Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Standaard instellingen/filters wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:12
Telkens als ik de prijs van een product bekijk, staat bij de standaardbetaling op 'Visa' en de verzendmethode op 'België'. Daardoor krijg ik altijd twee lijstjes te zien; één bovenaan in het zwart met de shops die voldoen aan deze filters en een lijstje er onder in het grijs met shops die er niet aan voldoen.

Volgens mij kloppen die filters zelfs niet eens en daarom wil ik dat die filters niet meer standaard 'Visa' en 'België' zijn. Ik kan dus perfect de filters links wijzigen maar als ik de volgende keer weer op Tweakers kom, staan deze weer anders. Ik weet dat ik in het verleden ooit eens deze filters ingesteld heb maar hoe ik nu ook zoek, ik weet niet hoe ik dit terug anders kan krijgen 8)7 Verlos mij uit mijn lijden, hoe doe ik dit? :P

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 08:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die informatie wordt voor zover ik weet in je sessie opgeslagen. Ik zie jou elke keer opnieuw inloggen waarbij je dus ook elke keer opnieuw een sessie aanmaakt. Dat zou verklaren waarom jouw voorkeur niet bewaard wordt.

Maar de devvers weten hier meer van, dus zij mogen het definitieve antwoord geven. Pricewatch => Stoute Bugs :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• D-Three
Maar als er telkens een nieuwe sessie aangemaakt wordt, waarom staan de standaardinstellingen dan telken op 'Visa' en 'België'? Ik weet dat ik een tijd geleden eens die instellingen heb aangeklikt maar om één of andere reden blijven die nu bewaard. Dus vroeg ik mij af of daar ergens instellingen voor zijn??

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

Je hebt een Belgisch IP ;)

Bij de release van ons België project krijg je straks de mogelijkheid om gewoon voor Nederland te kiezen :)

Intentionally left blank

• D-Three
Kan ik wel mee leven maar waarom staat ook standaard 'Visa' geselecteerd als betaalwijze? :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:00

crisp

Devver

Pixelated

D-Three schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 23:45:
Kan ik wel mee leven maar waarom staat ook standaard 'Visa' geselecteerd als betaalwijze? :)
Omdat jullie geen iDeal kennen?

Intentionally left blank

• D-Three
Is dat de standaardinstelling voor Nederlanders misschien?

Het vervelende is gewoon dat minstens de helft van de winkels telkens in de grijze lijst staan. Ik meen me te herinneren dat de standaardfilters vroeger anders waren?

En het grootste probleem is dat de filters niet kloppen. Zo zijn er winkels die niet voldoen aan de filter België maar die gewoon wel leveren on België. Wat is het nut van die filter dan?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

D-Three schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 07:36:
Is dat de standaardinstelling voor Nederlanders misschien?
Ja en daar kunnen Belgen over het algemeen niet mee betalen... Dus dat hebben we aangepast, om valse hoop te voorkomen.
Het vervelende is gewoon dat minstens de helft van de winkels telkens in de grijze lijst staan. Ik meen me te herinneren dat de standaardfilters vroeger anders waren?
Wij "moeten" (technisch gezien) een betaalmethode voor-selecteren en dat kan er ook maar 1 tegelijk zijn.

De twee meest logische keuzes voor België zijn Visa en Bancontact/MrCash... beide worden door maar een beperkt deel van de Nederlandse winkeliers aangeboden, maar Visa nog het meest.

Zodra ons België-project wordt uitgerold hebben we als het goed is ook meer Belgische winkeliers en veranderen we de standaardoptie naar Bancontact. Overigens zal dan nog steeds een groot deel van de winkeliers niet aan dat filter voldoen. Maar vanaf dan krijg je winkels die uberhaupt niet in België ook gewoon helemaal niet te zien (ook niet in het grijze deel), waardoor het wellicht wat minder ongelukkig oogt.

Het is wel jammer dat er in België niet een net zo defacto-standaard als hier is (iDeal), waardoor we wat minder makkelijk een keuze konden maken tussen Visa, Mastercard en Bancontact. Bij alledrie de opties zijn wel leveranciers beschikbaar die niet bij een van de anderen staat.

Het oude filter was 'Opsturen binnen Nederland en betalen met iDeal', van beide nemen we aan dat de meeste Belgen daar niet zoveel aan hebben :)
En voor de Belgische bezoekers hebben we dat dus onlangs aangepast. Maar dat betekent daardoor wel dat er redelijk veel 'grijze' winkels nu zijn.
En het grootste probleem is dat de filters niet kloppen. Zo zijn er winkels die niet voldoen aan de filter België maar die gewoon wel leveren on België. Wat is het nut van die filter dan?
Het is niet alleen maar een "levert in België"-filter, het is ook een "betaalmethode Visa"-filter. Dat ze naar België leveren is natuurlijk mooi, maar als jij als Belg vervolgens niet kan afrekenen omdat ze geen geschikte betaalmethode aanbieden heeft het alsnog weinig zin daar te bestellen.

Daarom zijn ze grijs. Als jij winkels ziet die wel met Visa kunnen afrekenen, maar volgens ons niet, dan horen we dat natuurlijk graag. Dan passen we dat direct aan.

• D-Three
ACM schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:51:
[...]

Ja en daar kunnen Belgen over het algemeen niet mee betalen... Dus dat hebben we aangepast, om valse hoop te voorkomen.

[...]

Wij "moeten" (technisch gezien) een betaalmethode voor-selecteren en dat kan er ook maar 1 tegelijk zijn.

De twee meest logische keuzes voor België zijn Visa en Bancontact/MrCash... beide worden door maar een beperkt deel van de Nederlandse winkeliers aangeboden, maar Visa nog het meest.
'Vooruitbetalen' lijkt me dan als voorlopige optie logischer omdat enerzijds dan de meeste winkels getoond worden (veel minder grijs) en anderzijds niet iedereen een Visa of Mastercard heeft. En overschrijvingen binnen de EU zijn gratis dus voor veel Belgen die geen Visa/Mastercard hebben is dit de optie.
Zodra ons België-project wordt uitgerold hebben we als het goed is ook meer Belgische winkeliers en veranderen we de standaardoptie naar Bancontact. Overigens zal dan nog steeds een groot deel van de winkeliers niet aan dat filter voldoen. Maar vanaf dan krijg je winkels die uberhaupt niet in België ook gewoon helemaal niet te zien (ook niet in het grijze deel), waardoor het wellicht wat minder ongelukkig oogt.

Het is wel jammer dat er in België niet een net zo defacto-standaard als hier is (iDeal), waardoor we wat minder makkelijk een keuze konden maken tussen Visa, Mastercard en Bancontact. Bij alledrie de opties zijn wel leveranciers beschikbaar die niet bij een van de anderen staat.
Bancontact lijkt me dan inderdaad wel de logische keuze omdat dan bijna iedereen met een bankkaart (op een paar banken na) dan kan betalen. De winkel moet het uiteraard wel ondersteunen.

Wel vraag ik mij af waarom het niet het type meerkeuze-filter is zoals de meeste productfilters? Dus door niks selecteren krijg je alles te zien maar je kan evengoed meerdere betaalmethodes selecteren? Velen hebben de keuze uit meerder betaalmethodes.
Het is niet alleen maar een "levert in België"-filter, het is ook een "betaalmethode Visa"-filter. Dat ze naar België leveren is natuurlijk mooi, maar als jij als Belg vervolgens niet kan afrekenen omdat ze geen geschikte betaalmethode aanbieden heeft het alsnog weinig zin daar te bestellen.

Daarom zijn ze grijs. Als jij winkels ziet die wel met Visa kunnen afrekenen, maar volgens ons niet, dan horen we dat natuurlijk graag. Dan passen we dat direct aan.
Weet ik, ik had het echt specifiek over het België filter :) Laten we eens een product nemen dat nu in de top 10 staat: pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
Selecteer nu 'Vooruitbetalen' en 'Verzenden' en dan krijg je op één na alle winkels te zien. Selecteer dan 'België' en de helft van de winkels wordt grijs? Terwijl er volgens mij toch tussen zitten die naar België versturen? Companic om bijvoorbeeld maar 1 te noemen.
Alhoewel het mij toch opvalt dat een hoop 'grijze' winkels die vroeger gewoon in België leverden dit nu niet meer doen maar wel een Belgische variant hebben. Waarschijnlijk dat die dan opgenomen worden in het 'België' project? :)
Pagina: 1