Duron of Athlon

Pagina: 1
Acties:

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:02

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Hallo Luitjes...
Ik heb een vraagje voor jullie

Ik wil namelijk een duron of een Athlon 900Mhz kopen maar weet niet wat ik nu het beste kan doen de Athlon of de Duron. En met welk moederbord kan ik dit het beste doen.

Dan kan ik namelijk mijn SiS P3 450 wegdoen:)
Zijn er trouwens ook moederborden waarbij de ene videokaart het beter doet dan de andere?
Ik heb nu een TNT2 Ultra maar vind de prestaties bij UT niet erg goed +/- 28fps hoe kan ik dat het beste oplossen?

ps. ik wil geen Gforce kopen (tenminste nu nog niet)

• SlaSauS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 22:16
gebruik de search en je vind alles wat je weten wilt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Koop een Duron 800 voor zo'n 175 gulden, of een Thunderbird 1GHz voor zo'n 400 gulden. Als ik jou was zou ik die Duron 800 kopen en dan wat extra geheugen erbij, of een Geforce2 MX kaartje natuurlijk. Een goed mainboard is o.a. de ABit KT7(A). Als je niet zoveel te besteden hebt, dan lijkt dat me de beste prijs/prestatie verhouding :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
een Tbird 1Ghz met AXIA core, als je geluk hebt gaatie zo naar de 1.5Ghz, das een leuke deal voor 400 piek, niet?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Ja maar ik wil hem nog niet overklokken
Ik ga namelijk volgend jaar een ICT opleiding doen en wil weten wat de rsico's zijn. Zodra ik die weet zal ik er over denken om dat te doen!! en kunnen jullie me niet helpen bij die videokaartprobleem?

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 16:49 schreef philippi14 het volgende:
Ja maar ik wil hem nog niet overklokken
Ik ga namelijk volgend jaar een ICT opleiding doen en wil weten wat de rsico's zijn. Zodra ik die weet zal ik er over denken om dat te doen!! en kunnen jullie me niet helpen bij die videokaartprobleem?
Sorry, maar een TNT2 is gewoon niet zo snel meer ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Neem gewoon mijn systeem. Dus: Duron, 256MB geheugen iig, A7V133 mobo is heel goed, en ik heb ook een TNT2. Zelf een ultra van gemaakt :)
Werkt als een trein bij Q3A. Alleen die TNT is wel wat langzaam, als ik me Duron op 700 zet heb ik even veel fps als op 900. Maar dat zijn er toch wel genoeg. *D

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:14
Sorry, maar een TNT2 is gewoon niet zo snel meer
heb hier ook een tnt2 ultra, NIET overgeklokt pomp ik er toch 90!!fps uit in CS :)

(cpu is tb1200c)

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

athlon 900@1100 met een beetje cooler lukt dat wel en heb je gelijk lekkere cpu

een asus \ msi mainboard

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 10 juni 2001 17:04 schreef kieskes het volgende:
heb hier ook een tnt2 ultra, NIET overgeklokt pomp ik er toch 90!!fps uit in CS :)
Vergeet niet dat Half-Life uitkwam toen de TNT net op de markt was ;) Ik kocht in september '98 een TNT kaart, en die heb ik tot december vorig jaar gebruikt om TFC/CS op te spelen :) Maar nieuwe games stellen gewoon veel hogere eisen aan de hardware.

Ik speel nu HL in hoge resolutie met de hoogste FSAA mode, en dat moet je met een TNT2 kaart niet proberen. De GF2 MX is binnenkort echt minimaal voor nieuwere spellen denk ik.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
moest ik nu een nieuwe pc kopen, zou ik geen athlon kopen, niet omdat hij slecht is maar een duron kost maar de helft (of minder) is zeker snel genoeg voor de moment, en tegen dat ie te traag is, vervang je hem gewoon door een veel snellere met het geld dat je nu uitspaart :)

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Wat jullie zeggen zal allemaal wel, maar wat ik nu het beste nemen? Tot nu toe heb ik (naar mijn idee) nog geen goed advies van jullie en daar moet ik nogal van:r:r:r

Verwijderd

heb je geld, koop Athlon, heb je minder geld, koop Duron. neem daarbij een Abit, Asus, MSI of Giganogwat mainbord en klaar.

voor de TNT; probeer andere drivers of koop een ander. *D

Verwijderd

ik heb een paar weken ook een nieuwe stukkie systeem gekocht :), maar ik had ook niet zoveel geld, dus ik had besloten om geld te besparen op proc. (Duron 800) en dan een goeie videokaart erbij (GF 2 MX +tv-uit) maar je kan natuulijk ook meer geheugen doen (wel lekker)

maar wees gerust ik draaide visual C++ voor mijn ICT opleiding op pentium 166 (maandje terug) en dat draait ook (als je maar geduld heb)

Verwijderd

Het is en blijft gewoon een kestie van geld. Kun je niet aangeven hoeveel je kunt / wilt uitgeven?
Hebbie wat extra's TB'tje kopen, das 400 voor een MoBo (MSI is lekker goedkoop, wel stabiel), 400 voor de TB en 300-400 voor Videokaartje (MX van Asus of Hercules) dus!
Wil je minder kwijt, dan Duron doen.

Verwijderd

Die plank heeft geen 760 chipset maar een
via kt266a chipset.

Verwijderd

De asus A7M heeft de 760 chipset.
Pagina: 1