Toon posts:

Synology.me werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tot enige tijd geleden (ik weet niet meer exact wanneer, het zou kunnen zijn toen ik upgrade naar DSM 5) kon ik mijn DS414 remote bereiken via <mynas>.synology.me.

I had "external access" geconfigureerd en DDNS support geactiveerd. Mijn instellingen zijn niet veranderd, maar nu kan ik mijn DS 414 niet meer bereiken met <mynas>.synology.me. Ik kan hem ook niet bereiken met het WAN IP-adres dat in het control panel staat bij external access. (En poort :5000 toevoegen helpt ook niet.)

Het gekke is (afgezien van het feit dat dit opeens niet meer werkt):
- Als ik op "test connection" druk in het control panel/external access, lijkt DDNS te werken. In elk geval is de status in dit scherm dan "normal"
- Ik heb nu quickconnect geconfigureerd en kan mijn DS414 bereiken via <mksnas>.quickconnect.to

Wie kan me vertellen waarom externe toegang niet meer werkt via <mysnas>.synology.me en het externe IP adres dat in het scherm external access staat? En wat moet ik doen om het weer werkend te krijgen?

• desleyh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-03-2022
Wat je zou kunnen doen is de huidige configuratie nalopen en kijken wat die eventueel veranderd is aan de huidige instellingen voor de upgrade.

Mocht er niks gewijzigd zijn dan lijkt mij de beste oplossing om hem weer terug te zetten naar de standaard (niet geupgrade DSM firmware). Alleen ik snap de reden niet waarom mensen een NAS gaan upgraden met een nieuwere firmware. Als het eenmaal werkt zou ik er gewoon afblijven. Mits als er nieuwere functies worden toegevoegd wie voor u erg bruikbaar zijn.

Als je er helemaal niet uit zou komen zou ik een (hard reset uitvoeren) helemaal terug zetten naar fabrieksinstellingen. De huidige instellingen zijn te back-uppen en later weer te importeren in de NAS. Back-up maken van uw NAS instellingen is trouwens nooit verkeerd! :)

Kijk hier voor het back-uppen van de huidige instellingen.
http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/511

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:14
desleyh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:36:
Alleen ik snap de reden niet waarom mensen een NAS gaan upgraden met een nieuwere firmware. Als het eenmaal werkt zou ik er gewoon afblijven. Mits als er nieuwere functies worden toegevoegd wie voor u erg bruikbaar zijn.

http://www.synology.com/en-global/support/tutorials/511
Als we die instelling allemaal zouden hebben waarom maken we ons dan zo druk dat de support voor Windows XP is algelopen......

* SpoekGTi mompelt iets met security fixes

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• desleyh
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-03-2022
SpoekGTi schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:54:
[...]

Als we die instelling allemaal zouden hebben waarom maken we ons dan zo druk dat de support voor Windows XP is algelopen......

* SpoekGTi mompelt iets met security fixes
Als we alle instellingen goed geback-upt hebben zou het geen probleem zijn om over te stappen op een vernieuwde en beter beveiligde Windows versie. Met een nieuwe versie valt altijd mee te leren werken. :) Als er echt een probleem zou zijn met een DSM firmware versie of beveiliging dan wordt het wel aangekondigd,om hem te upgraden naar eventueel een nieuwere DSM firmware versie.

• TNO
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-12-2025

TNO

cake.

Het kan iets te maken hebben met je router-instellingen? Wellicht dat je NAS een nieuw intern IP-adres heeft gekregen waardoor je port-forward voor port 5000 niet meer goed staat, tenzij je een fixed IP gebruikt natuurlijk :).
Wat zie je staan als je hier inlogt met je MyDS account: https://myds.synology.com/support/register_ddns.php?lang=enu

Kun je vanaf een website als (bijv, er zijn meer websites waarbij je kan testen wat voor poorten open staan) http://www.canyouseeme.org/ je externe IP adres invullen in combinatie met de poort die je gescanned wilt hebben?
desleyh schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:03:
[...]

Als we alle instellingen goed geback-upt hebben zou het geen probleem zijn om over te stappen op een vernieuwde en beter beveiligde Windows versie. Met een nieuwe versie valt altijd mee te leren werken. :) Als er echt een probleem zou zijn met een DSM firmware versie of beveiliging dan wordt het wel aangekondigd,om hem te upgraden naar eventueel een nieuwere DSM firmware versie.
De nieuwe DSM's zijn vrijwel altijd een verbetering ten opzichte van de oude, vaak moet je updaten wil je gebruik maken van de nieuwe versies van bijvoorbeeld Audio Station (zeker als je Chromecast ondersteuning wil etc). Daarnaast zitten er ook security fixes in zoals oa de OpenSSL heartbleed bug.

[ Voor 41% gewijzigd door TNO op 05-06-2014 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het kan iets te maken hebben met je router-instellingen? Wellicht dat je NAS een nieuw intern IP-adres heeft gekregen waardoor je port-forward voor port 5000 niet meer goed staat, tenzij je een fixed IP gebruikt natuurlijk :).
Bedankt! Dat was hem! Vreemd, want ik had mijn DS wel een fixed (intern) IP-adres gegeven...

• Frons1
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-10-2025
TNO schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:12:
Het kan iets te maken hebben met je router-instellingen? Wellicht dat je NAS een nieuw intern IP-adres heeft gekregen waardoor je port-forward voor port 5000 niet meer goed staat,
Bedankt! mijn telenet modem herstarten had deze instellingen blijkbaar aangepast
Pagina: 1