• davidx176
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09-2019
Beste Tweaker,

Ik heb afgelopen week een update aan mijn systeem gegeven. Ik heb het moederbord vervangen door een Gigabyte z97x gaming 3, een I5-4670k als processor, 8gb 1600mhz corsair vengeance ram, gtx 760 van MSI en een 750 watt psu van Corsair. Nadat ik alles erin had gezet ging hij meteen aan, alleen crashte hij bij Windows. Na windows opnieuw geïnstalleerd te hebben (via acer service, de pc was vroeger namelijk een acer predator g3610), deed hij het gewoon weer. De eerste paar dagen geen last van gehad maar toen plotseling begon mijn pc regelmatig te buggen. De muis lagged, volume kraakt heel erg en bij het gamen (meestal League of Legends) kreeg ik niet meer dan een magere 10 fps zelfs met de settings op very low.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Voor de rest zit er nog een SSD in van 64 gb waarvan ik nog ongeveer 9 gb over heb en een hdd van seagate van 1 tb. Ik vind het nogal vreemd vooral omdat hij het ook een paar dagen helemaal goed deed en alle kabels er gewoon goed inzitten.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp,

groetjes,

David

Verwijderd

Drivers ook vervangen

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-12-2025
Toevallig ook een windows die bij de acer zat gebruikt? Die kan wel eens bijna specifiek voor de acer zijn met bijbehorende drivers.

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:36
mike30 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 11:52:
Toevallig ook een windows die bij de acer zat gebruikt? Die kan wel eens bijna specifiek voor de acer zijn met bijbehorende drivers.
Hier sluit ik mij bij aan.
Doe een schone installatie zonder de acer recovery. De acer recovery is immers gemaakt voor andere hardware dan dat jij er nu in hebt zitten.

Ik heb het even bekeken maar jij hebt nu 100% nieuwe (andere) hardware erin zitten dan je had dus het is niet verstandig om dan de acer revocery te gebruiken. Het is immers geen acer predator g3610 meer.

[ Voor 19% gewijzigd door SpiriTNL op 07-06-2014 12:07 ]