Toon posts:

HDMI kabel niet aangesloten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie: Windows 8.1, Beeldscherm: BenQXL2411Z, Video: ASUS GT 640(silent) (2GB), Geluid: Auzen X- Meridian 7.1. Mobo: P5k-VM. Proc: Q6600 @2,4 GHz.

Beeldscherm is nieuw, onlangs aangeschaft. DVI cable en HDMI cable aangesloten op de monitor. Ik wil nu HDMI kiezen, beeldscherm zegt dat HDMI cable niet is aangesloten. Wat ik ook probeer, het gaat echter niet lukken. Vervang ik de videokaart met een oude ASUS ENGT520 (silent) (1GB) met HDMI, no problem...alleen dan werkt het geluid niet meer. Van deze oude kaart heb ik altijd gebruik gemaakt van de DVI aansluiting omdat de oude monitor geen HDMI had. Ik weet bij god niet meer waar ik het zoeken moet, al verschillende HDMI-kabels geprobeerd van de standalone TV en Bluray-speler maar het mag allemaal niet baten. Ook de ASUS GT 640 (silent) (2GB) is nieuw.
Moet ik het zoeken in een windows instelling, BIOS...of?
Wie kan mij helpen? 8)7

Afbeelding apparaatbeheer:

http://imageshack.com/a/img845/7146/1clgc.jpg

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04-2025
Heb je eens geprobeerd om de Asus GT 640 Videokaart op je TV aan te sluiten via HDMI ? doet die het dan wel ?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Je schrijft "DVI cable en HDMI cable aangesloten op de monitor". Als je nu eens alléén de HDMI probeert?
En de tip van HStyles, probeer je TV eens?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat een videokaart van een kennis, de Asus GT 630 (silent) (2GB) ook dezelfde melding geeft, maar de oude ENGT520, van mezelf het feilloos doet, qua beeld dan. We gaan het later vandaag proberen om de kaarten via de tv te activeren. Andere oplossingen zijn uiteraard ook welkom.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Waarom sluit je een videokaart met 2 kabels aan op een tv ?

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-01 09:09
Waarom wil je persé je monitor aansluiten via HDMI? HDMI is niet 'beter' dan DVI, integendeel zelfs.

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Volgens mij staat je instelling gewoon nog op DVI en pakt ie daarom je HDMI input niet.

Vooral omdat je geen geluid hebt bij de aansluiting met de andere kaart op HDMI zou ik dat denken, DVI stuurt namelijk geen audio door.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

Pagina: 1