Toon posts:

Probleem met Basisgamesysteem Guide maart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb onlangs de onderdelen aangekregen van deze guide(met een kleine aantal aanpassingen).
  • Een SSD
  • De tranquilo cooler
  • En een DVD speler
Een maal bij het in elkaar steken kwamen de aansluitingen niet overeen. Ik heb de 8 pin voor de processor, 6 pin en de 2x4 pin voor de grafische kaart. Maar de 2x4 geraakt niet in de 8 slot. Iemand enig advies uit eigen ervaring

Alvast bedankt
(sorry als het onder de verkeerde sub-forum gepost is)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:58

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

De 2 keer 4 pin is voor de cpu, en de 6 en 8 pin voor de gpu (gok ik)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-04 12:48
Hippocampus schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:40:
De 2 keer 4 pin is voor de cpu, en de 6 en 8 pin voor de gpu (gok ik)
Dat klopt inderdaad, stekkers zitten verkeerd.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al geprobeerd maar de 8 -pin wil ook niet aansluiten op de GPU

• Moi_in_actie
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:43:
Heb ik ook al geprobeerd maar de 8 -pin wil ook niet aansluiten op de GPU
Euhm.. de GPU heeft alleen een 6 pins PCIe power connector nodig. De Corsair CX430 heeft een 6+2 pins PCIe connector. Prik de 6 pins (de +2 negeren) in de GPU en tada? En ja.. hij kan maar op 1 manier erin.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Dan doet de GPU niets vandaar dat ik het mij afvroeg.

• Moi_in_actie
"Doet de GPU niets".. iets meer tekst en uitleg kan geen kwaad. Draaien de fans niet, of draaien ze wel maar krijg je geen beeld. Zit de GPU wel goed aangedrukt in het PCIe slot, zijn alle overige kabels (4pins CPU en 24pins ATX power) wel goed aangesloten?

Wellicht dat het maken van een foto van het geheel meer zegt, helaas heeft niemand hier nog een glazen bol :P

Verwijderd

Modbreak:Ik heb ook geen glazen bol, maar wel modpowers. POst nuttige en on-topic, of post niet.

[ Voor 65% gewijzigd door Edmin op 07-06-2014 20:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heb eens geprobeert met de 2*4 pin in het moederbord en alleen de 6-pin. Dit leiden tot de GPU waarvan alleen de ventilatoren draaiden.(dit geeft hetzelfde effect als met de 8-pin in het moederbord)
In het geval dat ik probeerde om de 6+2 pin in de 8-in slot te steken kwam ik op hetzelfde besluit uit.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:49

Bolletje

Moderator Harde Waren
De 6+2-pin moet in de videokaart (met de +2-pin dus los) en de 4+4-pins in het moederbord (met +4-pins dus los).

Let er ook op waar je de kabel naar je monitor op hebt aangesloten; die moet dus ook op de videokaart worden aangesloten en niet op het moederbord. Verder moet je het systeem soms een paar keer opstarten wil die het signaal uit de videokaart oppakken.

Verwijderd

Topicstarter
Met één 4-pin in op het moederbord en de 6+2-pin in de 6-pin slot blijft het hetzelfde effect hebben.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Even voor de zekerheid welke cpu heb je?

Als daar een grafische chip inzit, kan je beginnen met de losse gpu er uit te halen. Dan eens zien of je beeld hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb beeld als ik de HDMI kabel op het moederbord aansluit.
Ik krijg echter geen beeld als ik op de GPU aansluit

De processor is Intel Core i5 4440
(dezelfde als in de guide)

• Reepje
  • Niet online
Dan is er kans dat er pinnetjes in de socket krom gegaan zijn.

Of de graka zit niet goed vast in zijn slot.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:05
Ik ga er van uit dat je dan dus ook de XFX Radeon HD7970 als videokaart hebt? Deze heeft (als ik me niet vergis) een 6 en een 8pin aansluiting voor de voeding. Beide moeten ook gebruikt worden. Heb je deze beide stekkers ook aangesloten?

Mocht dat het geval zijn, ga dan naar je bios terwijl je HDMI kabel aangesloten is op je moederbord, activeer daar je gpu. Computer uitzetten, hdmi kabel in je videokaart en dan opnieuw opstarten.

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37
Ik denk dat hij het mobo al heeft gesloopt door de 6+2 op het moederbord te doen ipv de 4+4.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter
de 6+2 pin heeft nooit op het moederbord gezeten

Verwijderd

Topicstarter
en de 4+4-pin of de 8-pin geraken niet in de 8-pin slot op de GPU

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-04 10:57

lasharor

7 december 2004

Misschien kan je beter even wat foto's plaatsen want echt heel duidelijk is het op deze manier niet echt.

• Reepje
  • Niet online
Het is allemaal een beetje moeilijk omdat je niet even duidelijk aangeeft over welke hardware het gaat.

• timmie78
4+4 hoort ook niet in je gpu maar in je moederbord! de 6+2 en 6-pin horen in je gpu

Verwijderd

Topicstarter
er is geen 6+2 en 6 pin
er is een 8-pin een 6+2-pin en een 4+4-pin

Verwijderd

Topicstarter
Het is alles wat er in de Basisgamesysteem Guide maart zit zoals er in de titel staat

• timmie78
Dan zou je dus deze voeding moeten hebben? Dan kan je hier vinden welke stekkers daarbij horen.

Om vanaf het begin te beginnen: de 24 pins en de 4+4 pins gaan in het moederbord (waarschijnlijk staat op deze stekkers iets gedrukt als ATX/EPS). De stekkers waarop PCI staat (als het goed is een 6 pins en een 6+2 pins) gaan in je gpu. Misschien lijkt het alsof je een 8-pins hebt, vermoedelijk kan je dan twee pinnen los klikken. Dit doet er verder niet heel veel toe, aangezien je gpu alle pins nodig heeft (dus zowel de 6pins stekkers als de 6+2(=8) pins stekker).

Edit: zoals hiervoor ook al aangegeven: Een foto maken kan handig zijn: laat dan zien welke stekkers je op je moederbord wilt aansluiten, en welke op je gpu.

Edit2: een PCI 6+2 stekker, een PCI 6pin stekker en de 4+4 stekker voor in je moederbord. De eerste twee gaan dus in je gpu.

[ Voor 44% gewijzigd door timmie78 op 07-06-2014 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Doos van de voeding:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/y56o18v.jpg
6+2-pin,8-pin,4+4-pin:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NKYHJMu.jpg
Slots op de GPU:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9MOnsY6.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 22:04 ]

• Reepje
  • Niet online
Nou klopt toch, 4+4 op het moederbord, die andere 2 in de graka :? .

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-04 10:57

lasharor

7 december 2004

Ik snap er ook vrij weinig van. Waarom is dit nu een probleem? Je kan die 4+4 toch in je moederbord stoppen en die andere 2 in je GPU?

Verwijderd

Topicstarter
de 8-pin geraakt niet in de graka
De pinnen komen niet overeen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 22:08 ]

• Reepje
  • Niet online
Ding heeft een boven en een onderkant?

Verwijderd

Topicstarter
kan er maar op 1 manier in doordat het click systeem alleen maar aan de onderkant kan(vanboven is daar geen plaats voor)

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:04
Niet dat ik er veel vanaf weet (heb een oude pc :P), maar hij heeft op zich wel gelijk. Het stekkertje linksboven (bij die 8-pins) is een rechthoek, terwijl die op de GPU (recht-boven) afgeronde hoeken heeft.

Het lijkt alsof bij de 8 pins-stekker de linker-kolom omgedraaid is, dus dat die rechthoek onder moet zitten, en die met de afgeronde hoeken boven.

[ Voor 26% gewijzigd door sewer op 07-06-2014 22:19 ]

• timmie78
Is die 8-pins niet je EPS stekker? Kijk eens goed of je niet nog een 6-pins PCI stekker hebt. Je zou als het goed is zowel een 6+2 pins PCI stekker als een 6 pins PCI stekker moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
neen er is geen andere dus ik zou het niet weten.

• timmie78
Kijk nog even rustig naar de link die ik je eerder stuurde (deze dus), onderin vind je een tabelletje waarin alle aansluitingen van je voeding genoemd staan. Ga even rustig alle stekkers af die uit je voeding komen. Als het goed is kom je de volgende aansluitingen tegen:

1x 24 pins power kabel
1x 4+4pins ATX12V
1x 8 pins EPS12V
6x molex
6x sata
2x fdd
1x PCI 6 pins
1x PCI 6+2 pins

Deze aansluitingen zouden allemaal aan je voeding moeten zitten. De laatste twee heb je dus nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door timmie78 op 07-06-2014 22:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Euhm...
Het zat al blijkbaar terug tussen de overige hoop kabels geduwd.(en ik zal er overgekeken hebben de vorig keer)
Ik heb dus de juiste gevonden en het werkende gekregen.

Bedankt aan iedereen die de moeite heeft genomen om mij te helpen

• timmie78
Gelukkig! :) Veel plezier in elk geval met je nieuwe systeem ;)
Pagina: 1