Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

1 kabel, 2 apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Gerder
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 07:13
Beste mede Tweakers,

Momenteel heb ik een Xbox One in bestelling staan die binnenkort geleverd zal worden. Ik zit echter met een probleem. Deze moet op dezelfde locatie geplaatst worden als mijn PC en daar loopt maar 1 Ethernet kabel naartoe. Het is helaas niet mogelijk om daar nog een kabel naartoe te trekken. Dat komt enerzijds doordat het bijna niet te doen is gezien de route door het huis en anderzijds door het feit dat al mijn router poorten vol zitten. Bestaat er misschien een mogelijkheid om toch beide apparaten aan te sluiten. Een draadloze verbinding is namelijk voor beide systemen verre van ideaal en het bereik is in deze hoek van het huis niet optimaal.

Het liefst zou ik natuurlijk zien dat beide apparaten tegelijk werken, maar mocht dit niet mogelijk zijn dan zou een eventuele switch tussen beiden ook nog acceptabel zijn. Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen met dit dilemma. Alvast bedankt.

Grt Geert

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
switch ertussen

Battle.net :: FazerFreak#2695

• peak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:04
Ja idd... wat is nu jouw dilemma?? Want je geeft zelf het antwoord, want wireless zou niet gaan werken zeg je zelf.

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
http://tweakers.net/categ...twerk-switches/producten/

De eerste is, terecht, erg populair on Tweakers.

• Eparox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-11 22:04
Ik weet niet of Gerder er zich van bewust is (gezien zijn laatste alinea denk ik van niet namelijk), maar je kunt middels een Switch zoals hiervoor aangedragen beide apparaten tegelijk gebruiken. De switch zorgt er dan voor dat de juiste informatie naar het betreffende apparaat wordt doorgestuurd.

• Gerder
Beste mensen,

Bedankt voor het antwoord, maar ik zou deze vraag niet stellen als ik het antwoord al zou weten. Ik bedoelde met Switch namelijk letterlijk een knop die ik om kan zetten of iets dergelijks. Het bestaan van dit apparaatje was mij niet bekend maar ik ga het eens bekijken.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Haha.. tja, leuke verwarring in dit geval.
Overigens, als je voldoende hebt aan 2x100Mbit kun je ook je ethernet kabel opsplitsen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Brabix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 30-06 17:49
DukeBox schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:49:
Haha.. tja, leuke verwarring in dit geval.
Overigens, als je voldoende hebt aan 2x100Mbit kun je ook je ethernet kabel opsplitsen.
Lijkt me in dit geval geen oplossing aangezien de poorten op zijn router vol zitten.

• Gerder
Switch besteld. Ga 'm erin zetten zodra ik de Xone binnen heb. Bedankt voor alle hulp

• rgras
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Graag gedaan. 'Erin' is overigens niet nodig, je kan het ding overal neerzetten.
Pagina: 1