Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-03 18:58
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor school maar ook voor thuis.
Omdat ik thuis niet zo'n krachtige desktop heb (Core 2 Duo E6300) ben ik op zoek naar een laptop die wat krachtiger is.
Op school hoeft ik niet echt zware programma's te draaien, het zal wel bij wat tekstverwerken, internetten en programmeren blijven.
Thuis zou ik het fijn vinden om eens een film te kijken op deze laptop en eens een spelletje te spelen (geen zware games maar als de mogelijkheid er is, is het mooi meegenomen)

Ik heb nu een ASUS N56VB-S4062H op het oog omdat:
-Snelle CPU
-Goede GPU
-Full HD scherm
-Goed geluid

Het enige nadeel aan deze laptop is dat de accu maar zo'n 3-4 uur meegaat dit is wel een beetje aan de korte kant.
Voor 100 euro heb ik er een extra erbij maar dat moet je wisselen, beetje onhandig maar geen probleem.

Nu is mijn vraag:
Wat is een beetje de gemiddelde accuduur van een laptop van 15,6' met een Full HD scherm, maar dan met een lichtere GPU en CPU?
En zijn er nog alternatieven voor deze laptop?

Groet,

Wessel

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan een interessante optie zijn:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)

De accuduur zou met een 62 Wh accu 7u14min moeten zijn bij wifi surfen. Zie deze review: http://www.notebookcheck....GE-Notebook.114194.0.html

Je krijgt alleen wel een mindere GPU. Je krijgt wel een caching SSD.

Je hoeft geen zware programma's te gebruiken zeg je dus je kunt ook kijken naar de dual core i5-4200M of i5-4200U en i7-4500U. Die U-versies zijn zuiniger en kunnen dus potentieel een langere werktijd opleveren. Ook dat heeft echter weer te maken met het aantal Wh in de accu.

Deze Acer kan bijvoorbeeld lang mee: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii
Zie volledige review: http://www.notebookcheck....aii-Notebook.99264.0.html

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Bedankt.
Ik ben zelf niet zo'n Acer fan.
De Lenovo ziet er goed uit bijna zelfde processorkracht alleen geen B&E speakers en ik vind hem wel wat minder mooi.
Ik ben ook geen fan van caching ssd's ik was van plan om een eigen ssd te plaatsen maar ik neem aan dat dat met de Lenovo ook nog wel mogelijk is.
Ik zal er nog even goed over nadenken.

[ Voor 17% gewijzigd door weasel op 06-06-2014 14:33 ]

14x Canadian Solar CS6K-275 Black + SE3500HD PVOutput 3x Solar Frontier SF-160S + Soladin 600 PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weasel
Hallo,

De Lenovo valt af het scherm is niet van een goede kwaliteit.
Ik heb toch even naar de Acer gekeken en deze ziet er een stuk beter uit vergeleken met de Lenovo.
Alleen de processor is een stuk minder krachtig dan die van de Asus, alleen de grafische kaart van de Acer is juist weer beter dan die van de Asus.
Als je spellen als Watchdogs gaat spelen ga je dan het verschil merken tussen de dual-core van de Acer en de quad-core van de Asus?