SSD voor desktop

Pagina: 1
Acties:

• Nfear
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02 23:32
Mijn keuze is gevallen op de Crucial MX100 256GB. Mijn desktop heeft nog vijf 3.5" en drie 5.25" bays over. Ik heb de Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version).

Ik heb vernomen dat ik een soort van houder moet hebben voor een SSD. Ik heb rondgekeken, maar ik weet niet precies wat nu een geschikte houder is. Het lijkt me dat deze van 2.5" naar 3.5" moet gaan.

Verwijderd

Waarvoor gebruik je de interne 2.5'' bay die sowieso al in de kast zit nu dan? Nieuwere kasten hebben allemaal een bay speciaal voor de SSD, dus neem aan dat je niet nog een houder moet kopen (welke dan overigens van 3.5'' > 2.5'' zou moeten zijn).

• ThomasJ
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:20
Als ik de specs van je kast mag geloven is er al een 3,5" naar 2,5" bracket meegeleverd. Die hoef je dus niet los te kopen.

Daarnaast kun je een SSD ook prima op een random plek vast zetten met 1 schroefje.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:17

br00ky

Moderator Harde Waren
ThomasJ schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:05:

Daarnaast kun je een SSD ook prima op een random plek vast zetten met 1 schroefje.
Dit. Maakt weinig uit waar je hem plaatst. Aangezien er geen bewegende delen inzitten, hoef je hem in uiterste nood niet eens vast te zetten. De minst elegante oplossing, laten hangen aan de SATA kabel werkt zelfs, omdat die dingen niks wegen.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:22
br00ky schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:14:
[...]
Dit. Maakt weinig uit waar je hem plaatst. Aangezien er geen bewegende delen inzitten, hoef je hem in uiterste nood niet eens vast te zetten. De minst elegante oplossing, laten hangen aan de SATA kabel werkt zelfs, omdat die dingen niks wegen.
of iets eleganter gewoon los op de bodem van je kast leggen

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb mijn SSD gewoon in een 3,5" bay hangen met 2 schroefjes. Ken ook genoeg mensen die hem gewoon los hebben liggen, dat werkt ook prima.
Pagina: 1