Categorisatie servers op basis van processor

Pagina: 1
Acties:

• Werewood Elf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02 09:10
Beste Tweakers,

Voor een onderzoek voor mijn studie ben ik op zoek naar een mogelijkheid om ruwweg de gehele serverpopulatie te categoriseren in slechts een handvol categorieën.
Ik zoek dus niet een categorisatie gebaseerd op de functionaliteit die een server levert, eenmaal gevirtualiseerd is dit toch niet meer van belang. Het idee is nu om op basis van processor kracht in de server verschillende categorieën te bedenken.
Het meest simpel is natuurlijk low-end, mid-range en high-end, maar dit is natuurlijk erg vrij voor interpretatie.

Hebben jullie tips om servers op een goed definieerbare manier te categoriseren?

Alvast bedankt!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Ranking en aanprijzing van servers is vaak best simpel.. Processing power... Waar komt processing power vandaan?: CPU's

Dus...
Lowend 1 cpu
Mid range 2 cpu's
High end 4 cpu's

Doe je zelf een plezier, google eens de termen in combinatie met "server review", dan kom je er het gemakkelijke achter wat er in een bepaald soort server zit en heb je ook een onderbouwing ervoor.

[ Voor 80% gewijzigd door Swordlord op 05-06-2014 00:11 ]

• Werewood Elf
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-02 09:10
maar dan houd je totaal geen rekening met bijvoorbeeld x86, x64 of andere variaties in de CPU zelf, geeft dat dan niet alsnog een verkeerd beeld?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-02 23:10
tsja intel cpu's krijg je moeilijk in een hokje .. aangezien in diverse series diverse subopties (ept virtualisatie extensies) wel of niet werken. Bij AMD is dat over het algemeen wat makkelijker .. vanaf een bepaalde generatie wordt een feature ondersteund en basta ..