de microfoon is onbruikbaar tenzij je het geluid op lage kwaliteit forceert, anders heb je wegvallend geluid. Op gebied van muizen en dergelijke heb ik niks tegen Logitech, maar op gebied van headsets zou ik logitech toch vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
Over geluid zeur ik niet, maar het zou wel gaaf als je echt het gevoel krijgt dat je er echt bent. Krijg je dat gevoel bij de G35? En kun je met de G35 ook echt horen waar iets vandaan komt? Weet je wanneer iets achter je is en wanneer iets van bijvoorbeeld links-voor komt? Bij Stereo headsets kun je dat toch niet ervaren? Aangezien dat maar 2 speakers zijn en er dus ook maar alleen van links of rechts geluid kan komen?.

En als ik een headset ga kopen en microfoon los, hoe zou ik dan moeten weten of je met die headset echt het gevoel krijgt dat je er bent en of je hoort waar dingen vandaan komen? Ik wil hem namelijk echt gebruiken voor het game, aangezien ik nooit naar muziek luister.

Als ik game koptelefonen of headphones opzoek dan kom ik toch alleen bij headsets uit, dus ik heb echt geen idee welke er allemaal zijn...

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je hebt toch maar twee oren? :+
Je weet sowieso niet of een geluid van voor je of achter je komt. Dat voorspellen onze hersenen. Ik kan je zeggen dat het geluid van de AudioTechnica ATH-M50x subliem is, en zeker geschikt om te gamen. Op zich is een headset ook maar een koptelefoon met een micro aan he. Op vlak van geluidskwaliteit gaat elke goede koptelefoon een headset verslaan, of het nu gaat over games of niet.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
7.1/5.1 headsets zijn kwantiteit over kwaliteit, alleen mensen die naar cijfertjes kijken trappen in die gimmicks.

Beter neem je een kwaliteit stereo headset.

open: pricewatch: Sennheiser PC 360 G4ME
dicht: pricewatch: Sennheiser PC 350

open geeft het mooiste geluid, maar ook het nadeel dat je hele omgeving mee kan genieten.

[ Voor 10% gewijzigd door unfor op 06-06-2014 19:20 ]

Verwijderd

Koop je een mooie Blue snowball, 77 euro, incl die logitech, goeie geluidskwaliteit inc goeie microfoon!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu te denken aan een Sennheiser 350. Weet iemand of ik hier een geluidskaart voor nodig heb?

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:58
Als het een USB-aansluiting heeft hoef je volgens mij geen geluidskaart te hebben. Maar volgens mij heeft elk moederbord wel een audio-uit...

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft geen USB aansluiting. En een geluidskaart ingebouwd in je moederbord zou toch slechte kwaliteit moeten zijn? Dan zou ik toch net zo goed een 10 euro headset kunnen kopen en dezelfde audio kwaliteit ontvangen? Klopt dit of klopt dit niet?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36

Thomg

Aww yiss

Op zich ben ik erg te spreken over de vengeance 1500, qua surround kan ik je garanderen dat die echt geweldig is. Ik kan zo mensen aanwijzen om me heen als ik bf4 speel.

Geluidskwaliteit vind ik ook geweldig goed, maar, en dan moet ik toch wel eerlijk zijn, heb ik niet echt veel referentiemateriaal. Alleen maar goedkope troep. Recensies zijn wel lovend erover.

Ook leuk voor je portemonnee.

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 06-06-2014 22:25 ]

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:32
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:04:
Ik zit nu te denken aan een Sennheiser 350. Weet iemand of ik hier een geluidskaart voor nodig heb?
Een PC350? Prachtige headset, ik heb mijne nu al een jaar of 5 en werkt nog steeds goed. Daarnaast goed positioneel geluid in shooters als cod4 en cs1.6/csgo.

7.1 klinkt heel gaaf maar in de praktijk is 2.0 of 2.1 net zo fijn, zo niet fijner.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:17:
En een geluidskaart ingebouwd in je moederbord zou toch slechte kwaliteit moeten zijn? Dan zou ik toch net zo goed een 10 euro headset kunnen kopen en dezelfde audio kwaliteit ontvangen? Klopt dit of klopt dit niet?
Nee, dit klopt niet.

• unfor
Thomg schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:24:
Ik kan zo mensen aanwijzen om me heen als ik bf4 speel.
Dat doet iemand met stereo net zo goed.
Het blijft fake surround, daar ontkom je onmogelijk aan met de speakers recht op je oor.

Anyway, ook ik gebruik al jaren een PC350.
Als ik echter nu de keus opnieuw moest maken was ik voor de PC360 gegaan.
Ik heb vroeger de HD595 gehad, en die had toch een wat fijner geluid. (PC360 is een HD595 met mic).
Niet dat de PC350 slecht is, het is nog steeds een van de betere headsets.

[ Voor 33% gewijzigd door unfor op 06-06-2014 22:45 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:36

Thomg

Aww yiss

unfor schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:41:
[...]

Dat doet iemand met stereo net zo goed.
Het blijft fake surround, daar ontkom je onmogelijk aan met de speakers recht op je oor.
Nep of echt, als de ervaring hetzelfde is kan mij het eerlijk gezegd niet zoveel bommen :9

Voor ik het kocht hoorde ik ook veel over "verkooptrucs" van "7.1 surround" en al die onzin, ik heb het gekocht gebaseerd op de reviews, niet op de features die het heeft ( closed ear was wel een must ).

Ik hoor wel degelijk een verschil tussen Dolby surround mode en bypass, maar dat zal wel andere koek zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Thomg op 06-06-2014 22:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Een Sennheiser word het dus. Waarschijnlijk de PC 350 (deze is nu 100 euro), is er trouwens ook een PC 360 zonder mic (degene die Unfor zei kost 300 euro, wat dus nooit de PC 360 kan zijn)? De ZALMAN ZM-Mic1 schijnt een redelijke microfoon te zijn en die is maar 8 euro. Mocht deze microfoon me niet bevallen dan kan ik altijd nog een nieuwe kopen.

De PC 360 is 170 euro, en als de PC 350 ook goede kwaliteit is koop ik deze liever, aangezien die maar 100 euro is.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:43

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:33:
De PC 360 is 170 euro, en als de PC 350 ook goede kwaliteit is koop ik deze liever, aangezien die maar 100 euro is.
Ja hoor, moet je erg goed je best doen om het verschil te horen.

5.1/7.1 headsets is onzin. Zoals mensen hier zeggen, je hebt maar 2 oren.

Net zoals je met je 2 ogen in de echte wereld een driedimensionaal beeld krijgt, krijg je met je 2 oren een soort van 3 dimensionaal geluid.

In de echte wereld kan je simpel gezegd horen waar een geluid vandaan komt door de relatief lage geluidsnelheid. Als er rechts van je een telefoon piept komt dat geluid eerder bij je rechter oor dan je linker. Daarnaast klinkt het rechts luider en helderder dan links omdat het geluid niet eerst door je hoofd heen hoeft of ergens door weerkaatst moet worden.

Doordat je hersenen getraind zijn om aan de hand van al die variabelen het geluid letterlijk een plekje te geven zijn we in staat om redelijk goed te bepalen waar een geluid vandaan komt.

Meer speakertjes in je koptelefoon doet helemaal niets om het '3d-geluid' te bevorderen. Voor een realistische 3d-ervaring is het nodig dat het geluid links of rechts vervormd, vertraagd en versterkt kan worden, en dat zijn stuk voor stuk dingen die eigenlijk per definitie alleen door software kunnen worden geregeld. Of het geluid vervolgens uit 1 of meerdere speakertjes komt doet er niet toe.

Met speakersetjes is meer speakers wel meer beter. Bovenstaande geldt alleen voor koptelefoons omdat je daarmee het geluid direct je oor ingespoten krijgt. Bij speakers gaan ineens veel meer dingen een rol spelen.

Wat voor geluidskaart of software moet ik dan hebben, hoor ik je vragen. Wat dat betreft is er goed nieuws: tegenwoordig doet dat er niet echt meer toe. De geluidschips op moederborden zijn tegenwoordig goed genoeg dat voor normaal gebruik een losse geluidskaart overbodig is geworden, en speciale software heb je ook niet nodig.

Nog iets om rekening mee te houden bij je aankoop: hoe comfortabel zitten de phones op je hoofd? Probeer ze even uit voor je ze koopt, is mijn tip.

En tenslotte ben ik ook groot voorstander van de losse koptelefoon + losse microfoon setup. Ikzelf heb een clip-on microfoontje, dat is ook nog een tip. Geld wat je daarmee bespaart (headsets zijn relatief duur) kan je mooi in de koptelefoon zonder ingebouwde mic stoppen.

... not as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt zo te zijn dat alle stereo headsets 7.1/5.1 kunnen. Geluidskaarten zetten normale audio om tot 7.1. Het is inderdaad een verkooppraatje, want als er 7.1 bij staat dan houd dat alleen in dat er een geluidskaart in de headset zit of bijgeleverd word (mbv een apparaatje, net als bij de PC 360), wat deze audio omzet in 7.1.

Ik zou ook voor de losse koptelefoon + losse microfoon setup gaan alleen weet ik geen goede koptelefoon. De Audio-technica m50x moet echt super goed zijn maar omdat hij een slechte soundscape (ofzoiets) heeft is hij slecht voor het gamen, aangezien je moeilijk kan horen waar de schoten vandaan komen.

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 19:50
Misschien is dit interressant leesvoer, een test uitgevoerd door Tweakers.net: http://tweakers.net/revie...-gameheadsets-getest.html

apollo13

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:32
Hou er rekening mee dat de PC360 een open design heeft (hij zit over je oren) terwijl de PC350 closed is (hij zit om je oren). Het is natuurlijk wat je zelf fijner vindt, maar als je naar LANs gaat etc zou ik een closed design aanraden ivm omgevingsgeluid. Bij luidruchtige broertjes/ouders geldt natuurlijk hetzelfde :P

[ Voor 15% gewijzigd door Bobmeister op 07-06-2014 12:02 ]

• unfor
Awsom schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:02:
Hou er rekening mee dat de PC360 een open design heeft (hij zit over je oren) terwijl de PC350 closed is (hij zit om je oren). Het is natuurlijk wat je zelf fijner vindt, maar als je naar LANs gaat etc zou ik een closed design aanraden ivm omgevingsgeluid. Bij luidruchtige broertjes/ouders geldt natuurlijk hetzelfde :P
Ze zitten beide om de oren. Het verschil open en dicht zit aan de achterzijde van de speaker.

Verwijderd

Topicstarter
Zelf vind ik een Closed ear design het beste, dan kunnen mensen ook niets horen door de microfoon.
Het word dus sowieso een Sennheiser PC 350, bedankt voor jullie hulp!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Er zit best wel wat verschil in de ervaring tussen de PC350 en PC360, het genoemde open/closed design heeft een aardige impact op hoe het geluid klinkt. Uiteraard de demping van de omgeving is anders, maar een 350 klinkt soms ook net even wat tja.. hoe leg je het uit, zwaarder/donkerder? Persoonlijk vind ik het open design een fijne plus, enige ventilatie voor je oren maakt een aardig verschil, zeker wanneer je gevoelige oren/oorkanaal hebt merk je flink minder irritatie/gevoeligheid na enkele uren gebruik. Puur voor het geluid is closed denk ik net iets 'rijker', maar ik heb geen dag spijt gehad van mijn PC360 totdat hij overleed (kabel)

Gezien het prijsverschil nu is het echter wel een duidelijk zaak, de verschillen zijn er wel zeker, maar of ze 70 euro waard zijn betwijfel ik. Waar ik niet aan twijfel is dat jij met die PC350 een beest van een headset in huis hebt gehaald! Veel plezier :)

• suikerberg
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:30
Ik heb zelf de volgende headsets gehad: Logitech G35, Logitech G430, Logitech G930.

Om te beginnen, de G430 meteen wegstrepen, deze headset heeft heel erg veel problemen met betrekking tot de microfoon en is een gestripte versie van de G35. Had hem na 2 dagen teruggestuurd, deze wordt je afgeraden!

De G35 en de G930 zijn in het principe hetzelfde, alleen is de G930 de draadloze variant, dit is gewoon een keuze die je zelf moet maken. Ik heb verhalen gehoord ( maar heb het zelf nooit gemerkt) dat de G35 betere voice kwaliteit overbrengt.

Met de G930 ben ik tot de dag van vandaag zeer tevreden, zou hem voor geen andere headset willen ruilen.

De keus is simpel: G35 of G930.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik heb de Corsair Vengeance 1500 nog niet langs zien komen. Ik heb er een tijd plezier van en voldoet volgens mij aan je eisen:
7.1 met precisie? Check
Geluidskwaliteit goed? Check
Bass? Check
Ruisloze mic? Check
Prijs? Check

T.net reviews

Er is ook nog een Vengeance 2100 die iets meer functies heeft.

Zou ik ehm nog een keer kopen? :Y

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
of misschien deze senheiser pricewatch: Sennheiser G4ME ZERO, deze is iets te duur maar heeft wel heel goede speakers en ook een heel goede koptelefoon!, hier is ook en review ervan
YouTube: Reviewing Sennheiser G4ME ZERO Gaming Headset w/ Mic

• ivar97
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11-2023
Heb nog een logitech g35 voor 80 voor je liggen nieuw in verpakking

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:41

br00ky

Moderator Harde Waren
2 jaar geleden was dat vast relevant. Nu niet meer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.