Ik heb een pc met Windows 7 Ultimate (inclusief alle updates) er op staan. Het enige account dat er op staat heeft al sinds jaar en dag een wachtwoord. Hierom werd gevraagd bij het opstarten/aanmelden, en na gebruik te hebben gemaakt van [Win]+[L].
Sinds enkele dagen vraagt Windows echter niet meer om het wachtwoord bij het opstarten en gaat direct door naar het bureaublad. Ik kan mij niet herinneren dit uitgezet te hebben. Wanneer ik in "Control Userpasswords2" kijk, staat het vinkje voor "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" gewoon aan. En met [Win]+[L] vergrendelt het systeem nog steeds. Ook werkt het wachtwoord nog gewoon om het systeem dan weer te ontgrendelen.
Wat is hier aan de hand?
Gebruikersaccounts:

Wachtwoord na slaapstand:
(Ja, deze is bij mij om een of andere reden grijs)
Sinds enkele dagen vraagt Windows echter niet meer om het wachtwoord bij het opstarten en gaat direct door naar het bureaublad. Ik kan mij niet herinneren dit uitgezet te hebben. Wanneer ik in "Control Userpasswords2" kijk, staat het vinkje voor "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken" gewoon aan. En met [Win]+[L] vergrendelt het systeem nog steeds. Ook werkt het wachtwoord nog gewoon om het systeem dan weer te ontgrendelen.
Wat is hier aan de hand?
Gebruikersaccounts:

Wachtwoord na slaapstand:

(Ja, deze is bij mij om een of andere reden grijs)
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn