Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 08:32
Beste,

Zoals velen ben ik bijna klaar met mijn opleiding MBO - Systeembeheer niveau 4, en is mij een aanbod gedaan om in de detachering te gaan werken.

Wat is er geboden:

- Werk en woonplaats in Almere ( Soort van studentenkamer principe )
- 1000 euro bruto loon, met 100 euro studie vergoeding en 100 euro zo gauw 3 certificaten zijn behaald.
- Ruimte om certificaten te behalen en werkevaring op te doen

Welke certificaten ?

Alle microsoft beheer en admin certificaten + ITIL v3.
MCITP (Server – en Enterprise Administrator)

Waar twijfel ik over

Ik dien voor deze functie te verhuizen, en dit is natuurlijk minder gewenst door de bijkomende kosten.
Verder vind ik het begin loon een beetje laag, maar dit schijnt detachering altijd te behouden, en ik mag maximaal 1x per 2 maanden een deel certificaat examen doen, wat mij ooknogal dwars ligt want ik zal graag alles op mijn eigen tempo halen en niet persee moeten wachten of door stappen zodat ik binnen een behaal termijn val.

Wat ik graag wil weten

Ik zal graag weten, kent iemand een goede detacheerder in het oosten van het land die ongeveer het zelfde pakket aanbiedt ( Let op, ik kom vers van school en heb dus nog geen enkel certificaat behalve cisco discovery 1 t/m 3 ). Ook vraag ik me af of iemand evaring heeft met soort gelijke detacheerders ( Ik weet niet of ik de naam mag noemen van de g ene die mij een aanbod heeft gedaan vanuit Tweakers ) en of dit aanbod netjes is, of dat ik ergens anders wat beters zal kunnen krijgen.

Ik hoop dat het verhaal er bij wat opgeheldert heeft en dat iemand mijn twijfels kan vergemakkelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je leeftijd? Da's ook niet onbelangrijk.

Zij regelen betalen je woonruimte verder?

Per twee weken een MS examen doen is voor een beginner overigens behoorlijk ambitieus. Als je niet cheat met "proefexamens" is dit bijna niet te doen in dat tempo. Maak je daar dus geen zorgen over.

Dit klinkt als een redelijk detachering ala Qmagic. Leuk voor de eerste twee/drie jaar om je certificaten en je eerste werkervaring te halen en daarna over te stappen naar een volgende werkgever. Let dus even goed op je studieregeling.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik vind het bijzonder mager, zeker het salaris. Ik weet niet hoe oud je precies bent, maar €1000/maand zal wel heel dicht bij jouw minimumjeugdloon liggen.
Daarnaast klinkt het alsof er woonruimte voor je beschikbaar is in Almere. Moet je ook nog betalen voor die kamer (Bij wonen in Almere zou je eigenlijk geld toe moeten krijgen ;))? Sowieso, als ik denk aan detachering, dan denk ik aan verschillende werkplekken in verschillende steden. Dat het nu al vast ligt op Almere geeft mij het gevoel dat er hier wat meer speelt.

Om wat voor detachering gaat het? Hoe zitten de voorwaarden nou exact in elkaar?

[ Voor 5% gewijzigd door celshof op 05-06-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:42
1000 euro bruto? Dat betekent dat je pakweg 500 euro bruto "betaalt" aan je kamer in Almere (1500 bruto is een vrij normaal startsalaris voro MBO4 IT beheer).

Ik zou liever vakken gaan vullen bij de lokale Albert Heijn terwijl je iets beters zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:42
Als TS 16+4=20 jaar oud is, dan val je nog in de jeugdschalen en zijn bedrijven niet zo happig om boven het minimumloon te betalen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Ik ben inderdaad op tijden van starten 20, zoals de zien is op mijn profiel :).

het gaat hier om de detacheerde Neomax, deze biedt de Neohome wonings regeling aan.

@questionmark

Het is 1x per 2 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gillded schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:09:
het gaat hier om de detacheerde Neomax, deze biedt de Neohome wonings regeling aan.
En wat houdt deze regeling in?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-09 21:20
ik vind dit bedrag ronduit belachelijk/onacceptabel.

Bedrijven gaan echt belachelijk veel winst maken op deze manier. Direct afwijzen dit grapje.

Ik heb zelf in de detachering gewerkt (IT systeembeheer) had wel HBO gedaan. Ik kreeg toen 1600 bruto.. dit is al beter maar alsnog crap aangezien de secundaire arbeidsvoorwaarde ook niet al te best waren.

Nu mijn verhaal: ik heb zelf iets totaal anders dan IT gestudeerd en wilde dus graag bij een bedrijf werken waar ik mijzelf kon gaan omscholen :) ik ging dus met die 1600 bruto akkoord omdat ik veel kon leren etc.
Het gedonder begon toen ik bij mijn eerste klant in aanmerking kwam met een MBO afgestudeerde jongen (21 jaar... ik ben zelf 24). Hij werkte ook in de detachering en deed servicedesk/systeembeheer bij die klant.

Hij werkte voor een klein bedrijfje (PM mij om te weten welk bedrijf dit precies is) hij had een bruto loon van 1800 euro 26 vakantiedagen en daarboven op nog eens 10 studiedagen. Ook had hij een nieuwe polo bluemotion als leaseauto...

Ik heb toen direct ontslag genomen (geen grap) en ben gaan solliciteren. Ik ben overigens niet bij dat bedrijf gaan solliciteren omdat dit echt gebaseerd was op systeembeheer/servicedesk :) Ik werk nu voor een consultancybedrijf met goede opleidingsmogelijkheden en arbeidsvoorwaarden

Kortom er zijn bedrijven die je wel normaal salaris geven in verhouding tot wat ze aan je verdienen ;) ik zou lekker verder kijken

Zie overigens dat je een woning ''krijgt'' aangeboden etc als dit inclusief is kan ik de 1000 bruto plaatsen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ls789 op 05-06-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
@questionmark

NEOHOUSE

De woning deel je samen met 5 neocollega’s. Je hebt privacy in je eigen (ruime) slaapkamer. De woonkamer en keuken deel je met je collega’s. De woning beschikt verder over 2 douches en 3 toiletten.

dit is dus wel inclusief Internet, Tv en gas water electra, exclusief eten kosten en meubileren van slaapvoorziening/kamer. Heel veel meer weet ik helaas nog niet over het Neohouse.

@is789

Ik heb inderdaad wel recht op 25 vakantie dagen en 10 studie dagen geloof ik, maar geen bedrijfsauto of iets in die trent. Het gaat voor mij ook echt om 2e lijns servicedesk en systeembeheer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, detachering, over het algemeen willen die je z.s.m. bij een klant neerzetten tegen een hoog tarief waarbij al de winst naar de dikke porsche van de top management laag gaat :D

Eventueel rondzoeken naar wat kleinere ict bedrijven die iemand intern zoeken als netwerk/werkplek beheer. Vaak biedt dit wat meer ruimte voor studie en certificering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Gillded schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:18:
@questionmark

NEOHOUSE

De woning deel je samen met 5 neocollega’s. Je hebt privacy in je eigen (ruime) slaapkamer. De woonkamer en keuken deel je met je collega’s. De woning beschikt verder over 2 douches en 3 toiletten.

dit is dus wel inclusief Internet, Tv en gas water electra, exclusief eten kosten en meubileren van slaapvoorziening/kamer. Heel veel meer weet ik helaas nog niet over het Neohouse.

@is789

Ik heb inderdaad wel recht op 25 vakantie dagen en 10 studie dagen geloof ik, maar geen bedrijfsauto of iets in die trent. Het gaat voor mij ook echt om 2e lijns servicedesk en systeembeheer werk.
Tja voor zo een functie zo ik lekker verder kijken :) er zijn betere bedrijven in dat geval. Weet niet precies wat je zelf van het wonen vind.. maar ik zou het aardig benauwd krijgen ;) soort campus met al die collega's op een hoop haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat denk ik het belangerijkste is hoe je denkt over dat Neohouse (woon je nog thuis? Wil je verhuizen?). Hiervoor hoef je overigens geen huur te betalen.

[ Voor 14% gewijzigd door Deveon op 05-06-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
@Viper ik zal juist denken dat bij grotere detacheerde de opleidingens kansen hoger liggen ?

@is789 ja dit idee heb ik dus ook, het verhuizen + de woonruimte is eigenlij de reden waarom ik er over twijfel ( het lage loon kan ik over heen stappen inruilvoor studie mogelijkheden )

@deveon het neohouse vind ik een neonee, maar neomax als werkgever klinkt wel mooi ( To good to be true wellicht ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Gillded schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:27:
@Viper ik zal juist denken dat bij grotere detacheerde de opleidingens kansen hoger liggen ?

@is789 ja dit idee heb ik dus ook, het verhuizen + de woonruimte is eigenlij de reden waarom ik er over twijfel ( het lage loon kan ik over heen stappen inruilvoor studie mogelijkheden )

@deveon het neohouse vind ik een neonee, maar neomax als werkgever klinkt wel mooi ( To good to be true wellicht ? )
Denk niet dat dat helemaal waar is ;) Die opleidingen kunnen prima worden betaald door de werkgever (groot of klein). Kleine bedrijven moeten het echt van hun mensen hebben. Als een kleine detacheerder 30 man in dienst heeft waarvan 15 man ontevreden rondlopen/weinig certificaten hebben kunnen ze problemen krijgen om klanten binnen te halen... bedrijfje wat ik kende had volgens mij maar 20 man in dienst en je mocht alle genoemde certificaten halen indien dit relevant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Deveon op 06-06-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gillded schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:27:

In de praktijk valt dit tegen is mijn ervaring. Tuurlijk zijn de budgetten vaak groter en worden zaken m.b.t. cursussen geregeld. Echter vergeet niet dat grote detacheerders ook hoge overhead kosten met zich mee brengen, het geld moet ergens vandaan komen. Veel is geregeld via de directie of verschillende afdelingen, processen zijn log en vrij inflexibel. De winst komt uit werknemers die bij klanten op projecten draaien.

Bij kleine ict bedrijven heb je vaak maar 1 of 2 managers voordat je bij de directeur uit komt. Als je bij je gesprek zelf met een persoonlijk ontwikkelplan komt waarbij je aangeeft wat je de komende tijd wilt bereiken etc. zijn ze vaak flexibeler met afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
@Deveon Woon jij ook in een Neohuis, of woonde je al in de buurt van de werkomgeving ? Zoja, hoe bevalt dit ? Is het ruim genoeg en degelijk ?

@Viper dit is natuurlijk ook waar, iets wat ik nog niet echt overwogen had. Brengt wel weer wat meer opties aan het licht om even te netwerken ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Microsoft examens kosten ook echt bijna niks.. die examens zijn 150 euro en het boek is ook de hoofdprijs niet. Zou raar zijn als je een schuld zou hebben hierdoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De hele dag met je collega's werken, dan 's avonds weer met je collega's zitten. Alles wat je collega's doen meekrijgen (nachtelijke activiteiten). Ik zou daar voor passen. Een echt privé leven heb je dan niet. Daarnaast vind ik het ook een erg karig salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 23:00
Deveon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:32:
[...]

Na 5 maanden in dienst ben ik heel tevreden ;) Ook heb nog geen direct (ex)collega's horen klagen.

Voordeel is wel dat de Microsoft examens zonder studieschuld zijn, dus zelfs als je 2 maanden na je examen weggaat hoef je niet terug te betalen.
En jij woont ook in zo'n neohouse? Hoe bevalt dat?

Trouwens, ik denk dat de meeste, zo niet alle, detacheerders de MS examens en opleidingen zonder studieschuld doen. Zou ook wel heel vreemd zijn, gezien dit nou typisch zaken zijn die nodig zijn voor je werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Oke,. krijg inderdaad al wel het idee dat Neomax niet het beste aanbied, maar ook niet het slechtse.

nu de grote vraag, welke detacheerde kunnen jullie wel aanraden, en toevalig iemand in het oosten van het land die in de detachering werkt en wat evaring wil delen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Bedrijfje wat ik hoorde toen heette FMA .. heb hier zelf niet gewerkt maar degene die er werkte was er erg over te spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-09 21:39
Heb eens samengewerkt met iemand van Bergler. Ken het bedrijf zelf verder niet, maar hij was er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
1000€ bruto is gewoon veelte weinig ondanks dat je een woning krijgt die je blijkbaar deelt met VIJF man.. Ik zou minimaal 1500€ bruto vragen, mocht je het toch willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Een gemiddelde woning van dat type incl alles is €390/maand gemiddeld.
Maar in Almere zal het minder kosten omdat dat geen studentenstad is met woningnood.

In principe krijg je dus onder het minimumloon voor volwassenen betaald. Voor ongeschoold werk kun je dit accepteren, maar met een relevant MBO4 diploma mag je wel wat meer verwachten.

Alleen accepteren als je niks anders kan vinden en in de bijstand dreigt te belanden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Gillded schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:36:
@Deveon Woon jij ook in een Neohuis, of woonde je al in de buurt van de werkomgeving ? Zoja, hoe bevalt dit ? Is het ruim genoeg en degelijk ?
Volgens mij moet je het een beetje zien als op kamers gaan tijdens studie. Opzicht leek het mij wel een leuk concept (helemaal als je niet centraal woont of nog thuis).
Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:48:
De hele dag met je collega's werken, dan 's avonds weer met je collega's zitten. Alles wat je collega's doen meekrijgen (nachtelijke activiteiten). Ik zou daar voor passen. Een echt privé leven heb je dan niet. Daarnaast vind ik het ook een erg karig salaris.
Wie zegt dat je collega's op de werkvloer dezelfde zijn als waarmee je het huishouden deelt? Je weet wat detachering is toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Deveon op 06-06-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
beyazz06 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:19:
1000€ bruto is gewoon veelte weinig ondanks dat je een woning krijgt die je blijkbaar deelt met VIJF man.. Ik zou minimaal 1500€ bruto vragen, mocht je het toch willen doen.
Die woning vertegenwoordigt imho geen loonwaarde.

Als een werkgever je in een hotel of appartement onderbrengt opdat je meer uren kan werken, voor een meer lucratieve klant kan werken, of minder zakelijke reiskosten maakt, is dat zijn afweging. Om verblijfskosten te compenseren met een lager salaris, dat slaat nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
t_captain schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:52:
[...]

Die woning vertegenwoordigt imho geen loonwaarde.
Tuurlijk wel. Elke kosten die je werkgever maakt die je privé kosten scheelt in een (verkapte) arbeidsvoorwaarde (net zoals auto/telefoon/laptop v.d. zaak). De waarde daarvan is wél puur persoonlijk.

Wel ben ik het eens dat het salaris erg minimaal is. Ik zou aandringen op rond de 1500. Let daarnaast ook goed op of je een projectcontact aangeboden krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De enige manier waarop je geld bespaart door in een woning van de werkgever te zitten is door je huur op te zeggen of je huis te verkopen. Ik zie een woning van de baas niet als een gelijkwaardig alternatief voor een eigen woning. Je hebt geen woning meer die echt jouw plek is en als je project stopt ben je dakloos.

Ik heb ik het verleden een periode gehad waarin ik drie dagen per week in een hotel zat. Het enige dat dat me prive scheelde was het eten op kosten van de baas. Laat dat op zijn best een redelijke compensatie zijn voor de tijd die je van huis bent. Het zou imho niet fair zijn om een lager loon te betalen omdat je bij wijze van secundaire arbeidsvoorwaarde drie dagen per week uit eten mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Deveon schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:27:
[...]

Tuurlijk wel. Elke kosten die je werkgever maakt die je privé kosten scheelt in een (verkapte) arbeidsvoorwaarde (net zoals auto/telefoon/laptop v.d. zaak). De waarde daarvan is wél puur persoonlijk.

Wel ben ik het eens dat het salaris erg minimaal is. Ik zou aandringen op rond de 1500. Let daarnaast ook goed op of je een projectcontact aangeboden krijgt.
jij hebt het verkeerd begrepen ;) ben het met T_captain eens..Werkgever heeft een verwachting van jou, om dit waar te kunnen maken faciliteert deze werkgever jou. Als een werkgever van jou verwacht dat je bereikbaar bent dan geeft hij jou een telefoon, beetje raar als hij dit bedrag van je salaris af gaat halen :S?

Dit lijkt mij met woningen ook. Net als hotels.. dit moet altijd betaald worden door de baas en niet door de werknemer.

Bij mijn werkgever krijg je naast je salaris een budget voor een auto en de keus of je hier van gaat leasen.. lease je niet krijg je het uitbetaald maar hoef je niet te zeuren over evt kosten die je maakt met OV of je eigen auto. Lease je een Aygo hou je zelfs nog geld over (inclusief bijtelling).. dit is geheel eigen keuze maar je salaris zal er niet op achteruit gaan..Ja als je een dikke bmw gaat leasen waarbij je moet toeleggen :) maar dit is eigen keuze nogmaals

[ Voor 20% gewijzigd door ls789 op 06-06-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb er goed overnagedacht en de verschillende teksten goed opgenomen en ben tot de conclussie gekomen dat ik ze voor nu vriendelijk ga bedanken. Ik vind het loon van 1000 euro bruto te laag om voor verhuizen naar een soort studentenkamer principe.

Ik ga even rustig verder kijken met een loon in mijn achterhoofd van minimaal 1500 en het liefst wat meer in het oosten, maar dit valt te overwegen.

Als hier recruiters lezen, voel je vrij om een DM te sturen met daarin een uitnodiging, ook als je zelf bij een detachering of ander soort bedrijf werkt, en je een recruitment bonus kan krijgen, stuur gerust een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
* Frontysco schuift naar binnen.

Ik werk op t ogenblik van schrijven bijna 4 jaar voor Neomax.
Vragen? Shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Veel succes! Staat Neomax niet in voor onderhandelingen? Ze zijn volgens mij wel erg Randstad gefocused, dus zal je zoiezo moeten verhuizen.

Werving mag hier niet hé. ;)
Frontysco schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:36:
* Frontysco schuift naar binnen.

Ik werk op t ogenblik van schrijven bijna 4 jaar voor Neomax.
Vragen? Shoot!
Ook in het Neohouse?

[ Voor 40% gewijzigd door Deveon op 06-06-2014 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Deveon schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:36:
Veel succes! Staat Neomax niet in voor onderhandelingen? Ze zijn volgens mij wel erg Randstad gefocused, dus zal je zoiezo moeten verhuizen.

Werving mag hier niet hé. ;)

[...]

Ook in het Neohouse?
Waar er werk is. Ik woon en werk in t oosten.

Neohouse: Leuk principe maar moet er niet aandenken. Ben 26 en gesteld op mn privacy.

[ Voor 10% gewijzigd door Frontysco op 06-06-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Opzich een heel slecht aanbod, maar waarom niet aannemen en verder zoeken? beter iets als niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Beter, waarom niet onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
garriej schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:43:
Opzich een heel slecht aanbod, maar waarom niet aannemen en verder zoeken? beter iets als niets.
Als je de gewoonte maakt om steeds een baan aan te nemen en vervolgens toch te bedanken, maak je natuurlijk geen vrienden. En je komt toch vaak dezelfe mensen weer tegen in je volgende banen.

Bovendien kan het aannemen van een baan en daarna snel vertrekken ook vervelende gevolgen hebben. Studiekostenregeling, relatie- en concurrentiebeding etc.

In bijzondere gevallen kan je zelfs schadeplichtig zijn bij opzeggen tegen het begin van je proeftijd. Dat is het geval wanneer de werkgever investeringen doet in jou en/of jouw baan en de rechter oordeekt dat jij de proeftijd niet conform de bedoeling hebt gebruikt om kennis te maken met de werkgever en functie, maar als stok achter de deur voor een sollicitatie elders.

Als je heel moeilijk werk vindt en toch snel iets nodig hebt, is dit misschien een strategie. Maar TS kan waarschijnlijk beter dooronderhandelen, de procedure wat oprekken en intussen doorgaan met andere sollicitaties.

Als er geen uitzicht is op een fatsoenlijk aanbod, of als de tijd maximaal is gerekt, gewoon nee zeggen. Er is echt wel een bedrijf wat meer biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ls789 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:40:
Microsoft examens kosten ook echt bijna niks.. die examens zijn 150 euro en het boek is ook de hoofdprijs niet. Zou raar zijn als je een schuld zou hebben hierdoor
Veel bedrijven hanteren die studieschuld als een stok achter de deur. Dat je niet op hun kosten certificaten haalt en daarna gelijk weg bent naar een toko die betere arbeidsvoorwaarden heeft. Veel van de young profesional of young potential trajecten van detacheerders kennen een clausule dat je minimaal een X aantal jaar in dienst moet blijven. Per bedrijf verschillen de regels ook wanneer iets een studieschuld is en wanneer niet.
Deveon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:27:
[...]

Volgens mij moet je het een beetje zien als op kamers gaan tijdens studie. Opzicht leek het mij wel een leuk concept (helemaal als je niet centraal woont of nog thuis).

Wie zegt dat je collega's op de werkvloer dezelfde zijn als waarmee je het huishouden deelt? Je weet wat detachering is toch?
Oef... als het is zoals op kamers.... Mag je met je neocollega's weer de discussie aangaan wie de neo-afwas moet doen, we nou weer het neo-toiletpapier heeft opgemaakt en niets nieuws neergelegd heeft... :P

Ik weet niet hoor, maar zo'n regeling zou mij nooit trekken. Thuis is thuis, daar wil ik in principe niets meer te maken hoeven hebben met mijn baas of werk. Anders ben je nooit echt weg van je werk omdat er altijd nog collega's om je heen zijn.

Maar anders moet de TS toch eens rondkijken verder. Genoeg bedrijven die op MBO niveau mensen aannemen zoals QMagic en Peak IT. Misschien dat daar een betere deal te halen valt, en op zijn minst heb je materiaal om te vergelijken.
Pagina: 1