Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

'Game'-laptop met docking station - bestaat zoiets?

Pagina: 1
Acties:

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
Hello,

Situatie is dat ik voor mijn moeder een laptop mag zoeken. Ze heeft op dit moment een goedkope Samsung laptop (na 22 keer RMA / garantie is ze die helemaal zat) en een desktop (verouderd).

Doel: beiden in één keer vervangen. Dus een laptop die op haar thuiskantoor gedocked kan worden, zodat ze een 24" full hd scherm en de mx518 muis kan gebruiken. Ze is dagelijks bezig met fotobewerking, dus een 'game' pc of een flinke GPU is een must.

Vereisten:
- dedicated videokaart
- 15 inch
- DVD of BL drive
- docking station!
- enkel nieuwe laptops ivm garantie

Mij lijkt een i5 met 8gb ram ruim voldoende, daar richt ik dus op. Touchscreen is volledig overbodig!
Wat minder uit maakt is het merk, het geluid/speakers en de prijs (oké het moet niet té gek worden).

Zelf kwam ik uit op een Acer V5. Prachtige laptops..maar geen dock en geen optische drive. Als docken echt een must is, denk ik zelf aan de Probook en Ultrabook serie van HP (die heb ik zelf, de 6570b en de 8440b) waar volop docks voor zijn...maar die hebben echt 0,0 aan GPU.

Tips zijn welkom!

Kiwi !

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:16

Quad

Doof

Je hebt ook universele dockingstations voor laptops.
Deze connect je aan je USB3.0 poort en profit, zijn alleen niet zo goedkoop.

Wat is je totale budget?

Voor photoshop lijkt mij een GPU niet echt een grote must, eerder een zeer goed scherm.

[ Voor 22% gewijzigd door Quad op 04-06-2014 20:57 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 13:43
Budget zal rond de 750 liggen, excl dock. Daarvoor is een Aspire V5 met i5 haalbaar.
Maar het is geen vast bedrag, we hebben door dat de eis/wens ook niet helemaal goedkoop is.

Universe docks ken ik inderdaad nog niet - zal eens gaan zoeken. Ben zelf wel redelijk gecharmeerd van de HP docks, maar dat is ook mijn enige ervaring.

[ Voor 7% gewijzigd door X-Kiwi op 04-06-2014 21:02 ]

Kiwi !

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 12:56
Mijn advies; blijf weg van die USB docking stations. Ik heb van zowel HP als Dell en Lenovo mee gemaakt bij diverse bedrijven, die dingen werken lang niet altijd goed. Soms worden ze niet gezien, soms werkt er iets niet goed, USB poort word niet doorgegeven, etc. etc. Neem gewoon een hardware dockingstation, die dingen werken altijd. Persoonlijk vind ik USB docks een ramp.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Je kan een thinkpad van lenovo kiezen. De E540 is een mooi model voor het geld en je kan dan een onelink dock gebruiken (werkt via de stroomingang). Alleen is het scherm een niet zo goed tn paneel dat niet in de buurt komt van de Acer V5 (hoewel je met wat kalibratie wellicht een heel eind komt). Eigenlijk ben je te laat, want mijn Sony Vaio S15 heeft een ideaal ips scherm met goede hardware en er is ook een zeer geschikt dock voor beschikbaar. Helaas worden deze laptops niet meer gemaakt :'(

Verder zou ik qua hardware niet de nadruk op de gpu leggen. Zover ik weet maakt photoshop nauwelijks gebruik van de gpu en zal je meer aan veel ram en een snelle cpu hebben.
Ik bedenk me trouwens dat als je toch een extern scherm gebruikt, het ook niet zo erg is dat de lenovo E540 niet zo'n top scherm heeft.
Deze zou je dan het beste kunnen nemen (prijs loopt wel snel op met een i7 :F ) : pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E540 (20C6003QMH)
Of samenstellen op de site: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e540/

[ Voor 39% gewijzigd door Jornv op 04-06-2014 21:38 ]