Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

US Robotics achter een experiabox

Pagina: 1
Acties:

• rnotenboom1993
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-02-2023
Hallo,

Ik heb een vraag met betrekking tot het opzetten van een "netwerkje".

Om een korte indruk te geven: ik slaap op de zolder en ondanks het feit dat er wireless extenders zijn is het internet gewoonweg niet snel (youtube, apple tv etc.), er is echter wel één UTP kabel aansluiting die nu naar de interactieve tv van KPN loopt.

Nu heb ik nog een oudere router liggen (US robotica) wat ik graag wil gebruiken voor het volgende:

KPN ExperiaBox --> kabel --> US Robotics --> wireless&bedraad op mijn kamer...

is dit mogelijk?

Mochten jullie nog vragen hebben let me know

Alvast bedankt!! :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat je wilt is een access point. Bijna alle routers zijn als access point in te stellen door:
- IP in router instellen binnen subnet van de hoofdrouter
- DHCP uit
- router-als-AP met UTP in LAN (dus niet WAN) poort verbinden met router beneden

Dat gezegd, hoe oud is oud? Je hebt het over "niet snel", als dit een 802.11g of erger 802.11b device is zal het natuurlijk ook voor geen meter opschieten. Als je een 802.11n repeater hebt valt dat ding waarschijnlijk ook als AP in te zetten met een draad in z'n gat. Dat zal vrijwel zeker betere performance geven.

Oslik blyat! Oslik!

• rnotenboom1993
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-02-2023
Dankjewel, zit met volgende probleem op moment dat ik het ip adres aanpas binnen het domein is hij niet meer bereikbaar is dit normaal?