Toon posts:

Medion MT6 crasht na inpluggen van input draadje.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion MT6 die vele jaren een dienst heeft bewezen maar een aantal jaren terug het niet meer deed en werdt verwaarloosd tot nu. Ik wil hem namelijk repareren. Ik heb nog een topic waar ik precies hetzelfde probleem heb.

Als ik de vierkante aansluiting op het moederbord aansluit aan de voeding biept hij de hele tijd maar als ik de voeding disconnecteer blijft hij niet de hele tijd door lange biepjes geven van ongeveer 4 of 5 seconde per biep. Als ik hem aanlaat zou hij de hele dag biepen dus dat ik dan moet kijken voor een aantal bieps heeft geen zin.

Als je het nogsteeds niet duidelijk is wat het probleem is kijk in mijn andere topic daar staat het iets beter en staat er ook een plaatje met de aansluiting.

Hoe fix ik dit dus?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Moederbord vervangen. Is stuk. Gebeurt vrij vaak, lage kwaliteit. Stel dat je echt perse aan het repareren wil slaan kan je het beste beginnen bij de DC/DC gedeeltes.

Zoek naar kapotte caps, diodes, regulators, converters etc. Kapotte condensatoren is het meest voorkomende, en dan ook het vaakst bij de CPU socket in de buurt of bij de I/O onderaan.

[ Voor 68% gewijzigd door johnkeates op 06-06-2014 01:59 ]

Verwijderd

Het gaat om het aantal piepjes per cycle.
Als het goed is zou je een aantal keer piepen moeten horen, rust, en herhaling.
Ik geloof niet dat het probleem bij je "vierkante aansluiting" zit. Volgens mij hoort hij niet eens te piepen zonder CPU connector. Check je ram, gpu, cpu, voeding, etc.