2 netwerken koppelen

Pagina: 1
Acties:

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
Hallo allemaal,

Ik zit hier met het volgende. Ik ben momenteel bezig met een kleine nagios omgeving maar loop tegen één ding aan.

Mijn nagios machine draait op een 172.16.100.x netwerk, net zoals sommige servers.
Nu zijn er ook een paar die in het 192.168.x.x netwerk hangen.

Beide zijn de verbonden aan dezelfde router, maar ik heb daar dus de ballen verstand van.

Ik begreep iets met Subnet A en Subnet B met elkaar koppelen via de Gateway.
Maar ik kom er via internet niet helemaal uit :s

Kan iemand mij hier verder mee helpen?

Mvg Justin

5120Wp Oost/West - PV Output

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je zult op die router dan de boel in moeten stellen dat die twee netwerken (in beperkte mate) met elkaar kunnen praten. De verschillende systemen in die netwerken zullen pakketjes die niet voor hun eigen netwerk bestemd zijn automatisch naar de gateway sturen en die moet het dan naar het juiste netwerk sturen.

Wat meer informatie over wat voor router je gebruikt zou wel handig zijn als je tips wilt over het instellen er van :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 16:24
Orion84 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:20:
Je zult op die router dan de boel in moeten stellen dat die twee netwerken (in beperkte mate) met elkaar kunnen praten. De verschillende systemen in die netwerken zullen pakketjes die niet voor hun eigen netwerk bestemd zijn automatisch naar de gateway sturen en die moet het dan naar het juiste netwerk sturen.

Wat meer informatie over wat voor router je gebruikt zou wel handig zijn als je tips wilt over het instellen er van :)
Bedankt voor de uitleggende reactie.
Het gaat hier om een Cisco Router, welke precies durf ik niet te zeggen.

5120Wp Oost/West - PV Output

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:40
JustinoFTW schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:33:
[...]

Bedankt voor de uitleggende reactie.
Het gaat hier om een Cisco Router, welke precies durf ik niet te zeggen.
Heb je die router in beheer? Is de router een Cisco of een Linksys? Je kunt via browser of commandline (CLI) interface kijken welke model het is. En hoe zit het netwerk eruit?

[ Voor 5% gewijzigd door plizz op 06-06-2014 15:11 . Reden: Extra vraag. ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Eh.. als je niet weet hoe het werkt, is het dan wel verstandig om zelf Nagios monitoring op te gaan zetten?

Daarnaast: je kan ook gewoon een extra interface maken op je Nagios host, multihomed. Moet je firewall wel pakketjes van dat subnet toestaan en je router wel tussen de subnets routeren.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als dit onbekend terrein voor je is zou ik niet aan die router gaan lopen rommelen, straks ligt je hele productienetwerk er nog uit. Dat je twee verschillende netwerken hebt die niet met elkaar mogen praten zou wel eens opzet kunnen zijn, het hele doel van een router is immers netwerken met elkaar laten praten (of niet). Is er geen netwerkbeheerder die je hier mee kan helpen?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1