Samsung Syncmaster S24B150BL vragen

Pagina: 1
Acties:

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Beste Tweakers,

Ik heb een Samsung Syncmaster S24B150BL die ik gebruik voor mijn desktop (ik game er ook op). Nu staat bij de specificaties dat mijn scherm 75 Hertz aankan maar als ik dit wil instellen kan ik niet hoger kiezen dan 60 Hertz. Nu heb ik mijn monitor aangesloten met een VGA kabel met DVI schakel (zeg ik dat goed?) om de kabel aan mijn videokaart te connecten. Nu heb ik even zitten Googlen en lees ik overal dat DVI nieuw en vooral beter is.

- Nu vraag ik mezelf af waarom er een VGA kabel werd meegeleverd?
- Als ik een DVI kabel koop heb ik dan -altijd- en ook -zichtbaar- beter/scherper beeld?
- Kan ik dan wel 75 Hertz instellen? Zo niet, hoe dan wel?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn leek vraagjes :*)

Groet,
Dylan

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44
Fabrikanten leveren inderdaad nog vaak een VGA kabel er bij, ik denk dat ze gewoon nog van de voorraad af moeten ;) En de meeste PC's hebben simpelweg nog deze interface of anders nog wel een verloopje er bij.
offtopic:
En laatst had ik een U2414H besteld en ik stond er echt van te kijken dat deze er niet meer bij zat. Monitor heeft ook geen VGA trouwens,..

Maar goed, om je vragen te beantwoorden, VGA is inderdaad beperkt tot 50Hz bij de Full HD resolutie van je scherm. Dit probleem ga je tackelen op het moment dat je een DVI-D verbinding gaat leggen naar je PC.

Mijn ervaring is dat op de lagere resoluties geen verschil is te merken tussen VGA en DVI, maar zoals in jouw voorbeeld loop je tegen beperkingen aan op het moment als je naar de nieuwe monitoren gaat met de bijbehorende hogere resoluties. VGA is tenslotte ook al 27 jaar oud..

[ Voor 7% gewijzigd door HammieDuDe op 06-06-2014 13:25 ]

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

• dylanvana
Als ik het goed begrijp heb ik dus een DVI kabel nodig om 75 hertz te gebruiken voor mijn native resolutie?

Bedankt voor je reactie! Straks maar even langs de MediaMarkt/MyCom :P

• dylanvana
DVI dual kabel gekocht maar hoger dan 60 hertz gaf mijn pc niet aan. Overclocken naar 71 hertz is het maximum hoger worden alle pixels blurry. Dit lukte niet met mijn VGA kabel :p

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:42
Volgens de specificaties opgegeven door samsung gaat dat scherm ook niet hoger dan 60hz op 1080p

http://downloadcenter.sam...57447/BN46-00192E-Dut.pdf

Pagina 72 van bovenstaande pdf

• dylanvana
Oke bedankt. Toch jammer dat er 75hertz wordt opgegeven door (meerdere?) fabrikanten terwijl de native resolutie maar 60 aankan.
Pagina: 1