Fan-leds feller laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Topicstarter
Beste Tweakers,

In mijn Corsair 600T zitten twee 200mm fans, met daarin witte ledjes. Deze ledjes geven een mooi wit licht, maar dan vooral als de computer op start. De ledjes branden namelijk op het niveau waar de fans op draaien. Wanneer de computer dus idle draait of als ik aan het gamen ben, staat het lichtniveau van de ledjes erg laag waardoor er niet veel licht te zien is in de case.

Weet iemand of er een manier is om de ledjes zo fel mogelijk/feller te laten draaien ongeacht het toerental van de fans? Bijgevoegd een foto van de PCB van de fan en de daarbij horende aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: http://i707.photobucket.com/albums/ww77/stefanvanrossen/foto_zps51c53301.jpg

Is het mogelijk dat ik de + van de fan aansluiting doorlink naar de plus van de ledjes? of schijnen ze dan nog steeds op hetzelfde niveau?

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Groeten,
Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie op de PCB een + en een - met zwarte draden eraan. Het is vrij makkelijk te zien welke naar de leds gaan en welke naar de fan. Zorg dat je de draden naar de fan los voedt, dan moet het volgens mij makkelijk lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er zit zo te zien een transistor tussen die twee voedingen, waarschijnlijk zodat de snelheid van de fan de intensiteit van de LED's bepaalt. Misschien een kwestie van de transistor overbruggen en dat dat dan al voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:28:
Ik zie op de PCB een + en een - met zwarte draden eraan. Het is vrij makkelijk te zien welke naar de leds gaan en welke naar de fan. Zorg dat je de draden naar de fan los voedt, dan moet het volgens mij makkelijk lukken.
Ik heb net met een draadje de binnenkomende + doorverbonden met de plus van de ledjes en ze gaan inderdaad feller branden zoals we beide al dachten! Thanks voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Topicstarter
johnkeates schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:31:
Er zit zo te zien een transistor tussen die twee voedingen, waarschijnlijk zodat de snelheid van de fan de intensiteit van de LED's bepaalt. Misschien een kwestie van de transistor overbruggen en dat dat dan al voldoende is.
Bedankt voor je reactie! welk onderdeel is precies de transistor? het is allemaal erg klein wat het erg priegelen maakt ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:52

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Q1, naast R2

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1