Ben van plan een HTPC te bouwen die vooral stil moet zijn. Ik heb zelf al een oudere 775 CPU die de gewenste applicaties gemakkelijk draait, ben alleen hopeloos verloren in het identificeren van stille componenten. Richtprijs is om en nabij de 200 euro aangezien ik al een aantal onderdelen heb.
Ik heb momenteel een Small Form Factor PCtje (Foxconn D4-R10) die de gewenste applicaties goed draait, maar media van 720/1080p niet kan transcoden en waarvan de PSU een pokkeherrie maakt. (Intel Atom D525)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Plex Media Server (media transcoden naar Chromecast, DirectPlay naar Samsung SmartTV), Couchpotato, Sickbeard, via HDMI aansluiten op TV.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Max rond de 200 euro excl. verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Socket 775 CPU
4GB DDR2 of 3GB DDR3, heb beide liggen, 2GB moet in principe voldoende zijn.
PCI-E Wi-fi kaart
1TB 3,5" HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Socket 775 Mobo
-Stille voeding
-Onopzichtige platte behuizing
-Stille CPU cooler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het even kan een plat HTPC/Desktopmodel die erg stil is.
Ga je overklokken?
Nee
Ik heb momenteel een Small Form Factor PCtje (Foxconn D4-R10) die de gewenste applicaties goed draait, maar media van 720/1080p niet kan transcoden en waarvan de PSU een pokkeherrie maakt. (Intel Atom D525)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Plex Media Server (media transcoden naar Chromecast, DirectPlay naar Samsung SmartTV), Couchpotato, Sickbeard, via HDMI aansluiten op TV.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Max rond de 200 euro excl. verzendkosten. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Socket 775 CPU
4GB DDR2 of 3GB DDR3, heb beide liggen, 2GB moet in principe voldoende zijn.
PCI-E Wi-fi kaart
1TB 3,5" HDD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
-Socket 775 Mobo
-Stille voeding
-Onopzichtige platte behuizing
-Stille CPU cooler
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Als het even kan een plat HTPC/Desktopmodel die erg stil is.
Ga je overklokken?
Nee