[Win7] Er wordt ineens geen wachtwoord meer gevraagd bij aan

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik heb een pc met Windows 7 Ultimate (inclusief alle updates) er op staan. Het enige account dat er op staat heeft al sinds jaar en dag een wachtwoord. Hierom werd gevraagd bij het opstarten/aanmelden, en na gebruik te hebben gemaakt van [Win]+[L].

Sinds enkele dagen vraagt Windows echter niet meer om het wachtwoord bij het opstarten en gaat direct door naar het bureaublad. Ik kan mij niet herinneren dit uitgezet te hebben. Wanneer ik in "Control Userpasswords2" kijk, staat het vinkje voor "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" gewoon aan. En met [Win]+[L] vergrendelt het systeem nog steeds. Ook werkt het wachtwoord nog gewoon om het systeem dan weer te ontgrendelen.

Wat is hier aan de hand?

Gebruikersaccounts:
Afbeeldingslocatie: http://wvanderwerf.files.wordpress.com/2011/04/netplwiz11.png

Wachtwoord na slaapstand:
Afbeeldingslocatie: http://www.websonic.nl/pctips/windows7/images/tip173_1.gif
(Ja, deze is bij mij om een of andere reden grijs)

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een keer het vinkje uit en weer aangezet en daarna toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Nog niet. Dat en het verwijderen en weer toevoegen van het wachtwoord staat boven aan het lijstje met te proberen zaken.
Ik ben alleen iets meer geïnteresseerd in waar het probleem door veroorzaakt wordt (foutje/bug, virus, een niet gerelateerde andere instelling van Windows, een specifieke Windows update, NSA/AIVD praktijken :+ )
Zodat ik het in het vervolg kan voorkomen.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:54

TheVMaster

Moderator WOS
sjirafje schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:13:
Nog niet. Dat en het verwijderen en weer toevoegen van het wachtwoord staat boven aan het lijstje met te proberen zaken.
Ik ben alleen iets meer geïnteresseerd in waar het probleem door veroorzaakt wordt (foutje/bug, virus, een niet gerelateerde andere instelling van Windows, een specifieke Windows update, NSA/AIVD praktijken :+ )
Zodat ik het in het vervolg kan voorkomen.
De enige manier om te ontdekken waar het probleem door komt is door te zoeken. Dat doe je dus niet door de vraag op Tweakers te gooien, maar door zelf onderzoek te doen door :
  • Te zoeken op Google / Tweakers
  • De logfiles door te spitten
  • Eerst zaken te proberen (zie oa de reactie van je mede-tweaker) en dan pas een topic maken...
Als je vervolgens nog met iets blijft zitten, dan open je een topic....zodat er in ieder geval ook iets is om het over te hebben. Nu heb je een probleem en wordt in ieder geval de indruk gewekt, door het ontbreken van zaken die je al gevonden hebt en mogelijk niet de oplossing bieden, dat je er zelf geen energie in hebt gestopt.

Deze gaat dan ook op slot, mocht je er niet uit komen....dan mag je wat mij betreft een nieuw topic aanmaken....maar dan wil ik wel graag zien dat je er zelf ook energie in hebt gestopt.....

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 05-06-2014 21:27 ]

Dit topic is gesloten.