Aankomende PC

Pagina: 1
Acties:

• S7YX
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-08-2025
Hallo,

Na een kleine 3,5 jaar is het tijd voor een nieuwe PC en heb ik via alternate.nl een PC samengesteld waar ik graag jullie mening over hoor.

Paar dingen:

Mijn budget zit rond de 1100 euro en heb bewust geen GPU gekozen omdat in de huidige PC nog een prima GTX670 FTW edition zit van EVGA die ik dus mooi kan meenemen.
Na enkele slechte ervaringen met AMD ligt mijn voorkeur bij Intel, persoonlijk vind ik die toch een stukje duurzamer. Mijn keuze voor de SSD lag vooral bij het feit dat ik daarop alleen Windows ga draaien met een 2TB uitbreiding voor alles wat ik nodig heb (Zou zelfs nog de HDD uit mijn huidige PC kunnen halen)
16gb DDR3 vond ik ruim voldoende zeker omdat windows 7 volgens mij maximaal 16gb kan benutten.
Verder heb ik nog een prima 1080p IIyama beeldscherm maar ik hoor hier graag opties over zodat ik deze mee kan nemen in mijn keuze voor over ongeveer een half jaar.

Ben niet echt happig op het overclocken van apparatuur, zou eerlijk gezegd niet eens weten waar ik zou moeten beginnen.

over het algemeen wil ik dus graag een Game PC die de komende jaren goed om kan gaan met zware games (ik kijk naar jou Star Citizen).

Zou het erg op prijs stellen :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 254,-€ 254,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Aerocool XPredator White Edition€ 109,05€ 109,05
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 89,99€ 89,99
1Corsair Vengeance CMZ16GX3M4A1600C9€ 135,50€ 135,50
1Asus BC-12D2HT Retail Zwart€ 51,99€ 51,99
1be quiet! Pure Power L8 700W€ 78,-€ 78,-
1Kingston SSDNow V300 60GB€ 40,49€ 40,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 828,06

[ Voor 121% gewijzigd door S7YX op 06-06-2014 01:54 . Reden: wenslijst RML toegevoegd ]

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

hallo, S7YX

voordat we je kunnen adviseren op je PC zou je even het DAA beleid willen doornemen? je Topicstart is namelijk zeer karig.

En des te meer info des te beter is het advies.

Succes!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Misschien is een GPU ook nuttig of kijk ik er over heen?

• S7YX
Heb deze inmiddels aangepast hoop dat het nu iets uitgebreider is :)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

S7YX schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:10:
Heb deze inmiddels aangepast hoop dat het nu iets uitgebreider is :)
Ik heb even een lijstje meegenomen die ik een halfuurtje geleden ook aan iemand anders heb aanbevolen ditmaal zonder GPU en HDD

Als je harddisk van nu nog goed is zou ik die zeker meenemen. of gewoon bijprikken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,70€ 164,70
1MSI H97M-G43€ 74,90€ 74,90
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Carbon textuur€ 82,90€ 82,90
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,-€ 18,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,95€ 62,95
1Cooler Master VS V650S€ 75,84€ 75,84
1Crucial MX100 256GB€ 85,84€ 85,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,13

CPU: Voor te gamen heb je niet meer nodig dan een i5 de variant wat ik hierin heb zitten is wel nog van de 'normale' hasswell serie je zou ook de haswell refresh kunnen pakken. Deze heeft een iets hogere clocksnelheid.

Moederbord: Beschikt over wat nieuwe features. En kan als ik mij niet vergis ook nog een broadwell op zodra deze uitkomen.

RAM: 8gb is meer dan voldoende voor normaal te gamen en mocht het zover komen kan er altijd nog 8gb bij maar dat verwacht ik voorlopig nog niet.

Voeding: is een goede voeding wordt vaker aangeraden in de PW heb je ook nog de 550w maar deze is gelijk geprijst aan de 650w

Case heb ik puur budget matig toegevoegd. Hier zou je ook je eigen case in kunnen zetten als je dan voor bepaalde kleuren gaat zou je even naar het mobo/ram moeten kijken.

En je zou ook je oude case mee kunnen nemen.

verder zou ik gewoon windows 8.1 nemen en dan een programma zoals Start8 erbij pakken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Een link naar een winkelmandje posten is verboden. Maak even een lijstje met onze mooie Handleiding Pricewatch. Je kan niet van mensen verwachten dat ze gaan doorklikken naar andere sites, terwijl je wel verwacht dat mensen moeite stoppen in advies :) !

Ik sluit mij aan bij alle opmerkingen van Splitinfinitive. Het voordeel van een i7 (hyperthreading) wordt niet/onvoldoende benut in games, waardoor je gelijke tot zelfs lagere prestaties haalt in-game. Gokken dat het later wel zo is kan je doen, maar realiseer dat gebruik van HT in games al jaren wordt voorspeld.

De keus voor de nieuwe chipset is ook slim. Hierdoor heb je de mogelijkheid later eventueel een Broadwell te plaatsen. De nieuwe Haswell refresh processoren zijn overigens wat goedkoper én sneller, dus die zou ik altijd nemen: pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed. Het bord van Splitinfinitive is prima, maar als je ATX formaat kast overweegt, zou ik ook gewoon een ATX moederbord erin nemen, bijv. pricewatch: ASRock H97 Pro4. Die heeft tevens een aardig geluidschipje en optische out.

RAM is inderdaad 8GB ruim voldoende en makkelijk bij te plaatsen, mocht het ooit te weinig blijken.

Verder is je SSD echt te klein. Neem met de besparing op je processor een 256GB SSD. Je wil immers niet alleen W8 (betere ondersteuning voor SSD's, sneller en langere ondersteuning vanuit Microsoft) erop hebben maar ook games, zodat je omgevingen sneller laadt etc.

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Wat ik me zojuist bedacht is dat ik geen dvdspeler heb toegevoegd. Deze zou ook uit je huidige pc kunnen komen.

alleen nu is er van alles al aangeraden wat zijn je huidige specs misschien ligt het probleem ergens anders dan je cpu en met de huidige specs kun je misschien nog andere onderdelen meenemen dan kun je het geld wat je overhoud weer ergens anders insteken

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
Ik heb toch even naar je Alternate lijstje gekeken. Er zijn een aantal zaken die ik anders zou doen, maar omdat je je richt op een game die nog lang niet uit is, is het wel moeilijk om heel juiste aanbevelingen te doen.

- Geen i7 nemen maar een i5, hyperthreading en gaming gaan zelden samen. Kan zijn dat Star Citizen er wel gebruik van maakt maar ik zou die gok van €100 niet wagen. Het is de CryEngine en daar zijn tot nu toe geen grote verschillen in te zien.

- Je neemt een quad kit van in totaal 16GB (4x4GB). Haswell heeft maar een tweekanaals geheugencontroller, ik zou dus 2x8GB nemen, dan kun je later eventueel upgraden. Er wordt door anderen 8GB aangeraden, dat heb ik zelf ook, maar als je zelf het budget hebt om nu 16GB te kopen, waarom niet. Geheugen is de laatste tijd best duur, maar ik denk dat Star Citizen redelijk geheugenintensief gaat worden.

- Die 60GB SSD is wel echt piepklein. Ik heb zelf een 64GB SSD een paar jaar geleden gekocht (ook voor alleen Windows) en zou nu toch een grotere willen. Sommige programma's kun je niet zomaar op een andere harde schijf installeren, ik heb bv Visual Studio en daarvan moet 5 van de 8 GB op dezelfde schijf als Windows staan. Veel games zetten hun savegames ook op C: zonder daar zelf om te vragen, je gaat toch echt moeten opletten wat je waar zet. Een 120 of 250GB Crucial M500/MX100 kost nu ook niet zoveel en je bespaart toch al op de processor.

- Een 700W voeding is veel te zwaar voor een single gpu opstelling en die beQuiet L8 is niet zo goed. Ik zou een betere en minder zware voeding nemen, bv een Seasonic S12G 550W, of Coolermaster VS450W/VS550W.

- De kast is helemaal mijn smaak niet, ook veel te groot voor een systeem dat geen speciale koeling vereist en waar je maar één SSD en één HDD in gaat plaatsen, maar moet jij weten :p. Ik zou wel eerder kijken naar µATX of een gewone ATX kast, niet E-ATX..

• S7YX
Splitinfinitive schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:24:
[...]

Ik heb even een lijstje meegenomen die ik een halfuurtje geleden ook aan iemand anders heb aanbevolen ditmaal zonder GPU en HDD

Als je harddisk van nu nog goed is zou ik die zeker meenemen. of gewoon bijprikken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 164,70€ 164,70
1MSI H97M-G43€ 74,90€ 74,90
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) Carbon textuur€ 82,90€ 82,90
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 18,-€ 18,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 565,13

CPU: Voor te gamen heb je niet meer nodig dan een i5 de variant wat ik hierin heb zitten is wel nog van de 'normale' hasswell serie je zou ook de haswell refresh kunnen pakken. Deze heeft een iets hogere clocksnelheid.

Moederbord: Beschikt over wat nieuwe features. En kan als ik mij niet vergis ook nog een broadwell op zodra deze uitkomen.

RAM: 8gb is meer dan voldoende voor normaal te gamen en mocht het zover komen kan er altijd nog 8gb bij maar dat verwacht ik voorlopig nog niet.

Voeding: is een goede voeding wordt vaker aangeraden in de PW heb je ook nog de 550w maar deze is gelijk geprijst aan de 650w

Case heb ik puur budget matig toegevoegd. Hier zou je ook je eigen case in kunnen zetten als je dan voor bepaalde kleuren gaat zou je even naar het mobo/ram moeten kijken.

En je zou ook je oude case mee kunnen nemen.

verder zou ik gewoon windows 8.1 nemen en dan een programma zoals Start8 erbij pakken.
Had de i5 zelf ook in gedachte maar zat in mijn achterhoofd nog bij hyperthreading, vandaar dat mijn uiteindelijke keuze daarop ook lande.

De rede dat ik graag een nieuwe case wil is omdat de huidige 0,0 koelmogelijkheden heeft met plaats voor maar een 110x100mm case fan waardoor mijn CPU bij vooral zwaardere spellen rond de 70 graden zit en mijn GPU rond de 80 graden.

Rede dat ik geen windows 8 wou nemen was grotendeels door het gebrek aan startmenu, bedankt voor de tip deze komt er dus ook zeker bij.
br00ky schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:11:
Een link naar een winkelmandje posten is verboden. Maak even een lijstje met onze mooie Handleiding Pricewatch. Je kan niet van mensen verwachten dat ze gaan doorklikken naar andere sites, terwijl je wel verwacht dat mensen moeite stoppen in advies :) !

Ik sluit mij aan bij alle opmerkingen van Splitinfinitive. Het voordeel van een i7 (hyperthreading) wordt niet/onvoldoende benut in games, waardoor je gelijke tot zelfs lagere prestaties haalt in-game. Gokken dat het later wel zo is kan je doen, maar realiseer dat gebruik van HT in games al jaren wordt voorspeld.

De keus voor de nieuwe chipset is ook slim. Hierdoor heb je de mogelijkheid later eventueel een Broadwell te plaatsen. De nieuwe Haswell refresh processoren zijn overigens wat goedkoper én sneller, dus die zou ik altijd nemen: pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed. Het bord van Splitinfinitive is prima, maar als je ATX formaat kast overweegt, zou ik ook gewoon een ATX moederbord erin nemen, bijv. pricewatch: ASRock H97 Pro4. Die heeft tevens een aardig geluidschipje en optische out.

RAM is inderdaad 8GB ruim voldoende en makkelijk bij te plaatsen, mocht het ooit te weinig blijken.

Verder is je SSD echt te klein. Neem met de besparing op je processor een 256GB SSD. Je wil immers niet alleen W8 (betere ondersteuning voor SSD's, sneller en langere ondersteuning vanuit Microsoft) erop hebben maar ook games, zodat je omgevingen sneller laadt etc.
Bedankt, heb het inmiddels aangepast met de originele keuze. Begrijp het volkomen :)

[ Voor 55% gewijzigd door S7YX op 06-06-2014 02:07 ]

• S7YX
Splitinfinitive schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:27:
Wat ik me zojuist bedacht is dat ik geen dvdspeler heb toegevoegd. Deze zou ook uit je huidige pc kunnen komen.

alleen nu is er van alles al aangeraden wat zijn je huidige specs misschien ligt het probleem ergens anders dan je cpu en met de huidige specs kun je misschien nog andere onderdelen meenemen dan kun je het geld wat je overhoud weer ergens anders insteken
#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 670 FTW€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M700€ 0,-€ 0,-
1Acer Aspire ASM3970€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

heb de PC toen der tijd standaard gekocht bij Dynabyte en toen de PSU en de GTX670 FTW edition erin gebouwd. Zou liever een case willen hebben met meer koelmogelijkheden i.p.v 1 110x100 mm fan en het moederbord is een 1155 socket dus een toekomstige upgrade naar broadwell is dan al uitgesloten.

Verder zou ik nog de HDD mee kunnen nemen, wel een wat verouderd model maar toch wel een extra TB aan opslag.

[ Voor 6% gewijzigd door S7YX op 06-06-2014 03:04 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04 22:13
Wat is het probleem met je huidige PC?! Een i7 2600 is een hele snelle cpu en 80C is vrij normaal voor een gpu.

70C is ook niet extreem voor een cpu maar een nieuwe kast en cpu koeler zijn misschien geen slecht idee, doe er een fijne ssd bij (heb je nog sata poorten over?) en je hebt voor €200 een pc die nog jaren mee kan. Zit er ivm, de kast een atx of m-atx mobo, in dat systeem?

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

@hier onder> studenten halen hun windows toch gewoon legaal op surfspot.nl voor €20 of kan dat niet meer?

[ Voor 21% gewijzigd door Rrob op 06-06-2014 12:12 ]

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

S7YX schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 02:14:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 670 FTW€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Silent Pro M700€ 0,-€ 0,-
1Acer Aspire ASM3970€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

heb de PC toen der tijd standaard gekocht bij Dynabyte en toen de PSU en de GTX670 FTW edition erin gebouwd. Zou liever een case willen hebben met meer koelmogelijkheden i.p.v 1 110x100 mm fan en het moederbord is een 1155 socket dus een toekomstige upgrade naar broadwell is dan al uitgesloten.

Verder zou ik nog de HDD mee kunnen nemen, wel een wat verouderd model maar toch wel een extra TB aan opslag.
Volgens mij is je CPU niet het probleem in je setup.

volgens CPUboss (snelle verglijking) shelen de 4770 en 2600 maar 10 procent van elkaar en krijgen ze alebei een tamelijke score. 8.9/8.1. Maar wat ik wel zag was dat Tcase wat volgens mij de max temperatuur is die de processor leuk vindt op 72.6 graden celcius. Dus wat ik nu denk is dat je CPU aan het throttlen is wat ervoor zorgt dat je niet het maximale uit je CPU kan halen. (dit moet iemand even kijken of hij dat kan bevestigen)

hoeveel procent wordt je processor gebruikt tijdens games? Dit zou je even moeten bekijken met een monitor programma volgens mij heeft MSI afterburner dit er in zitten.

Wie weet ben je dadelijk geholpen met een nieuwe case en een degelijke processor koeler, nu heb je volgens mij nog de standaard erop zitten. of een oplossing vanuit Acer die misschien niet zo denderend is.

Zou zonde zijn om geld weg te gooien.

Natuurlijk kun je toch voor nieuw kiezen ik ben niet je baas :).

Maar dan zou ik

- DVD speler meenemen
- HDD menemen
- Voeding menemen
- Geheugen meenemen (tis ddr3 en zou op een nieuw moederbord moeten passen) dat het geheugen 1333mhz is zou niks uit moeten maken omdat je toch met een dedicated GPU werkt.

dan zou je op onderstand lijstje terecht kunnen komen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 168,50€ 168,50
1ASRock H97 Pro4€ 75,75€ 75,75
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial MX100 256GB€ 82,55€ 82,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,46

aangevuld met je

- voeding
- dvdspeler
- HDD
- RAM

Beeldscherm lijkt mij nog voldoende. Dan kun je de rest van het geld in games steken :P gewoon even wachten tot de steam summer sale. of een nieuw headset of x of y of z

Voor de windows licentie ben ik even vanuit gegaan dat je student bent, kan het natuurlijk ontiegelijk fout hebben. Maar scheelt zich weer een paar euro.

En ik weet niet hoe je in het zelfbouwen staat anders kan het goedkoper dan dat je het door alleen alternate laat samenstellen.

succes!

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-04 13:03

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik weet wel zeker dat een 2600 niet het probleem vormt, kijk maa naar mijn huidige setup en ik heb een R9 290 die toch wel weer een stuk sneller is dan een 670. Nu een nieuwe CPU is echt onzin, je gaat nog meer merken van de GPU van de CPU als je die veranderd. Koop gewoon een mooie case (ik ben zelf niet zo van de Aerocool, en nog niet eens om de looks maar om de kwaliteit welke gewoon puure middelmaat is) zet een mooie cpu koeler op je moederbord en je zou goed moeten zitten!

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• MisterJack41
  • Laatst online: 05-02 18:14
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 89,50€ 89,50
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 72,85€ 72,85
1Noctua NH-D14€ 62,75€ 62,75
1Crucial Ballistix Sport BLS2CP8G3D1609DS1S00CEU€ 113,50€ 113,50
1Crucial MX100 512GB€ 172,65€ 172,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 571,24

Met dit setje kan u (Ism uw huidige cpu, gpu en voeding) nog even vooruit

- Mobo: Veel features voor een redelijke prijs
- Kast: Persoonlijk, maar deze heeft een goede koeling, en ziet er best mooi uit
- Processorkoeler: Niet moeder's mooiste maar ontzettend stil, kan evt ook nog een Gelid worden ofc ;)
- SSD: Oké, hier kan ik wat uit de bocht zijn geschoten, maar het budget is er, er is ontzettend veel en snelle opslag, dat kan natuurlijk ook een 256 versie worden :)
- Geheugen: 8 gb is genoeg natuurlijk, maar het budget is er

Eventueel zou u binnen budget zelfs nog een nieuwe voeding en een GTX 780/R9 290 aan uw build toe kunnen voegen, maar dit is natuurlijk aan u!

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Zo jack die laatste update van amd heeft de performance aardig opgeschroefd. Een R9 270 gelijk aan een 780 woah :p

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
S7YX schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 02:14:

Je hebt het altijd over een 110x100mm fan maar dat is fysiek onmogelijk, fans hebben een diameter en die zal dan waarschijnlijk 120mm zijn. Waarschijnlijk meet je de breedte en hoogte maar die zijn altijd gelijk.

Wat dat socket 1155 moederbord betreft, ja daar kun je niet mee upgraden naar Broadwell maar waarom zou je niet gewoon wachten tot Broadwell er is en dan kijken of dat een upgrade is die de moeite waard is? Dan zijn er ook weer nieuwere moederborden beschikbaar die je voor hetzelfde geld koopt als wat je nu voor een Z97 moederbord betaalt.

80 en 70 °C voor GPU en CPU zijn trouwens heel normale temperaturen, je kunt natuurlijk een fan bij plaatsen in je kast indien mogelijk, maar ik zou me daar totaal geen zorgen om maken. Je GPU fan regelt zich net naar die 80°C, die kan harder draaien maar de fan curve is zo ingesteld. Als geluid je niet stoort en je een koelere GPU wilt, kun je met Afterburner een andere fancurve instellen die de fan bij lagere temperaturen sneller laat draaien om daar dan te blijven en niet verder te stijgen. Je cpu zou je kunnen koelen met een Gelid Tranq Rev 2, dat zal wel een graad of 10 van de temperaturen halen. Een andere kast met andere casefans gaat maar beperkt helpen, het is de kleine heatsink waardoor de temperatuur zo hoog wordt.

@MisterJack41: Nu nog een nieuw socket 1155 moederbord kopen is geen goed idee. Wie zegt dat S7YX's eigen moederbord al niet beter is?

[ Voor 6% gewijzigd door MacPoedel op 06-06-2014 13:36 ]

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De reden dat je gpu 80°C werd, komt niet direct door de behuizing..
Het was een overclocked stock cooler model ;)
Mijn pricewatch: Gigabyte GV-N670OC-2GD doet tijdens furmark (100% stresstest) niet meer dan 64°C en doet dat nog eens stil ook.
Met de 200mm sidefan in de Corsair 500R behuizing eruit te doen, wordt hij na een lange tijd maar 1°C warmer.

Dus in toekomst gewoon een grafische kaart nemen met een deftige koeler erop ;)

[ Voor 13% gewijzigd door SmokingCrop op 06-06-2014 13:44 ]

• S7YX
Rrob schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:51:
Wat is het probleem met je huidige PC?! Een i7 2600 is een hele snelle cpu en 80C is vrij normaal voor een gpu.

70C is ook niet extreem voor een cpu maar een nieuwe kast en cpu koeler zijn misschien geen slecht idee, doe er een fijne ssd bij (heb je nog sata poorten over?) en je hebt voor €200 een pc die nog jaren mee kan. Zit er ivm, de kast een atx of m-atx mobo, in dat systeem?

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
pricewatch: Crucial M500 2,5" 240GB

@hier onder> studenten halen hun windows toch gewoon legaal op surfspot.nl voor €20 of kan dat niet meer?
Mijn broer heeft aangegeven graag de pc over te willen nemen, minus de HDD en GPU(deze neem ik mooi mee naar de nieuwe). Aangezien hij toch alleen maar CS:Source speelt :P

Qua OS zou mij dat een goede 100 euro schelen, mits ze natuurlijk 8.1 pro hebben aangezien ik graag het OS in het engels wil.
Splitinfinitive schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:52:
[...]

Volgens mij is je CPU niet het probleem in je setup.

volgens CPUboss (snelle verglijking) shelen de 4770 en 2600 maar 10 procent van elkaar en krijgen ze alebei een tamelijke score. 8.9/8.1. Maar wat ik wel zag was dat Tcase wat volgens mij de max temperatuur is die de processor leuk vindt op 72.6 graden celcius. Dus wat ik nu denk is dat je CPU aan het throttlen is wat ervoor zorgt dat je niet het maximale uit je CPU kan halen. (dit moet iemand even kijken of hij dat kan bevestigen)

hoeveel procent wordt je processor gebruikt tijdens games? Dit zou je even moeten bekijken met een monitor programma volgens mij heeft MSI afterburner dit er in zitten.

Wie weet ben je dadelijk geholpen met een nieuwe case en een degelijke processor koeler, nu heb je volgens mij nog de standaard erop zitten. of een oplossing vanuit Acer die misschien niet zo denderend is.

Zou zonde zijn om geld weg te gooien.

Natuurlijk kun je toch voor nieuw kiezen ik ben niet je baas :).

Maar dan zou ik

- DVD speler meenemen
- HDD menemen
- Voeding menemen
- Geheugen meenemen (tis ddr3 en zou op een nieuw moederbord moeten passen) dat het geheugen 1333mhz is zou niks uit moeten maken omdat je toch met een dedicated GPU werkt.

dan zou je op onderstand lijstje terecht kunnen komen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 168,50€ 168,50
1ASRock H97 Pro4€ 75,75€ 75,75
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial MX100 256GB€ 82,55€ 82,55
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 522,46

aangevuld met je

- voeding
- dvdspeler
- HDD
- RAM

Beeldscherm lijkt mij nog voldoende. Dan kun je de rest van het geld in games steken :P gewoon even wachten tot de steam summer sale. of een nieuw headset of x of y of z

Voor de windows licentie ben ik even vanuit gegaan dat je student bent, kan het natuurlijk ontiegelijk fout hebben. Maar scheelt zich weer een paar euro.

En ik weet niet hoe je in het zelfbouwen staat anders kan het goedkoper dan dat je het door alleen alternate laat samenstellen.

succes!
Zoals hierboven aangegeven neemt mijn broer graag de huidige Case over en neem ik dus puur de HDD en GPU mee.

De CPU draait bij de games die ik speel op 50-60% en zit dan op een average temperatuur van 69 graden
De GPU daaraan tegen draait gemiddeld genomen op 70% load desondanks zit op de laagste load(40-50%) en hoogste load(80-90%) nauwelijks verschil qua temperatuur en is deze gemiddeld 70-80 graden. Vandaar dus mijn keuze voor een nieuwe Case met betere koelmogelijkheden.

Ben geen student :P hoewel ik wel zoiets zou kunnen regelen via een vriend van mij.

Ikzelf zou nooit een mobo of CPU plaatsen heb er totaal geen ervaring mee, gelukkig kan mijn broer dit doen, scheelt mij mooi 55 euro aan kosten :D(en losse onderdelen zijn bij azerty al vaak een stuk goedkoper)

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Rrob schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:51:

Ik meen dat je dan een jaar licentie hebt? en dit is een upgrade gezien dat TS een kant en klaar variant pc heeft is de licentie voor windows hoogstwaarschijnlijk OEM waardoor je hem niet meekunt nemen(?)
Van surfspot:MS Windows 8.1 Professional Upgrade (32 of 64-bit) (SL) 1 jaar
zou ik graag willen weten of dit alleen een jaar of voor 'altijd' dan upgrade ik vandaag me laptop nog ^^
S7YX schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:42:
[...]

Mijn broer heeft aangegeven graag de pc over te willen nemen, minus de HDD en GPU(deze neem ik mooi mee naar de nieuwe). Aangezien hij toch alleen maar CS:Source speelt :P

Qua OS zou mij dat een goede 100 euro schelen, mits ze natuurlijk 8.1 pro hebben aangezien ik graag het OS in het engels wil.

[...]

Zoals hierboven aangegeven neemt mijn broer graag de huidige Case over en neem ik dus puur de HDD en GPU mee.

De CPU draait bij de games die ik speel op 50-60% en zit dan op een average temperatuur van 69 graden
De GPU daaraan tegen draait gemiddeld genomen op 70% load desondanks zit op de laagste load(40-50%) en hoogste load(80-90%) nauwelijks verschil qua temperatuur en is deze gemiddeld 70-80 graden. Vandaar dus mijn keuze voor een nieuwe Case met betere koelmogelijkheden.

Ben geen student :P hoewel ik wel zoiets zou kunnen regelen via een vriend van mij.

Ikzelf zou nooit een mobo of CPU plaatsen heb er totaal geen ervaring mee, gelukkig kan mijn broer dit doen, scheelt mij mooi 55 euro aan kosten :D(en losse onderdelen zijn bij azerty al vaak een stuk goedkoper)
Dan zou ik voor het lijstje dat ik eerst geplaatst heb alleen even de CPU updaten naar de 4690 en het moederbord van Asrock. als je toch voor de Xpredetor gaat

nogmaals succes!

[ Voor 52% gewijzigd door Splitinfinitive op 06-06-2014 14:08 ]

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-04 22:13
met W7 waren dat nog 'voor altijd' licenties. Hoe lang is de W8 licentie geldig, die kan je via microsoft gratis naar 8.1 upgraden

• Splitinfinitive

Splitinfinitive

Rrob schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:08:
met W7 waren dat nog 'voor altijd' licenties. Hoe lang is de W8 licentie geldig, die kan je via microsoft gratis naar 8.1 upgraden
maar 1 jaartje, dan kun je volgens mij beter de studenten versie uit de microsoft store kopen.
van surfspot: Door dit artikel aan te schaffen verkrijg je een 1-jaar licentie van MS Windows 8.1 Professional Upgrade. Als je na deze periode van de software gebruik wilt blijven maken dien je deze nogmaals aan te schaffen voor de periode van 1 jaar.

• S7YX
Heb mijn keuze aangepast naar ingeving van jullie aanbevelingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 179,70€ 179,70
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Aerocool Mechatron Zwart€ 64,90€ 64,90
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 50,-€ 50,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 648,26

Heb alleen bewust nog geen mobo gekozen omdat ik daar nog niet helemaal uit ben, had zelf de Pricewatch - Gigabyte Ga-h97-D3H nog in gedachten.

Edit:
Splitinfinitive schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:03:
[...]

Ik meen dat je dan een jaar licentie hebt? en dit is een upgrade gezien dat TS een kant en klaar variant pc heeft is de licentie voor windows hoogstwaarschijnlijk OEM waardoor je hem niet meekunt nemen(?)

[...]

zou ik graag willen weten of dit alleen een jaar of voor 'altijd' dan upgrade ik vandaag me laptop nog ^^

[...]

Dan zou ik voor het lijstje dat ik eerst geplaatst heb alleen even de CPU updaten naar de 4690 en het moederbord van Asrock. als je toch voor de Xpredetor gaat

nogmaals succes!
Zag net je post pas 8)7

bedankt! De Case staat ook nog niet helemaal vast maar ik kom er zeker uit 8)

[ Voor 10% gewijzigd door S7YX op 06-06-2014 14:24 ]

• MisterJack41
  • Laatst online: 05-02 18:14
Splitinfinitive schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:15:
Zo jack die laatste update van amd heeft de performance aardig opgeschroefd. Een R9 270 gelijk aan een 780 woah :p
Mantle he ;)
Pagina: 1