Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een monitor voor gamen, en browsen, editten, etc. En ik heb hem altijd aangesloten op HDMI. Nu heb ik een DVI-D (Dual Link geloof ik) kabel, en ik heb dat ook geprobeerd. Het ziet er anders uit maar niet lelijker of zo iets. Kan iemand mij vertellen wat beter is, DVI of HDMI?.

PS: Ik heb geen audio over de kabel nodig, en ook geen ethernet.

Mijn monitor : pricewatch: Acer G246HLBbid Zwart

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
De D in DVI-D staat voor Digital, wat dus wil zeggen dat die kabel niet geschikt is voor analoge (VGA) signalen.

DVI-D is hetzelfde signaal als HDMI, alleen de stekker is anders.

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-02 18:17
Voor zover ik weet is HDMI en DVI hetzelfde, het is beide een digitaal signaal. Bij DVI is het alleen video, bij HDMI ook audio.

Mijn Cardmarket-profiel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Duallink heeft alleen zin voor hogere resoluties. Dat zijn resoluties die jouw monitor niet aankan, dus wat dat betreft gaat dat weinig uitmaken ten opzichte van een HDMI kabel (die exact hetzelfde signaal doorstuurt).

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er ook verschil in beeldkwaliteit?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nope, ze sturen exact hetzelfde signaal door.

Verwijderd

Topicstarter
Oke

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:25

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Bij AMD ATi geeft een HDMI kabel vaak underscan, bij de Nvidia counterparts vaak niet, en moet je weer met de driver wat pongelen voordat het mooi gevuld is, terwijl met een dvi kabel dit meteen 1:1 is, voor het gemak zou ik DVI nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door SAiN ONeZ op 05-06-2014 17:14 ]

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
sain onez schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:43:
Bij AMD geeft een HDMI kabel vaak underscan, en moet je weer met de driver wat pongelen voordat het mooi gevuld is, terwijl met een dvi kabel dit meteen 1:1 is, voor het gemak zou ik DVI nemen.
Maar ik heb niks van AMD
Pagina: 1