Goedeavond! Ik ben vrij nieuw hier en ik lees al een aantal dagen adviesen over het bouwen van een degelijke gamepc. Ik wil er namelijk zelf weer 1tje in elkaar zetten, maar ik ben nog niet 100% overtuigd van de setup, dus wil graag feedback van de echte guru's hier op GoT.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Merendeels gamen, ik speel op dit moment alleen maar moba's, en af en toe een mmorpg (rift, wildstar). Daarnaast de dagelijkse browsen, films kijken etc. Maar nogmaals mijn focus ligt op het gamen met het bouwen van desbetreffende pc!
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn budget is om en naarbij 700 en echt op zijn allermeest 750.-. Ik hoeft niet per se het nieuwste van het nieuwste. Dit is excl. verzendkosten etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
SSD Intel SSD 530 series 240 GB, toetsenbord,DVD-brander, Windows 7, muis & monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovengenoemde onderdelen, maar voor het gemak; behuizing, gpu, cpu, mobo, (eventuele) koeler, voeding, ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
enige waar ik bijna 100% zeker van ben is de i4590, meer omdat ik daar alleen maar goeie dingen over lees.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energie maakt mij niet heel erg veel uit, grootte ook niet, geluidsniveau; zo stil mogelijk, maar is geen dealbreaker als het niet "muisstil" is .
Ga je overklokken?
Nee, in het verleden tevaak "pech" gehad, dus hou het gewoon basic.
Wat ik heel graag zou willen weten is het volgende;
Past alles bij elkaar? Formaat, voeding etc?
Zijn er nog verbeteringen die ik over het hoofd heb gezien?
En eigenlijk alle tips zijn welkom
I.i.g. Heel erg bedankt alvast voor jullie help/tips!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Merendeels gamen, ik speel op dit moment alleen maar moba's, en af en toe een mmorpg (rift, wildstar). Daarnaast de dagelijkse browsen, films kijken etc. Maar nogmaals mijn focus ligt op het gamen met het bouwen van desbetreffende pc!
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Mijn budget is om en naarbij 700 en echt op zijn allermeest 750.-. Ik hoeft niet per se het nieuwste van het nieuwste. Dit is excl. verzendkosten etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
SSD Intel SSD 530 series 240 GB, toetsenbord,DVD-brander, Windows 7, muis & monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles behalve bovengenoemde onderdelen, maar voor het gemak; behuizing, gpu, cpu, mobo, (eventuele) koeler, voeding, ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
enige waar ik bijna 100% zeker van ben is de i4590, meer omdat ik daar alleen maar goeie dingen over lees.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Energie maakt mij niet heel erg veel uit, grootte ook niet, geluidsniveau; zo stil mogelijk, maar is geen dealbreaker als het niet "muisstil" is .
Ga je overklokken?
Nee, in het verleden tevaak "pech" gehad, dus hou het gewoon basic.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 168,50 | € 168,50 |
| 1 | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 74,64 | € 74,64 |
| 1 | Club3D Radeon R9 280X royalQueen | € 242,06 | € 242,06 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 46,79 | € 46,79 |
| 1 | Sharkoon REX3 Value Black | € 46,38 | € 46,38 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Seasonic S12G 550W | € 71,95 | € 71,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 749,77 | |
Wat ik heel graag zou willen weten is het volgende;
Past alles bij elkaar? Formaat, voeding etc?
Zijn er nog verbeteringen die ik over het hoofd heb gezien?
En eigenlijk alle tips zijn welkom
I.i.g. Heel erg bedankt alvast voor jullie help/tips!