Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tool om dataverbruik dongel te knijpen voor Windows 8

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:59
We hebben sinds kort onze laptops voorzien van Windows 8.1 met Direct Access (onderwater VPN naar onze bedrijfsdata) en OneDrive. Verder de Office 2013 toepassingen, hier worden ook updates naar gestreamed en Outlook verbruikt natuurlijk dataverkeer met mailwisseling. Dit werkt verder prima.
Helaas hebben we een aantal collega's die momenteel zijn gedetacheerd bij een opdrachtgever waar ze niet op het netwerk mogen. Een dongel is dan nog de enigste oplossing.

Omdat we nu dus deels in de cloud werken veroorzaken we meer dataverkeer tussen servers en laptops. Nu heeft Windows 8 een functionaliteit om een bepaalde verbinding in te stellen als verbinding met datalimiet. Helaas werkt dit niet met de ZTE dongels en de Telfort software. In de Telfort Software kan ik ook geen beperkingen instellen. Nadeel is dat ik nu in 10 minuten tijd al 25MB aan data verbruikt heb en heb nog niks gedaan.

Iemand die iets soortgelijks is tegengekomen en kan adviseren?

[ Voor 7% gewijzigd door Binnetie op 06-06-2014 10:13 ]

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:11
Misschien dat de Telfort software conflicteerd met windows native oplossing? http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/dn237242.aspx

• Binnetie
Ik ga de link even bestuderen.
Ben aan het testen met Netlimiter. Daar zou het mooi zijn als je bepaalde applicaties blocked zodra er een verbinding met de dongel gemaakt wordt. Netlimiter ziet heel mooi de Wifi en de dongel verbinding, maar om een applocaties te blocken bij alleen toegang met dongel is me nog niet gelukt. Het is OF helemaal geblocked op alle verbindingen OF helemaal niets geblocked, maar je kunt niet 1 verbinding uitsluiten (tenminste daar ben ik nog niet achter).

• DeTeraarist
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik denk dat het beter is om eerst te gaan achterhalen wat dit verkeer veroorzaakt. Als je een stel live tiles hebt, dan kan ik me best voorstellen dat dat aardig op kan lopen. Automatisch updates downloaden?

Een lokale firewall zou ook een oplossing kunnen zijn. De meeste firewalls kunnen wel op applicatie niveau blokkeren, ik weet van Comodo Firewall dat deze dat ook per netwerk kan.

[ Voor 8% gewijzigd door DeTeraarist op 06-06-2014 13:17 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Binnetie
Het meeste dataverkeer wordt veroorzaakt door OneDrive om te syncen en Outlook + eventueel browsen.
Windows updates wil ik liever aan laten staan, maar blocken op het moment dat de dongel gebruikt wordt. Als de medewerker een dagje thuis aan het werk is dan mag dat allemaal open staan omdat ze hun eigen internet verbinding dan aan hebben staan.
Ik ga ook eens kijken naar Comodo firewall

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:48
Met netlimiter kan je per applicatie kiezen of deze wel of niet gebruik mogen met van "het netwerk" of "het internet" met eventuele snelheidslimieten. Per adapder zit er volgens mij niet in.
Alles is ook uit te schakelen met een globaal vinkje.

Windows 8 heeft dat vinkje "beperkte verbinding" vast ook in de normale ui, ergens bij netwerk adapter instellingen. Anders is er altijd nog regedit en cmd.

• Binnetie
Doordat er met Telfort software gebruik wordt gemaakt om connectie te maken ziet Comodo dit helaas niet als een nieuwe connectie/netwerk waardoor ik daar regels kan aanmaken. Ik kan de Telfort applicatie wel blokkeren maar dan heb ik niks.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:11
Maar heb je die telfort software nou überhaupt nodig? Of kan het stiekem ook zonder? Want dan zouden de opties in Windows 8 evt ook gewoon voldoen lijkt me?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Volgens mij kan je elke USB modem met SIM kaart gewoon als USB modem met SIM kaart gebruiken zonder daar provider-software voor nodig te hebben. Kijk anders eens naar drivers/software van de hardware fabrikant.

• Binnetie
Daar ga ik nu naar kijken. Voor zover ik nu weet ben ik die software nodig.

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/telfort_dongel_zps7c02e776.jpg

Zo ziet deze eruit.
Het model dongel is een ZTE MF626.

Edit:
Ik heb het nu voor elkaar om zonder de software verbinding te maken met het internet. Heb een nieuwe inbelverbinding aangemaakt en deze Telfort dongel genoemd. Nu eens kijken of Comodo hier wat mee kan.

[ Voor 39% gewijzigd door Binnetie op 06-06-2014 16:29 ]

• Binnetie
Even een update. Het schijnt een bug te zijn met windows 8 dat de dongelverbinding niet gezien wordt als een verbinding met datalimiet. Windows 8.1 schakelt dan niet heel veel zaken uit. Misschien ook de reden dat daarom de firewall-tooltjes deze verbinding niet zien.

Weet iemand een dongel die door Windows 8.1 ondersteund wordt en waarbij je via Windows 8.1 de mobiel internet verbinding kunt instellen als verbinding met datalimiet?

[ Voor 19% gewijzigd door Binnetie op 12-06-2014 10:24 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Deze misschien? MagicJack.

• Binnetie
Leuk ding, maar kan zo niet vinden waar hij in Nederland te koop is.
Pagina: 1