Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop HBO informatica

Pagina: 1
Acties:

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 13:06
Welke programma's?

Blender, Unity, Windows visual studio, programma's voor coderen en dergelijke.

Wat mag je laptop gaan kosten?

Liefste rond de 1000 euro maar iets meer mag ook mits het echt duidelijk voordelen heeft

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?

Ja goede accuduur is belangrijk voor mij en liefste een 15,6 inch model dat is voor mij het ideale formaat en gewicht is niet zo belangrijk zolang het maar niet geen hele dikke laptop is.

Vragen over specificaties

Heeft het voor mijn doeleinde veel zin om een I7 4710MQ te gaan of kan ik beter voor I5 4340 gaan met hogere kloksnelheid?
Is een goede grafische kaart voor mij belangrijk?
Zelf kijk ik naar een I5 4340 met 16GB ram en een gtx 765M met een 120GB ssd en full hd scherm.
Zou ik met 8 GB ook goed zitten of is 16GB handiger?

Veel vragen maar ik hoor toch wel veel verschillende dingen om me heen qua specificaties de ene zegt met een goede dual core zit je ook goed en een andere weer dat je echt een I7 moet.

Hoelang moet laptop meegaan?

4 jaar minimaal

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:29
Als je een sterke laptop wilt, met een goede accuduur, dat is moeilijk. Je hebt bijvoorbeeld de Dell XPS 15 of een rMBP 15", maar die zijn best duur.

Wat ik uit andere topics opmerk is dat je voor die opleiding niet een heel krachtige laptop nodig hebt. Als je een i7 4500U cpu neemt met een GT750m denk ik dat je wel goed zit. Dan heb je ook die lange accuduur.

Je zou dan bijvoorbeeld dit model kunnen nemen, i.c.m. een ssd.

• kingre
Hoe zit het bijvoorbeeld met laptops van xnb en bto qua accuduur? zou ik er ongeveer 4 uur mee kunnen werken minimaal?
Zat zelf toch minimaal aan I7 4700 te denken qua processor. Ik wil er sowieso 4 jaar mee kunnen werken goed.
Bij xnb zag ik een 17,3 inch model met een i7 4710MQ, gtx 850m 120GB ssd en 16GB ram voor 1000 euro. Goed daar komt dan nog windows bij maar qua specificaties ziet die er wel goed uit.

Zou een gt840M voldoen ook? of is dat toch te weinig?

Edit
Ik had ergens gelezen dat een amd grafische kaart + processor beter kan zijn met programmeren en dergelijke. Klopt dit? Want gamen doe ik toch niet met laptop

[ Voor 15% gewijzigd door kingre op 06-06-2014 11:51 ]

• kingre
Klein kickje!

Verwijderd

Ik heb zelf een BTO en haalt gewoon de 4 uur!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2014 21:06 ]

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-11 09:45
Jep, mijne haalt ook zo de vier uur.
Wel op energie besparende stand natuurlijk ;)

Ik vind de touchpad ook wel erg fijn werken moet ik zeggen, ik kan me overigens niet voorstellen waarom een AMD kaart en processor combi beter kan zijn voor programmeren, op iets langere accu duur na dan.
Pagina: 1