dot com domeinnaam overkopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paul_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11-2021
Tijdje terug heb ik hier een topic gezien over het overkopen van een dot NL domeinnaam. Voor het overkopen van een .nl heb duidelijke regels en procedures.

Maar hoe zit dat met een dot com en een dot net adres? Ik wou namelijk een .nl overkopen alleen er werd 100.000piek voor gevraagd. Nu wil ik het dus proberen met een .com of een .net adres.

Als ik dan een overeenkomst heb betreffende het bedrag. Wat kan ik dan het beste doen en hoe kan ik het domein op mijn naam zetten?

PS ik verwacht het .com of .net domein voor een veel lager bedrag te kunnen kopen omdat het niet van een domeinnaamboer is. Die lui vragen er namelijk veels te veel voor. 100.000,- is het namelijk niet waard.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Sommige domeinnamen (zoals bv sex.com) zijn hun geld waard. Die verdienen hun geld automatisch terug door banner's, tenminste als je bannerbezetting goed is ;) . Maar 100.000,= voor een .nl domeinnaam is idd er veel. In neem aan dat je het de naam van het domein niet wilt noemen?

Anyway zodra een .com domein naar jou wordt overgeschreven dan krijgt de huidige admin contact een bericht wat hij moet bevestigen. Zodra hij dat heeft gedaan wordt alles geregeld. Een verhuizing kun je gewoon aanvragen. Ik weet niet of je het via een hosting bedrijf doet of zelf rechtstreeks?

• Paul_
Sommige domeinnamen (zoals bv sex.com) zijn hun geld waard. Die verdienen hun geld automatisch terug door banner's, tenminste als je bannerbezetting goed is ;) . Maar 100.000,= voor een .nl domeinnaam is idd er veel. In neem aan dat je het de naam van het domein niet wilt noemen?
Nee, nog niet ;)
Maar het is een domein dat bestaat uit 2 woorden. En het is geen sex domein. En hij vind er 100% zeker geen koper voor die 100.000piek betaald. 2 jaar geleden misschien wel. Nu dus niet meer. Ik probeer het over een paar maanden misschien weer. Misschien is ie dan wat in prijs gezakt.
Anyway zodra een .com domein naar jou wordt overgeschreven dan krijgt de huidige admin contact een bericht wat hij moet bevestigen. Zodra hij dat heeft gedaan wordt alles geregeld. Een verhuizing kun je gewoon aanvragen. Ik weet niet of je het via een hosting bedrijf doet of zelf rechtstreeks?
Het makkelijkst lijkt het me om het gewoon zelf te doen. Maar hoe zorg ik dan voor een verhuizing bericht? Bij de SIDN moeten de koper en de eigenaar beiden een contractje tekenen. Hoe zit dat dan met een .com naam? De eigenaar van het .com domein is ook een nederlander.

Verwijderd

Maar als een .com nog beschikbaar is dan is 't toch neit zo'n bijzonder domein, of wat is de naam dan?

Verwijderd

ff over dat figuur dat er 100.000 voor vraag, die is gewoon niet serieus...toevallig is voetbal.nl voor veel verkocht, maar een domein dat uit 2 woorden bestaat is hoogstwaarschijnlijk echt geen 100.000 waard...ik denk nog niet eens 10%...gewoon een uitbuiter dus...maargoed, zodra je kan/wil moet je ff zegeg welk domein het was...:)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Moet je eerst even kijken waar het domein geregistreerd is, bv bij NetSol of een andere.

Ik heb nog nooit een .com domein overgeschreven naar een andere eigenaar maar bij NetSol moet je volgens mij hier zijn...

http://www.networksolutions.com/en_US/makechanges/rnca/agreement.html

• Paul_
Op zondag 10 juni 2001 16:40 schreef mennokkio het volgende:
Maar als een .com nog beschikbaar is dan is 't toch neit zo'n bijzonder domein, of wat is de naam dan?
Nee, die is niet vrij. Die wil ik nu dus proberen over te kopen...
Op zondag 10 juni 2001 16:42 schreef Kertje het volgende:
ff over dat figuur dat er 100.000 voor vraag, die is gewoon niet serieus...toevallig is voetbal.nl voor veel verkocht, maar een domein dat uit 2 woorden bestaat is hoogstwaarschijnlijk echt geen 100.000 waard...ik denk nog niet eens 10%...gewoon een uitbuiter dus...maargoed, zodra je kan/wil moet je ff zegeg welk domein het was...:)
Dat dacht ik dus ook. Die tijden van hoge prijzen voor een domeinnaampje zijn verleden tijd.
Op zondag 10 juni 2001 16:43 schreef The Source het volgende:
Moet je eerst even kijken waar het domein geregistreerd is, bv bij NetSol of een andere.

Ik heb nog nooit een .com domein overgeschreven naar een andere eigenaar maar bij NetSol moet je volgens mij hier zijn...

http://www.networksolutions.com/en_US/makechanges/rnca/agreement.html
Het domeinnaam is geregistreerd met register.com en je krijgt gewoon de standaard pagina van register.com te zien dat het domein is geregistreerd.

Aha, ik heb zo'n soort link nu ook gevonden bij register.com
Gewoon dat contractje dus samen tekenen op een afgesproken plek en dan opsturen? Is dat de makkelijkste methode?

Verwijderd

Het 'transferen' van een .com domein naar een andere naam is niet zo moeilijk. Wel wat papierwerk maar dat is vrij simpel.

- Het gaat om om een 'transfer of registrant' indien jullie bij dezelfde registrar zitten. De registrar is b.v. Netsol en jij hebt geen probleem om dat zo te laten, dan hoeft de domein alleen op jou naam overgeschreven te worden. 'transfer of registrant' dus.

- Indien je de domein bij een ander wilt onderbrengen (het domein zit b.v. nu bij Netsol en jij hebt je domeinen bij register.com) dan moet er eerst een 'transfer of registrar' plaatsvinden.
Veelal doe je deze 2 dingen in 1 moeite door maar het duurt wel langer.

Registrant/registrar transfers start je bij de registrar waar het domein uiteindelijk onder komt te hangen.

Als er (een hoop) geld mee gemoeid is dan maak ik altijd gebruik van een zgn. 'Escrow service'.

Stel ik koop een domein voor $5000 van een 1 of andere klojo in de US. Dat is voor beide partijen moeilijk omdat als ik hem vooruit betaal... wie zegt dat hij dan het domein overschijft.
En als ik hem achteraf betaal.. dan heeft hij weer geen garantie dat ik met geld over de brug kom.
Met verkopen hetzelfde verhaal natuurlijk maar dan andersom.

Escrow services zijn 3e partijen die tussen een transactie gaan staan. Zij begeleiden de boel en zorgen dat het eerlijk verloopt. Het kost wel een paar centen maar het werkt prima.

Voor het Escrow gebeuren heb in het verleden verschillende US-based advocaten gebruikt maar b.v. register.com kan dit soort dingen ook allemaal voor je doen.

Verwijderd

je opmerking dat hoge prijzewn verleden tijd zijn ben ik niet helemaal mee eens, ik denk juiiost dat ze steeds meer waard worden gezien er steeds minder goede domeinnamen vrij zijn... maar 100.000 is echt belachelijk...ik zou tegen die vent zeggen dat als hij niet met een normaal bod zou komen hij het helemaal op zijn buik kan schrijven... namen zoals mp3, sex, voetbal, winkel .com .nl .org ofzo zijn allemaal aardig wat waard...beetje wat de gek er voor geeft...maar namen zoals uwwinkel mooiemp3s voet-bal gratissex .com .nl .org enzo zijn echt niet meer dan 10.000 waard. tijdje geleden was er een topic over www.communiceer.nl en persoonlijk vind ik dit geen slechte naam maar ik meen dat de eigenaar hem voor 4000 ofzo weg wou doen...niet heel erg onredelijk. alleen is ie volgens mij nooit verkocht :) vele vonden het volgens mij hier ook nog teveel voor dat domeinnaam...

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 18:49
een .nl domeinnaam heeft natuurlijk al bij voorbaat een beperkte clientele. Als het nou communicate.com was geweest, dan had ik er wel wat voor willen lappen hor :)

We spend our years as a tale that is told

• Paul_
Op zondag 10 juni 2001 17:44 schreef Kertje het volgende:
je opmerking dat hoge prijzewn verleden tijd zijn ben ik niet helemaal mee eens, ik denk juiiost dat ze steeds meer waard worden gezien er steeds minder goede domeinnamen vrij zijn... maar 100.000 is echt belachelijk...ik zou tegen die vent zeggen dat als hij niet met een normaal bod zou komen hij het helemaal op zijn buik kan schrijven...
Ik bedoelde dat bedrijven nu niet meer een oneindig groot budget meer hebben om onwijs hoge bedragen te bieden voor een domein. De internet bedrijven zijn realistischer geworden. En hebben gemerkt dat the sky is NOT the limit bij heel veel zaken...
Pagina: 1