Toon posts:

Welk moederbord van HP kan ik gebruiken voor mijn kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb een tijdje geleden een nieuwe videokaart gekocht, de Geforce GTX 660 Twinfrozr gaming.
en ben na de eerst geprobeerde installatie achter gekomen dat mijn moederbord gewoon veel te oud is
(ding komt uit 2008) en daardoor de kaart niet ondersteund.

Dus ik zou willen weten welk moederbord ik zou moeten kopen die de kaart wel ondersteund.

ik weet niet welk moederbord ik moet kopen die dit ondersteund, help please?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:00
Even mijn glazenbol pakken...

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik dit in op de verkeerde plaats gepost...

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Een moederbord 'kan" een kaart niet ondersteunen, het kan echter wel het verkeerde slot hebben al lijkt me dat verschrikkelijk sterk bij een bord uit 2008.

Wat is je probleem dan?

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:19
kuusj98 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:35:
Een moederbord 'kan" een kaart niet ondersteunen, het kan echter wel het verkeerde slot hebben al lijkt me dat verschrikkelijk sterk bij een bord uit 2008.

Wat is je probleem dan?
Sommige kleine form factors hebben geen PCI-e x16 slot ivm ruimte op het moederbord.

Maar zoals Arunia al zegt kunnen we niks met deze openings post. TS dient eerst typen etc aan te geven. Misschien past er wel helemaal geen ander mobo in die kast.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Topicstarter

Wat is je probleem dan?
Mijn moederbord ondersteund het PCI-E 3 niet dat de kaart nodig heeft ofzo, het enige wat ik weet is dat het moederbord een telaag voltage heeft

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:36:
[...]

Mijn moederbord ondersteund het PCI-E 3 niet dat de kaart nodig heeft ofzo, het enige wat ik weet is dat het moederbord een telaag voltage heeft
Ik denk je voeding en ik denk dat je iemand naar je PC moet laten kijken die er verstand van heeft.

Verwijderd

Topicstarter
chaoscontrol schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:37:
[...]

Ik denk je voeding en ik denk dat je iemand naar je PC moet laten kijken die er verstand van heeft.
het ligt niet aan de voeding.. ik heb een week voordat ik de kaart binnen kreeg een nieuwe 600W voeding gekocht van een 475W voeding.

• chaoscontrol
Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:38:
[...]

het ligt niet aan de voeding.. ik heb een week voordat ik de kaart binnen kreeg een nieuwe 600W voeding gekocht van een 475W voeding.
600 watt zegt niets, als het merk wokkietokkie china is, haalt dat ding nooit 600 watt. Misschien 5 seconden om mee te pieken.

Meer info anders kunnen we niets. typen, merken etc.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:00
Heb je wel de voedingskabels op je grafische kaart aangesloten?

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:36:
[...]

Of dat slot nu PCi-e 1, 2 of 3 is, kaarten zijn backwards compatible, het werkt dus gewoon.

Edit: k*t, verkeerde gequote...

[ Voor 29% gewijzigd door Kuusj op 04-06-2014 20:43 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:39:
Heb je wel de voedingskabels op je grafische kaart aangesloten?
ja alles was goed aangesloten. en de voeding was een Corsair CX600M, 600 Watt voeding

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Incompatibele met je HP bios denk ik. Lang niet alle OEM pc's zijn zomaar te upgraden.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
het is waarschijnlijk ook de Bios, de laatste vekrijgebare update voor mijn moederbord komt uit 2008

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat warhamstr zegt: Aardig wat biosjes zijn dusdanig gemaakt dat ze alleen maar specifieke hardware ondersteunen. Pleur een andere videokaart of cpu erin, en dat dingt zegt "ikke niet kennen, ikke niet booten"

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:38:
Wat warhamstr zegt: Aardig wat biosjes zijn dusdanig gemaakt dat ze alleen maar specifieke hardware ondersteunen. Pleur een andere videokaart of cpu erin, en dat dingt zegt "ikke niet kennen, ikke niet booten"
telkens als ik me pc aanzet met die kaart erin begint ie te piepen en daarna gaat mijn pc uit.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Nou, tenzij je je videokaart niet van stroom hebt voorzien, gezien ze dan ook nog wel eens willen piepen, is het je bios die zegt "je kan de boom in met je nieuwe videokaart"

Ja, bios'en zijn spraakzame dingetjes hoor :+

People as things, that’s where it starts.

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-02 10:20
En komt die piep uit je videokaart of van je moederbord speakertje? Als het van je videokaart af komt wil dit meestal zeggen dat ie te weinig stroom krijgt...en inderdaad het zijn vaak nogal kieskeurige moederbordjes, die hp dingen

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
En .. heb je de BIOS van deze PC al up-to-date gemaakt ?

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Wat is je probleem dan?
Een videokaart kan wel degelijk incompatibel zijn met een moederbord, dat heb ik laatst nog meegemaakt met een R9 290X en een niet heel erg recent moederbord.

Desalniettemin is het in dit geval lastig te bepalen wat het probleem is. Wat we weten is dat de TS een moederbord van HP uit 2008 heeft (dat kunnen er heel erg veel zijn), met een GTX660 en een 600W voeding die zou moeten voldoen. Mijn verwachting is wel dat enkel het moederbord vervangen nog wel eens lastig kan worden, aangezien de kans groot is dat de CPU niet in een recente socket past.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-02 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

PCI-E sloten aangestuurd door een VIA chip(set) staan er bekend om niet forwards compatible te zijn met PCI-E 2.0 en 3.0, verder heb ik al een paar keer problemen gehad met oudere HP en Dell BIOS'sen.

Welk moederbord moet je gaan kopen? Dat weten we niet zonder de rest van de hardware te kennen, CPU - RAM - Behuizing etc.

Ga nu aub geen gigantische lijst neerploffen gegenereerd door een of ander programma op je computer.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1