Hallootjes mede-devvers,
Ik zit hier in een ASP.Net college waar we een opdracht moeten maken. We moeten een string array binden aan een radiobuttonlist. maar de code op zich klopt (volgens docent) maar wanneer ik de code uitvoer, komt er een NullReferenceException te voorschijn.
De NRE slaat volgens VS2013 Ultimate op line 16 in het eerste blok code. Ik en mijn docent hebben er naar gekeken en ook hij weet niet wat het probleem is. Is er hier iemand die het probleem ziet?
Ik zit hier in een ASP.Net college waar we een opdracht moeten maken. We moeten een string array binden aan een radiobuttonlist. maar de code op zich klopt (volgens docent) maar wanneer ik de code uitvoer, komt er een NullReferenceException te voorschijn.
C#: WebForm1.aspx.cs
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| using System; using System.Collections.Generic; using System.Linq; using System.Web; using System.Web.UI; using System.Web.UI.WebControls; namespace asp_06062014 { public partial class WebForm1 : System.Web.UI.Page { public string[] lijstje; protected void Page_Load(object sender, EventArgs e) { lijstje[0] = "Eerste"; lijstje[1] = "tweede"; lijstje[2] = "derde"; lijstje[3] = "vierde"; rblKnoppenlijst.DataBind(); } } } |
ASP: WebForm1.aspx
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="WebForm1.aspx.cs" Inherits="asp_06062014.WebForm1" %> <!DOCTYPE html> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head runat="server"> <title></title> </head> <body> <form id="form1" runat="server"> <div> <asp:RadioButtonList ID="rblKnoppenlijst" runat="server" DataSource="<%# lijstje %>"></asp:RadioButtonList> </div> </form> </body> </html> |
De NRE slaat volgens VS2013 Ultimate op line 16 in het eerste blok code. Ik en mijn docent hebben er naar gekeken en ook hij weet niet wat het probleem is. Is er hier iemand die het probleem ziet?