Het wordt voor mij eens tijd om mijn pc te upgraden. Het oude bakbeest wat ik nu gebruik is een Q6600 met 8gb geheugen icm een R9 290 en dat kan gewoon niet (hoewel met Mantle gaat het prima
).
Compilen van dingen gaat traag als stront en ik kom vaak geheugen te kort.
De pc moet de komende 5 jaar geen upgrade nodig hebben. Dat gaat prima lukken aangezien ik voor de meeste dingen prima af ben met mijn Q6600 en de inovatie op cpu gebied nu in een redelijk traag tempo gaat.
De pc wordt gebruikt voor:
Aangepaste lijst:
Ik heb weinig voorkeur voor merken en heb de volgende producten gekozen omdat deze voor de dingen die ik doe goed zijn (althans denk ik
).
SSD
SSD heb ik na het lezen van de volgende review gekozen:
http://www.anandtech.com/show/7006/sandisk-extreme-ii-review-480gb
Hij lijkt een goede prijs/perf te hebben en verslaat de Crucial mx100 zonder problemen (zag dat deze vaak werd aangeraden op het forum). De notebook variant is gekozen omdat deze 10 euro goedkoper is dan de desktop variant, ik kan niet vinden wat het verschil is.
Geheugen
De reden dat ik 32gb geheugen heb gekozen is omdat ik gebruik maak van een ramdisk voor sommige dingen, nu ik de kans heb voor een upgrade ga ik ook gelijk voor 32gb
.
CPU
De CPU heeft goede singlethreaded prestaties en dit is een van de eisen die ik hieraan stel, hierdoor kan ik jammergenoeg niet voor een AMD build gaan.
Moederbord
Qua moederbord heb ik geen flauw idee wat ik moet kiezen tegenwoordig. Het lijkt allemaal dezelfde funties te hebben. De eisen zijn, 4 geheugen sloten, 6x sata600, 2 x pci-e 3.0 x16 en raid 0 en 1.
Maakt de audiochip uit als ik gebruik maar van HDMI passthrough? In dat geval wil ik een ALC1150 audiochip.
De rest
Opslag, videokaart en randapparatuur heb ik.
Compilen van dingen gaat traag als stront en ik kom vaak geheugen te kort.
De pc moet de komende 5 jaar geen upgrade nodig hebben. Dat gaat prima lukken aangezien ik voor de meeste dingen prima af ben met mijn Q6600 en de inovatie op cpu gebied nu in een redelijk traag tempo gaat.
De pc wordt gebruikt voor:
- Gaming
- Game Development
- Programmeren
- Rendering/Photoshop/Illustrator
- Wellicht overclocken als de cpu te traag wordt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 189,79 | € 189,79 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 113,85 | € 113,85 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 122,69 | € 245,38 |
| 1 | Sandisk Extreme II Notebook 240GB | € 130,90 | € 130,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 679,92 | |
Aangepaste lijst:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | € 113,85 | € 113,85 |
| 2 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 122,69 | € 245,38 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 85,85 | € 85,85 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 654,98 | |
Ik heb weinig voorkeur voor merken en heb de volgende producten gekozen omdat deze voor de dingen die ik doe goed zijn (althans denk ik
SSD
SSD heb ik na het lezen van de volgende review gekozen:
http://www.anandtech.com/show/7006/sandisk-extreme-ii-review-480gb
Hij lijkt een goede prijs/perf te hebben en verslaat de Crucial mx100 zonder problemen (zag dat deze vaak werd aangeraden op het forum). De notebook variant is gekozen omdat deze 10 euro goedkoper is dan de desktop variant, ik kan niet vinden wat het verschil is.
Geheugen
De reden dat ik 32gb geheugen heb gekozen is omdat ik gebruik maak van een ramdisk voor sommige dingen, nu ik de kans heb voor een upgrade ga ik ook gelijk voor 32gb
CPU
De CPU heeft goede singlethreaded prestaties en dit is een van de eisen die ik hieraan stel, hierdoor kan ik jammergenoeg niet voor een AMD build gaan.
Moederbord
Qua moederbord heb ik geen flauw idee wat ik moet kiezen tegenwoordig. Het lijkt allemaal dezelfde funties te hebben. De eisen zijn, 4 geheugen sloten, 6x sata600, 2 x pci-e 3.0 x16 en raid 0 en 1.
Maakt de audiochip uit als ik gebruik maar van HDMI passthrough? In dat geval wil ik een ALC1150 audiochip.
De rest
Opslag, videokaart en randapparatuur heb ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 04-06-2014 23:01 ]