Draadloos van pc/smartpone/tablet naar hifi installatie.

Pagina: 1
Acties:

• Heer ser
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-06-2023
Hallo Tweakers _/-\o_ !

Dit is mij eerste post ooit op het forum dus als ik in de verkeerde topic zit duizend maal excuus.

mijn vader vroeg mij of ik iets kon bedenken waarmee hij binnen het huis zijn muziek af kan spelen via zijn pc/tablet/smartphone. Ik dacht dat dit misschien zou kunnen met een bluetooth connectie, dus dongel in computer naar receiver in hifi installatie. Zoals jullie het misschien al merken heb ik er bar weinig verstand van dus leek het mij verstandig het hier even na te vragen?
Hebben jullie ervaring met dergelijke constructies, en wat raden jullie aan?
Alvast bedankt!
Heerser

Ps het gaan om een NAD cd receiver c715, verder gaat het om ios en windows devices.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat is de bedoeling? Via pc/tablet/smartphone de audio installatie bedienen? Geluid van de audio installatie uit de pc/tablet/smartphone krijgen? Audiobestanden die op de pc/tablet/smartphone staan, afspelen op de audio installatie?

• Heer ser
De bedoeling is om muziek bestanden die op de computer/smartphone staan af te spelen met de hifi instalatie. Dus eigenlijk dat je de luidsprekers van de hifi instalatie kan gebruiken als de luidsprekers van je pc/phone.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Bluetooth adapter kopen die je op bijvoorbeeld de AUX-ingang van de NAD kan aansluiten en klaar. Houdt er wel rekening mee dat het bereik van bluetooth niet zo groot is dus verwacht niet dat het op grote afstand zal werken.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of een losse netwerkstreamer die DLNA en/ of airplay ondersteunt.
Ik heb zelf een Denon DNP720AE voor dat doel, maar volgens mij heeft NAD ook iets dergelijks in zijn assortiment zitten. Spul is alleen niet heel goedkoop.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:32
The Eagle schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:56:
Of een losse netwerkstreamer die DLNA en/ of airplay ondersteunt.
Ik heb zelf een Denon DNP720AE voor dat doel, maar volgens mij heeft NAD ook iets dergelijks in zijn assortiment zitten. Spul is alleen niet heel goedkoop.
Alternatief is een Raspberry Pi met daar een vorm van XBMC (of RasPlex) op :) Werkt erg goed... De genoemde Denon is 333 euro, een Raspberry Pi heb je kost 60: pricewatch: Raspberry Pi model B + 4GB SDHC + behuizing

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Heer ser
Ok bedankt voor de opties, ik denk dat ik voor de bluetooth ga, dat lijkt me voor een leek als mijzelf het veiligst;)
nogmaals bedankt!
Heerser

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-01 15:01
voor ios en iTunes is er natuurlijk airplay via airport expres of atv.

[ Voor 35% gewijzigd door rjvisje op 05-06-2014 18:04 ]

• SannrHerr
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-01 15:57

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• Piet Zaman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-01 22:25
Maar hoe weet je of je laptop AptX ondersteund en of je huidige verbinding AptX is? Ik heb een bluethooth hoofdtelefoon met AptX, maar geen iedee hoe mijn verbinding met mijn laptop is. Met android (Galaxy S5) zijn er tenminste manieren om achter te komen, ook al zijn die behoorlijk nerdy. Maar onder windows???

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Reken er maar op dat als het niet aangegeven staat, het er niet in zit.

Je hebt natuurlijk wel aparte dongles er voor.

Zwaardtijd, speertijd | Schilden splijten | Windtijd, wolftijd | Eer de wereld vergaat | Geen enkel mens | Zal den ander sparen

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Geen bluetooth nemen, dat is te brak. Koop een wifistreamer, kost een euro of 25.

http://www.banggood.com/M...aring-Music-p-963033.html

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

ASW1 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:00:
Geen bluetooth nemen, dat is te brak. Koop een wifistreamer, kost een euro of 25.

http://www.banggood.com/M...aring-Music-p-963033.html
Dan liever een Rocki.

• Piet Zaman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-01 22:25
SannrHerr schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 07:28:
Reken er maar op dat als het niet aangegeven staat, het er niet in zit.

Je hebt natuurlijk wel aparte dongles er voor.
Het staat nooit apart aangegeven op laptops. Muv 1 duur en niet meer te kopen Samsung model. Betekent dat dat er verder helemaal geen laptops zijn met AptX?

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Dikke kans. De lijst op de site van aptX is dan ook behoorlijk summier: http://www.aptx.com/category/notebooks

Zeker weten doe ik het overigens niet!

[ Voor 16% gewijzigd door SannrHerr op 27-01-2015 13:11 ]

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

NAS in de meterkast met muziek er op (kun je meteen voor alle andere media gebruiken).

RPi met volumio er op via HDMI (of HiFiBerry) aansluiten op de huidige stereo.

Even wat instellingen doen et voila, webradio en muziek van NAS via DLNA op je stereo, bedienbaar vanaf elk device met een browser.

edit:
Damn, ik zie nu pas de datums van de diverse posts 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door albino71 op 27-01-2015 13:21 ]

Te koop....

• SannrHerr

SannrHerr

Furor Teutonicus!

Ook een optie: http://pimusicbox.com/

Incl. zoeken in Spotify!

Pagina: 1