Het is stilaan tijd geworden voor een nieuwe laptop hier, misschien kunnen jullie me wat tips geven? Naast de gewone taken zoals internet en tekstverwerking moet hij ook erg vlot kunnen omspringen met video- en fotobewerking. Ik zou graag een 17" scherm hebben dat liefst niet glanzend is, al zal dat moeilijk zijn voor mijn budget. Maximaal wil ik namelijk 1.300 EUR geven.
pricewatch: Asus N750JK-T4069H
- Mat scherm
- Minder dan 1300 euro
- 17'' 1080p-scherm
- 256GB SSD én 1TB HDD
- GTX 850M videokaart, zéér geschikt voor videobewerking
- 8GB werkgeheugen (wat je eventueel kan upgraden naar 16GB)
Zelf heb ik een goedkoper model geïnstalleerd (pricewatch: Asus N750JV-T4103H) voor videobewerking en deze werkt hier goed voor. Hij doet 720p-films. Die wat ik heb gelinkt heeft een betere videokaart en een SSD, wat hem sneller zal maken.
Voor te internetten zou ik aanraden de netwerkkaart te upgraden als je gebruik wilt maken van internet op 5Ghz-frequentie (en op het 802.11ac-netwerk): pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth .
De kwaliteit van de laptop is dik in order (het goedkopere broertje in elk geval, maar het is hetzelfde model).
- Mat scherm
- Minder dan 1300 euro
- 17'' 1080p-scherm
- 256GB SSD én 1TB HDD
- GTX 850M videokaart, zéér geschikt voor videobewerking
- 8GB werkgeheugen (wat je eventueel kan upgraden naar 16GB)
Zelf heb ik een goedkoper model geïnstalleerd (pricewatch: Asus N750JV-T4103H) voor videobewerking en deze werkt hier goed voor. Hij doet 720p-films. Die wat ik heb gelinkt heeft een betere videokaart en een SSD, wat hem sneller zal maken.
Voor te internetten zou ik aanraden de netwerkkaart te upgraden als je gebruik wilt maken van internet op 5Ghz-frequentie (en op het 802.11ac-netwerk): pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth .
De kwaliteit van de laptop is dik in order (het goedkopere broertje in elk geval, maar het is hetzelfde model).
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Vergeten te zeggen dat het azerty moest zijn, maar datzelfde model zal ook wel gewoon in azerty bestaan.
Bedankt voor de tips!
Bedankt voor de tips!