Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

55" TV aankoop, maar welke,..

Pagina: 1
Acties:

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 13:42
Beste medetweakers,

Zoals de titel al zegt, zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op dit moment in bezit van een UE46D8000 van Samsung, en ansich bevalt deze televisie me in bijna alle aspecten, behalve dat hij te klein is. Grotere woonkamer, ander meubels en al gauw valt de TV weg.

Ik zou dus graag een stap hoger willen naar 55" en max. 60". Mijn voorkeur is altijd wel Samsung geweest maar ik ben zeker te overtuigen naar een ander merk.

Zelf volg ik alle threads en weet bijna alle inside-outs van de huidige en vorige modellen van Samsung, maar wat ze nou weer gedaan hebben ( curved enz. |:( ). Eerst maar even mijn bucketlist:

[rml]
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung UE55F8000 Zwart€ 1.645,-€ 1.645,-
1Samsung UE55F8500 Zilver€ 1.898,-€ 1.898,-
1Samsung UE55H8000SL Zwart€ 1.899,-€ 1.899,-
1Samsung UE55HU7500 Zwart€ 2.169,-€ 2.169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.611,-

[/rml]

De UE55HU7500 staat in bovenstaand lijstje echter is dit een 7-series, en daar ben ik toch wel een beetje huiverig over...

Zoals meerdere reviews al aangeven is het "nut" van een curved TV niet bewezen en gezien mijn set-up is het ook voor mij geen optie. De UE55F8500 vind ik daarentegen wel echt heel gaaf, echter heeft deze weer geen 4K, wat ik eigenlijk wel als voorkeur heb als ik weer wat nieuws koop. Tevens is dit de "vorige serie". De huidige TV heb ik nu ongeveer 3 jaar en verwacht ook weer zo'n 3 jaar met deze TV te doen. Of misschien toch nog geen 4K dan?

Waar ik de TV voor gebruik:
- Horizon UPC TV
- Intel NUC met XBMC
- PS3 en binnenkort ook ws. PS4
- Apple TV voornamelijk voor Netflix
- Smart TV geneuzel gebruik ik niet

Mijn woonkamer is zeer strak afgewerkt en mijn huidige TV past perfect in dit beeld. Plat aan de muur, dunne bezels en strakke beeldkwaliteit. Dit wil ik ook terugzien in de volgende TV.

Ik ken mezelf en ik kan ronddwalen tot het eindeloze over deze kwestie, en misschien heb ik gewoon een push de goede kant op met jullie meningen over bovenstaande.

Mijn budget is redelijk flexibel, ik wil gewoon een goede TV en daar staat dan ook wel wat tegenover.

Graag verneem ik jullie reacties.

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ben je op de hoogte van de cashback acties voor de uhd tv's? Daarmee krijg je nog 500 euro terug op de ue55hu7500. Ook is deze nog goedkoper te krijgen dan 2169 euro, waardoor hij incl cashback de allergoedkoopste tv wordt uit je lijstje. Lees dit topic maar eens door:

Samsung UE/48/55/65/HU7500 4K Topic

[ Voor 48% gewijzigd door Kasj op 06-06-2014 20:53 ]

• HammieDuDe
Ja ben ik zeker bewust van, maakt het ook zeker aantrekkelijk, echter hoor ik graag een aantal meningen van tweakers.

Heeft niemand een uitgesproken mening op bovenstaande om mij op weg te helpen?

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 12:51
Voor de cashback ben je in ieder geval nu te laat...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• HammieDuDe
Er zal vast nog wel een actie komen komende tijd :) ik heb ook geen haast,.. deze doet het nog prima, maar als ik de juiste TV vind kan ik hem ook niet snel genoeg vervangen ;-)

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-11 12:51
Ik kan je enkel vertellen dat de EU55HU7500 mij prima bevalt. Ik ben geen freak en heb geen verstand van bleeding endergelijke maar prima kijken doet hij zeker! 4K filmpjes zijn echt geweldig. Daarnaast voldoet hij aan al je wensen... dunne bezels en strak beeld. Wat is het verschil in een 7 en 8 serie?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-11 11:24
Ik weet alleen dat de F8000 en F8500 dezelfde soft- en hardware hebben. Het enige verschil is het design. Als jij de tv aan je muur gaat hangen, dan kan je beste voor de F8000 gaan.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Uit deze lijst zou ik gewoon de goedkoopste nemen :)
Als 46" wegvalt ga je op 55" geen UHD onderscheiden en verder zijn ze nagenoeg gelijk.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Verwijderd

Panasonic plasma tv. Samsung toont naar mijn idee te vaak onechte kleuren. Bijvoorbeeld de kleuren paars en roze worden vaak ''aangedikt'' om zo meer effecten te geven. Dit zie je ook terug in hun monitoren. Panasonic is pure degelijkheid en zeker de Viera serie is al jaren de koploper als het gaat om plasma televisies.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:40:
Panasonic plasma tv. Samsung toont naar mijn idee te vaak onechte kleuren. Bijvoorbeeld de kleuren paars en roze worden vaak ''aangedikt'' om zo meer effecten te geven. Dit zie je ook terug in hun monitoren. Panasonic is pure degelijkheid en zeker de Viera serie is al jaren de koploper als het gaat om plasma televisies.
Helaas vinden de meeste dat juist mooi dat "over saturated "

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:45

Bever!

3

Ook een samsung kan je gewoon conform thx instellen..
Pagina: 1