FreakNL schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:20:
[...]
Sterker nog, ik vind eigenlijk dat het in- of uitvoegen vaak te snel gebeurt. Is volgens mij ook al genoemd hier. Bij de Brienenoord is er ook zo'n berucht stukje. Als je richting het zuiden rijdt op de oostelijke parallelbaan en je wilt (nadat je de brug over bent) richting de Botlek moet je invoegen, maar verkeer wat op de andere parallelbaan zit en juist richting Breda moet moet dus precies de andere kant op. Geen idee hoe dit heet overigens?
Een wisselstrook ofzo?
Maar dat gedeelte is echt wel een kilometer of twee lang. Maar nee, iedereen wil bij het begin van de wissel gelijk oversteken, terwijl als je doorrijdt je er zo tussen kan. Zelfde situatie is er bij Alexander, als je in noordelijke richting rijdt. En bij Utrecht heb je ook zo'n gedeelte op de A12....
Anyways, wil je zeker niet betichten van slecht weggedrag. Maar erg opvallend dat het mij amper overkomt, terwijl ik vaak genoeg andere gekke dingen zie....
/edit
Een
wisselstrook is duidelijk iets anders

Dan noem ik het maar een combinatie invoeg-uitvoegstrook

'erg opvallend'... je houdt wel vol he

Zoals je al hebt kunnen lezen ben ik dus lang niet de enige... ik vraag mij dan ook een klein beetje af wat voor een auto jij rijdt, ik denk dat jij ietsje meer vermogen hebt dan ik en dus ook niet zo snel in een dergelijke situatie zal belanden, rijstijl zal misschien ook wat pittiger zijn? Ik heb een auto van bijna 1200kg met 'maar' 95pk en die gaat echt niet zo vlot van de plek.
Het is eigenlijk precies hetzelfde effect als het volgende en dat moet jou als ervaren chauffeur absoluut niet vreemd zijn; jij rijdt achter iemand en je bent beide bezig met inhalen, de bestuurder voor jou rijdt in eerste instantie goed door en zodra rechts weer vrij is gaan jullie allebei netjes aan de kant voor het nog snellere verkeer (want dat is er altijd) Je wordt dus alweer ingehaald door een slinger auto's en dan laat de bestuurder voor je ineens zijn gas los... dan heb je in dat geval gelukkig niet dat je dan ook nog snel moet invoegen, maar het is een effect waarin je wel ineens 'klem' wordt gereden en een ingreep moet verrichten waar jij met je keurige rijgedrag niets aan kan doen.
Stel je dat dan eens voor op een invoegstrook terwijl er een hele karavaan vrachtwagens naast je zit waar je sowieso al niet achterlangs had gekund, ik hoef dan denk ik niet uit te leggen hoe dicht op elkaar die wagens meestal rijden. Die karavaan heb je niet aan kunnen zien komen omdat het zicht op de snelweg wordt geblokkeerd tot op vrijwel het allerlaatste moment. Ik ben blij voor jou dat het je nog nooit is overkomen, maar dat is een situatie waarin mijn rijgedrag weinig te verwijten valt... het is uiteraard ook niet een regelmatig ding, toevallig van de week weer... het gebeurd een paar keer per jaar omdat het een kort klote stukje is en ik ben dan ook niet de enige want er zit ook nog genoeg achter mij! Hele rare situaties krijg je daar van...
Overigens he... als ik jouw voorbeeld zo lees dan ben ik er vrij zeker van dat jij een pittige rijstijl hebt en dus ook eventueel een wagen die redelijk van de plek kan komen. Want dat soort situaties kom ik juist nooit in omdat ik dan even gepaste snelheid en afstand hou.

Ik mopper er dan uiteraard wel eventjes op, want dit zie ik bijna dagelijks gebeuren op knooppunt hoevelaken... 2 kilometer lang en 4 baans wisselstroken, maar iedereen begint al te schuiven voordat het punt in zicht is. Uiteindelijk hebben we allemaal wel een rijstijl waarop kritiek geleverd kan worden vanuit de eigen beleving.
Ik heb hier in de buurt overigens ook nog wel een leuk kruispunt, binnen de bebouwde kom zelfs. Op het eerst gezicht lijkt het niet zo ingewikkeld, maar dat is een kruispunt daar snapt echt bijna niemand wat van en daar zijn bijna dagelijks kleine aanrijdingen of rare situaties waarin niemand snapt wie er nou voorrang heeft. Het zijn die raar kruisende fietspaden die de meeste in de war brengen.
https://www.google.nl/map...2273405,66m/data=!3m1!1e3
[
Voor 14% gewijzigd door
MicGlou op 05-06-2014 18:33
]