Toon posts:

R9 280X + oude GTX 460 voor PhysX?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik krijg deze week mijn R9 280X binnen.
Mijn vraag is of ik mijn oude GPU zou kunnen inzetten voor de PhysX.
Zou het wat uitmaken? Hoe gaat dit met bijvoorbeeld de drivers.
Zijn er hier tweakers die iets soortgelijks doen en wat zijn jullie ervaringen?

Verwijderd

Er zijn gehackte drivers waar mee dat wil alleen vraag ik me af of diedrivers nog wel goed werken met de huidige games. Ik zou het zelf niet doen want het voegt nie bepaald in veel games wat toe en om het werkde te krijgen lijkt mij een hoop gezooi.
Hier kun je zien wat je moet doen.
http://www.overclock.net/...-using-amd-for-primary/10

• Vayra
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-11-2025
Het zal vast kunnen. Maar wil je echt 150 watt verbruik en het lawaai van extra koeling voor een beetje physics?

Kweenie, voelt een beetje als een kanon voor een mug. Het aantal PhysX titels zal ook in de toekomst niet belachelijk snel gaan stijgen. En ik zal je zeggen, ik neig vaak naar Nvidia, maar echt niet vanwege PhysX. Het is leuk, het ziet er tof uit en in sommige games doet het wel wat met de ervaring, maar om nou te zeggen dat ik er een beter mens van werd... nee.

Alle gekheid op een stokje. Maak voor de grap eens een rekensommetje over 1 jaar gaming met een 460 erbij. Dan weet je waar je het echt over hebt :)

[ Voor 57% gewijzigd door Vayra op 05-06-2014 17:15 ]

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:08
Er zijn maar een paar spellen waar er ook echt gpu physx zijn.

Misschien kan je de gehackte drivers eens proberen als je zo'n spel gaat spelen, maar als je binnenkort geen batman games gaat spelen zou ik de 460 er gewoon uit laten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je CPU kan PhysX ook prima aan, als je geen Pentium 4 hebt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
heb me verder verdiept ( thx voor de link Magherb82 ) en al zijn er positieve verhalen er zijn teveel drempels om het zelf te gaan doen. Drivers die niet stabiel zijn lees ik veel en het verwijderen van DLL's in gamefolders en nog meer trucs om het werkend te krijgen. Rendement qua fps is nihil voor dat ene handje vol games en dan idd het stroomverbruik al denk ik dat de GPU toch niet op full load uit zal komen voor PhysX. Zie er dan toch vanaf om het te proberen. Toch zonde van een goede GTX 460
Pagina: 1