moeten we niet snel van deze planeet af?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-01 06:46

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Ok het is misschien nog maar een paar duizend jaar ofzo maar het begint toch wel te dringen. We moeten van deze planeet af:
- de maan raakt steeds verder weg
- klimaat verandert dramatisch in 50 jaar
- het gevaar van meteorieten die de complete aarde kan verwoesten.

Is het niet verstanding om wat meer vaart achter het complete ruimtegedoe te zetten? het gaat mij wat te langzaam..

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

• raphidae
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2025

raphidae

...antichrist...

Op zondag 10 juni 2001 16:20 schreef siggy het volgende:
Ok het is misschien nog maar een paar duizend jaar ofzo maar het begint toch wel te dringen. We moeten van deze planeet af:

Is het niet verstanding om wat meer vaart achter het complete ruimtegedoe te zetten? het gaat mij wat te langzaam..
Relax.... Het Hilton Hotel heeft een paar jaar geleden al een stuk van de Maan gekocht van de US. Dus er zijn in ieder geval mensen mee bezig ;)

Every morning is the dawn of a new error.

Verwijderd

Toch schiet het niet op: die ruimtevaart

De ontwikkelingen zijn in 30 jaar nou niet echt schrikbaren te noemen: Lanceringen nog steeds onbetaalbaar duur, er gaat veel fout, ruimteschepen nog steeds fragiel, of 1-malig bruikbaar, werken nog steeds met suffe voorstuwing, interplanetair kunnen we niks en interstellair niet eens theoretisch wat
Als we de maan nog een keer willen bezoeken, zullen we waarschijnlijk alles weer opnieuw uit moeten vinden (30 jaar geleden wisten ze dus meer)

Het schiet gewoon niet op

Het voorstuwingsprobleem moet gewoon opgelost worden, dat is de key-factor
En ze moeten veeeeeeeeeeeel sneller worden! ;)

Wat is nu een realistiche mogelijkheid die in ieder geval reizen BINNEN ons zonnestelsel tot een optie maakt (dus niet zo dat als je 1 keer verkeerd remt, je niet meer thuiskomt etc.)

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Relax.... Het Hilton Hotel heeft een paar jaar geleden al een stuk van de Maan gekocht van de US. Dus er zijn in ieder geval mensen mee bezig
kewl............
waar kan je al een kamer huren?

• Ivo
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Het is idd erg belangrijk om een 'ontsnappingsmogelijkheid' te hebben, want deze planeet dreigt uit elkaar te vallen.

Nog een hele belangrijke reden voor ruimtekolonisatie vind ik de groeperingen die kunnen ontstaan. Je kan alle tweakers op 1 planeet pleuren en alle Margriet-lezers op een andere bijvoorbeeld.

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
er zijn al langer verhalen dat er mensen zijn die een optie hadden gevonden voor alternatieve brandstoffen. Deze zijn bedreigd door grote oliefabrikanten zoals Shell en daarna zijn de plannen opgekocht zodat ze nog ff jaren kunnen verdienen aan hun geolie....

• siggy

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Nog een hele belangrijke reden voor ruimtekolonisatie vind ik de groeperingen die kunnen ontstaan. Je kan alle tweakers op 1 planeet pleuren en alle Margriet-lezers op een andere bijvoorbeeld.
hebben we ook geen last meer van die gasten :D :D

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 10 juni 2001 16:32 schreef siggy het volgende:
er zijn al langer verhalen dat er mensen zijn die een optie hadden gevonden voor alternatieve brandstoffen. Deze zijn bedreigd door grote oliefabrikanten zoals Shell en daarna zijn de plannen opgekocht zodat ze nog ff jaren kunnen verdienen aan hun geolie....
Tja, zullen wel HOAXES zijn geweest, net zoals dat verhaal met die gast die alle films op èèn cd kon persen |:(

Maar als het zo was, dan geef ik shell groot gelijk. Maak eerst maar al die troep in de aarde op, vervuil de zooi maar, om over 50 jaar met een oplossing te komen die in een keer het broeikas effect oplost... :(
You get my point? Het zou nl. dom zijn van Shell en collegae.

Daarbij, de VS zouden zo`n kans op betere 'fuel' niet laten schieten imho. Dan zouden ze allang op de maan aan het bouwen zijn, en dat kunnen we vanaf aarde met een home made telescoopje ofzo wel zelf zien.

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waar wil je dan heen? Welke planeet in ons zonnestelsel heeft een stabiel klimaat waar we in kunnen leven en heeft minder last van meteorieten? Daarbuiten hoef je echt niet te kijken daar je generaties krijgt die op het ruimtetuig zijn leven moeten slijten.

Ik zie de noodzaak er niet van in. Laten we eerst maar de zaken hier voor elkaar krijgen voor we opnieuw gaan beginnen.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 23:09

Klippy

Still Game

Op zondag 10 juni 2001 16:28 schreef eXrated het volgende:
Toch schiet het niet op: die ruimtevaart
Bekijk het eens van de andere kant!
De mens kan pas ruim 75 jaar vliegen en nu zijn we al lang op de maan geweest!
Lijkt mij een vrij snelle ontwikkeling....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• vlabakje
  • Laatst online: 26-01 15:38
ik vind van niet.
We hebben er hier een zooitje van gemaakt, we consumeren alles wat in het gezichtsveld komt (olie, gas, regenwouden) en als we het niet consumeren verneuken we het wel (bossen, meren, rivieren)
Waar zouden wij dan het lef vandaan halen om op een andere planeet hetzelfde te gaan doen? laten we eerst deze planeet eens opruimen voor we met ruimteschepen ervanaf gaan.

als dit hier staat heb ik een php-generated sig :)

Verwijderd

Ben ik het niet mee eens
Ruimtevaart is in mijn opinie een fase in de ontwikkeling van een beschaving: een goede

De enige manier waarop deze aarde eens verenigd zou kunnen worden, is door het besef dat we niet alleen zijn.
Ik garandeer je, als we opeens aangevallen zouden worden door een of andere buitenaardse mogendheid, dat zelfs de Israelies en Palestijnen elkaars grootste vrienden worden! :D

Plus dat, aangezien we nu met z'n 6 miljarden op deze planeet zitten, er door kolonisatie wel degelijk wat gedaan kan worden aan de problemen met onze huidige planeet (overbevolking, ontbossing etc.)
Zo kunnen we misschien nog wat goeds doen ;)

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:06
Op zondag 10 juni 2001 21:40 schreef eXrated het volgende:
Plus dat, aangezien we nu met z'n 6 miljarden op deze planeet zitten, er door kolonisatie wel degelijk wat gedaan kan worden aan de problemen met onze huidige planeet (overbevolking, ontbossing etc.)
Zo kunnen we misschien nog wat goeds doen ;)
De aarde overbevolkt?! De randstad misschien, maar ben je wel eens in Australië geweest? Ruimte zat hoor...

omniscale.nl

• Ivo

Ivo

Op zondag 10 juni 2001 23:04 schreef VincentB het volgende:

[..]

De aarde overbevolkt?! De randstad misschien, maar ben je wel eens in Australië geweest? Ruimte zat hoor...
En in de Amazone ook, maar wil ja die vrije plaats dan nu allemaal laten consumeren. Dat was juist het probleem.

Verwijderd

[..]

Ja, maar dat is natuurlijk geen goede vergelijking
Je moet het geheel zien: er moet een gedeelte bewoond tegenover een gedeelte natuur staan

En Australie is natuurlijk gewoon weggegooid land: 93% is onbewoonbare woestijn... zo kan ik ook veel ruimte verzinnen! ;)

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Mars is als beste alternatief voor de aarde gekomen. Ze denken dat dat de beste dichtstbijzijnde planeet is waar we kunnen koloniseren. Er zijn al bemande vluchten geplanned, en men verwacht over ongeveer 10 jaar een kolonie op Mars te hebben.

Nou ja, of het ooit zal lukken in 10 jaar betwijfel ik maar ik wens ze er in ieder geval suc6 mee :)

En wees niet bang. Tegen de tijd dat de aarde niet meer leefbaar is dan ben jij er niet meer. *D

Signature

Verwijderd

[..]

En China dan?

Het gaat niet om ruimte, maar om resources.

Feit is dat de aarde slechts genoeg resources heeft om 2 miljard mensen te kunnen onderhouden.

We zijn echter met 6 miljard, vandaar ook dat ongelooflijk grote aantal arme, ondervoede mensen in bv Afrika.

Verwijderd

Die 10 jaar limiet stelden ze in 1980 ook! ;)

Er is geen touw aan vast te knopen

Feit is, dat er momenteel een daadwerkelijke, brandende reden ontbreekt om als een gek naar Mars te gaan en dit bewoonbaar te maken

Als opeens duidelijk wordt dat de aarde er over 10 jaar aangaat, verzeker ik je dat er binnen 2 jaar ruimtevaarttuigen met Kern-fusie motoren in de ruimtevliegen die binnen een paar weken Mars bereiken

Momenteel MAG bv geen nucleair materiaal de ruimte ingeschoten worden, wat als het namelijk fout gaat?

Of bv een oorlog--->Altijd goed voor technische ontwikkelingen! ;)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 16:23 schreef dodo_devil het volgende:

[..]

Relax.... Het Hilton Hotel heeft een paar jaar geleden al een stuk van de Maan gekocht van de US. Dus er zijn in ieder geval mensen mee bezig ;)
HUH? Sinds wanneer is de Maan van de US? :(

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:32

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Ach ja wij hebben zojuist onze tuin gereseveerd op de maan kon je voor een prikkie kopen en de nieuwe alien abduction verzekering afgesloten Just in Case, je weet het nooit he >:) >:)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• MrMartinH
  • Laatst online: 29-07-2024
Op zondag 10 juni 2001 23:27 schreef eXrated het volgende:

...

Momenteel MAG bv geen nucleair materiaal de ruimte ingeschoten worden, wat als het namelijk fout gaat?

...
Wat is er dan als het fout gaat? Als de boel in de ruimte ontploft zal er weinig gebeuren lijkt mij. Er is geen zuurstof dus veel zal er denk ik niet gebeuren.

Zal het ook wel weer fout hebben maar toch :)

Signature

Verwijderd

er is een voor zover ik weet een officiele organisatie die stukjes van 20m2 verkoopt van de maan...en ben eigenlijk kwijt hoe duur maar dit was echt spotgoedkoop :) 150 piek ofzo per 20m2 :) maar waar ik dit vandaan heb weet ik nie meer :)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 23:57 schreef NukeZz het volgende:

[..]

Wat is er dan als het fout gaat? Als de boel in de ruimte ontploft zal er weinig gebeuren lijkt mij. Er is geen zuurstof dus veel zal er denk ik niet gebeuren.

Zal het ook wel weer fout hebben maar toch :)
Inderdaad :)

Een ontplofte raket komt ALTIJD terug op aarde, hij heetf immers zijn baan nog niet bereikt en de ontsnappingssnelheid nog niet bereikt

Zodoende valt de reactor en al de gezellige fall-out over een wel heeeel groot gebied
Vandaar dus...

• sampoo
  • Niet online
stukjes van 20m2? :)

Ik verkoop complete planeten voor maar 1000,- piek. Compleet met een paar villa's en een zwembad. :) Ze liggen erg dichtbij; slechts twee sterrenstelsels hier vandaan.

Je krijgt een mooi certificaat en als je aankomt bij je bezit waar je natuurlijk met eigen vervoer moet zien te geraken krijg je een rondleiding rond de vele villa's.

150 piek voor 20m2 is inderdaad goedkoop. :( Stelletje afzetters.

• CAP-Team
  • Laatst online: 00:08

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hoe kan het hilton nou een stuk grond op de maan kopen VAN DE USA???

Sinds wanneer is de maan eigendom van de USA?? :( :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Blue-eagle
  • Niet online
Daar ging die race dus om: finders, keepers!

De USA was er het eerst, dus die mag um hebben (wie doet er wat aan?)...

Wel lullig...
Naja, ze kunnen er toch nog niks mee, het is alleen een soort ruimte-schild tegen meteorieten en ander space-junk.

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31
das niet helemaal waar finders keepers....

2 woorden: Napoleon, Indianen

hmz...finders keepers?? nee hoor..wie kan het snelst het meest mensen uitmoorden zul je bedoelen!!

Stel amerika heeft daar een dorpje opgezet en rusland vliegt er ook naar toe en maait iedereen neer..dan is het van rusland?

(ff oorlog op planet earth niet mee gerekend, die dan zal uitbarsten...)

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 17:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zondag 10 juni 2001 21:04 schreef sampoo het volgende:
Waar wil je dan heen? Welke planeet in ons zonnestelsel heeft een stabiel klimaat waar we in kunnen leven en heeft minder last van meteorieten? Daarbuiten hoef je echt niet te kijken daar je generaties krijgt die op het ruimtetuig zijn leven moeten slijten.
Niet naar een andere planeet, 'gewoon' ruimte-kolonies die je bij meteoriet-gevaar makkelijk ff een stukkie opzij stuurt.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Ik denk dat de aarde wel weer schoon
wordt. Het leven houdt het langer uit
dan de vooraden olie en gas die wij in
rap tempo er doorheen jagen. De komende
50 jaar zal de aarde nog smeriger worden,
met als hoogtepunt wel ergens rond 2050,
maar dan, met allemaal auto's op zonne-energie, of waterstofmotoren zal het snel
weer schoner worden....:7

• FCA
  • Laatst online: 10:25

FCA

Dat de ruimte een oplossing voor het overbevolkingsprobleem is, is bullshit.

ff een leuk rekensommetje.
Huidig geboortecijfer op Aarde: 2% ofzo.
Aantal mensen op Aarde:6 miljard.
Aantal mensen per jaar nieuw op Aarde: 0.02*6 miljard = 120 miljoen.

Dus je zou 120 miljoen mensen per jaar de lucht in moeten schieten, om de bevolking op aarde stabiel te houden (ja, lichtelijk naief, mensen gaan ook dood enzo, maar goed)
Om de bevolking op aarde 20% te laten afnemen, zodat we weer op 5 miljard mensen zitten hier beneden (nog steeds behoorlijk vol) moet je nog 's tientallen miljoenen per jaar omhoog schieten. Enig idee wat voor effecten dat heeft op het milieu?
:7

Verandert z'n sig te weinig.

• Thrillseeka
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 11 juni 2001 10:04 schreef FCA het volgende:
Dat de ruimte een oplossing voor het overbevolkingsprobleem is, is bullshit.

ff een leuk rekensommetje.
Huidig geboortecijfer op Aarde: 2% ofzo.
Aantal mensen op Aarde:6 miljard.
Aantal mensen per jaar nieuw op Aarde: 0.02*6 miljard = 120 miljoen.

Dus je zou 120 miljoen mensen per jaar de lucht in moeten schieten, om de bevolking op aarde stabiel te houden (ja, lichtelijk naief, mensen gaan ook dood enzo, maar goed)
Om de bevolking op aarde 20% te laten afnemen, zodat we weer op 5 miljard mensen zitten hier beneden (nog steeds behoorlijk vol) moet je nog 's tientallen miljoenen per jaar omhoog schieten. Enig idee wat voor effecten dat heeft op het milieu?
:7
hier ben ik het mee eens. En op het moment dat de mens op een nieuwe planeet komt. Dan zullen de mensen die ook helemaal op gebruiken en vervuilen.

Want zo zijn jullie nou eenmaal. De mens is een parasiet.

Leven de verstandige federation of space aliens.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

het gevaar van meteorieten die de complete aarde kan verwoesten.
maar dat gevaar was je toch altijd al?
en dat gevaar zal je ook hebben als je op een andere planeet bivakeert, niet ?

Verwijderd

Dit is allemaal wel erg overtrokken...

Je bent niet de eerste generatie die een
meteoriet op z'n kop kan krijgen. :?

Het broeikaseffect is ook omstreden,
het kan zowel erg zijn als helemaal niet. :D

(ik ben voor het laatste, want de laatste tijd zijn
er teveel publicaties die daarop wijzen...)

Plus, zolang PSV nog Champions League
speelt (helaas) hebben we ook geen maan nodig... 8-)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 23:27 schreef eXrated het volgende:
Als opeens duidelijk wordt dat de aarde er over 10 jaar aangaat, verzeker ik je dat er binnen 2 jaar ruimtevaarttuigen met Kern-fusie motoren in de ruimtevliegen die binnen een paar weken Mars bereiken
Op Discovery hoor ik anders dat 10 jaar niet genoeg zal zijn, dus ik zou er niet al te zeker van zijn.

Angstaanjagende gedachte toch wel.... in principe zouden we vandaag op het nieuws kunnen horen dat er een komeet is ontdekt die over 5 jaar in zal slaan.

Brr... :'(

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:18

Stoffel

Engineering the impossible

Op maandag 11 juni 2001 10:51 schreef lordspacie het volgende:

[..]

hier ben ik het mee eens. En op het moment dat de mens op een nieuwe planeet komt. Dan zullen de mensen die ook helemaal op gebruiken en vervuilen.

Want zo zijn jullie nou eenmaal. De mens is een parasiet.

Leven de verstandige federation of space aliens.
Dus jij bent geen mens begrijp ik... :?

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 11 juni 2001 13:34 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:

[..]

Dus jij bent geen mens begrijp ik... :?
maybe

waarom denk je dat ik lord spacie heet?

Verwijderd

Ach mensen.. allemaal vluchtgedrag. Gewoon stug blijven hangen op ons planeetje. Laten we vertrouwen op ons zelfregulerende natuur.

Alsof alle problemen de wereld uit zijn, en we ons nu druk gaan maken om dit?! :)

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 11 juni 2001 13:58 schreef Mephistopheles het volgende:
Ach mensen.. allemaal vluchtgedrag. Gewoon stug blijven hangen op ons planeetje. Laten we vertrouwen op ons zelfregulerende natuur.

Alsof alle problemen de wereld uit zijn, en we ons nu druk gaan maken om dit?! :)
hey ja als de hele aarde op de aarde blijft behalve alle aliens. Hoeven we de mensheid niet meer te vernietigen >:)

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-01 10:59

Blauw

De Schreeuw

Iedereen doet hier wel alsof de maan een leuk speelgoedje is dat rond de aarde vliegt maar velen van jullie vergeten dat we de maan kunnen (=moeten) gebruiken willen wij met deze techniek verder kunnen reizen. Dit hangt van 1 ding af: Water. Als er water wordt gevonden op de maan dan gaat de maan in de toekomst dienen als tussenhaven (tankstation) voor ruimtereizen, bijvoorbeeld richting Mars. Dit is omdat wij met behulp van water de ruimteschepen aan kunnen drijven......

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 16:20 schreef siggy het volgende:

je zegt zelf dat het nog een paar duizend jaar is, nou als je ziet hoe ver we zijn gekomen de afgelopen 50 jaar, en je kijkt hoeveel periodes van 50 jaar er in een paar duizend jaar gaan zou ik me nergens druk om maken :)

Klimaatveranderingen trouwens, het is niet de eerste keer hoor, 1 van de reden dat de mens zo overheersend is, is hun talent om zich aan te passen aan omgevingen (de ruimte is ook niet echt mens-vriendelijk :)). Een klimaatverandering zullen we wel overleven.

En wat al meerderen hadden gezegd, meteorieten vliegen overal, echt niet alleen naar de aarde hoor ;).

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op maandag 11 juni 2001 14:18 schreef null_brain het volgende:

[..]

je zegt zelf dat het nog een paar duizend jaar is, nou als je ziet hoe ver we zijn gekomen de afgelopen 50 jaar, en je kijkt hoeveel periodes van 50 jaar er in een paar duizend jaar gaan zou ik me nergens druk om maken :)

Klimaatveranderingen trouwens, het is niet de eerste keer hoor, 1 van de reden dat de mens zo overheersend is, is hun talent om zich aan te passen aan omgevingen (de ruimte is ook niet echt mens-vriendelijk :)). Een klimaatverandering zullen we wel overleven.

En wat al meerderen hadden gezegd, meteorieten vliegen overal, echt niet alleen naar de aarde hoor ;).
de komende 50 jaar zullen wij niet zo nsel mer gaan als afgelopen jaar. We hebben nu niet de noodzaak om op te schieten.

en ja tuurlijk maar op een gegeven moment is de aarde te erg vervuild.

• Blue-eagle
  • Niet online
Op maandag 11 juni 2001 00:47 schreef Zorg het volgende:
[..]
Stel amerika heeft daar een dorpje opgezet en rusland vliegt er ook naar toe en maait iedereen neer..dan is het van rusland?
[..]
Juist, the winner takes it all... -aBBa-

Maar als je nadenkt, wie heeft eigenlijk het recht om te zeggen: dit land is van mij, ik noem het Nederland..?
Er is ooit iemand mee begonnen, en als de VS niet zegt dat de maan van hun is, wie doet het dan?
Er is geld aan te verdienen... dus is het van de USA.

Verder ben ik voor een groot ruimte schip met een grote snelheid, en ruimte voor een paar honderduizend mensen, zodat je makkelijk een paar decennia kunt overleven in zo`n stalen ding. Op die manier kun je makkelijker dichtbij andere planeten komen.

• -=Confuzer=-
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Het is noodzakelijk dat we snel de ruimte ingaan... we zijn het aan de evolutie verplicht...

Stel je voor dat een meteoriet de aarde vernietigd... HEEL erg zonde van al die jaren evolutie...

Daarom ben ik erg tegen dingen die de ontwikkeling tegen houden...

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

En met meerdere planeten hebben we ook minder kans dat onze evolutie ooit ophoudt te bestaan. Toch? :)

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:56 schreef Jozzz het volgende:
En met meerdere planeten hebben we ook minder kans dat onze evolutie ooit ophoudt te bestaan. Toch? :)
Precies

De volgende stap in evolutie lijkt mij het verspreiden over andere planeten

Misschien is het wel de manier van moeder aarde om haar "zaad" te verspreiden: een intelligente soort voortbrengen, die het mogelijk maakt om meer planeten leefbaar en bewoond te maken ;)
Op zo'n manier lijkt het haast wel een soort goddelijke opdracht! :D

Stel: leven is vrij zeldzaam in het helaal (kan toch? Weet ik niet maar het kan)
Toch heeft de aarde leven ontwikkeld
Door ons (en de diersoorten+planten etc.) te verspreiden over meerdere planeten, en meerdere sterrenstelsels, kan misschien wel duizenden planeten in de loop der miljoenen jaren bewoond en leefbaar worden
Ieder met uiteindelijk een ander soort mens, maar wel met gelijke voorouders!
Zodoende kan het Star Trek universum nog waarheid worden (met veeeel bewoonde planeten)

Misschien is dit miljoenen jaren geleden al gebeurd, en zijn wij een gevolg ervan, misschien is dit nog nooit gebeurt, en is het aan ons!
Of misschien is het helemaal niet nodig, omdat er al heel veel leven in het universum is.

In ieder geval, dienen we het uit te zoeken! ;)

Verwijderd

Op zondag 10 juni 2001 16:34 schreef siggy het volgende:

[..]

hebben we ook geen last meer van die gasten :D :D
Correctie: nichten en wijven (no offense) imho

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op dinsdag 12 juni 2001 15:26 schreef cristalclear het volgende:

[..]

Correctie: nichten en wijven (no offense) imho
:?

Verwijderd

Ik denk dat mensheid een inslag van een meteoriet, als deze niet groter is dan
15 kilometer doorsnee, het wel overleefd.
Tuurlijk er gaan een hoop dood, dat is al
erg zat, maar er blijven altijd wel een handjevol mensen die de Aarde weer opnieuw zullen bevolken. Zo zullen er een hoop mensen schuil gaan in het zogenaamde "Crystal Palace", dat is de grote ondergrondse facaliteit van de Norad, die zit compleet in een berg. Ik denk ook gewoon dat alle landen massive grote 'schuilkelders' moet creeren, waar heel veel mensen inkunnen tegelijk ( zie de film Deep Impact ).
Maar we zullen het wel overleven, misschien is het zogenaamde "ruimte schild" waar Bush het over heeft ook wel geschikt om meteorieten te vernietigen, en ach, misschien kan men over tig jaar wel het startrek principe van een schild rondom de aarde toepassen. Wie weet :9~

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 10:56 schreef Jozzz het volgende:
yeps, nog meer planeten om te verknallen en te vervuilen...

Verwijderd

Op dinsdag 12 juni 2001 18:11 schreef Aspi het volgende:

[..]

yeps, nog meer planeten om te verknallen en te vervuilen...
Als er nu niks leeft, is dat een beter alternatief dan een dooie planeet of niet?

Verwijderd

ach we kunnen ook grote ruimtestations bouwen met beschermende schilden ( zoals Deep Space Nine uit Startrek )

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:40

JJJ

Leuk en wel :P

Ik vind dat ruimtevaart een veel hogere prioriteit moet krijgen... Het liefst wil ik tegen 2050 op een kolonie op mars wonen die zichzelf geheel kan zelfvoorzien

• Blauw

Blauw

De Schreeuw

Op dinsdag 12 juni 2001 19:58 schreef JJJ het volgende:
Leuk en wel :P

Ik vind dat ruimtevaart een veel hogere prioriteit moet krijgen... Het liefst wil ik tegen 2050 op een kolonie op mars wonen die zichzelf geheel kan zelfvoorzien
Hogere Prioriteit! Goed idee jah....laat de Nederlandse regering daar maar eens geld aan besteden. Straks missen we de boot :+

• lemmy
  • Laatst online: 20-09-2025

lemmy

*yoink*

Op zondag 10 juni 2001 23:24 schreef Codin het volgende:

En China dan?

Het gaat niet om ruimte, maar om resources.

Feit is dat de aarde slechts genoeg resources heeft om 2 miljard mensen te kunnen onderhouden.

We zijn echter met 6 miljard, vandaar ook dat ongelooflijk grote aantal arme, ondervoede mensen in bv Afrika.
Daar ben ik het niet mee eens, en wel hierom.

Op dit moment wordt 11% van het landoppervlak gebruikt voor de landbouw.

Ik neem nu maar even van jouw aan dat dat genoeg is voor 2 miljard mensen.

Er is VEEL vruchtbare grond op aarde die niet voor landbouw word gebruikt, voornamelijk bossen/regenwouden. Maar die zijn nodig om de CO2 weer om te zetten in zuurstof. Dus die grond kunnen we niet zomaar gebruiken

Alle auto's (500 miljoen) produceren per dag 9 miljard CO2, totaal wordt er 20 miljard/dag geproduceert.

Als ik me niet vergis waren Ford en Mercedes, waarschijnlijk ook wel meer autofabrikanten, bezig met een auto die op waterstof loopt, en water als uitlaatstof heeft.

Stel alle auto's rijden binnen 10 jaar op waterstof, dat betekent een vermindering van CO2 uitstoot van bijna 50%, misschien wel meer, want die technologie zal wel op meer dingen toepasbaar zijn
Dus zoveel bossen als er nu zijn, zijn er niet nodig, er kan dus wat gekapt worden, en vervolgens gebruikt worden voor landbouwgrond.

De aarde heeft genoeg resources, alleen ze worden nog lang niet optimaal benut.

Q: When he went, had you gone and had she, if she wanted to and were able, for the time being excluding all the restraints on her not to go, gone also, would he have brought you, meaning you and she, with him to the station?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Op zondag 10 juni 2001 23:24 schreef Codin het volgende:

[..]

Welnee, er is ruimschoots voldoende voor iedereen, alleen gaan we niet zo netjes om met de resources en van eerlijk delen hebben we nog nooit gehoord. 6 miljard is overigens geen eens zo veel; als ik een tuinfeest zou houden waarbij ik elke bewoner zou uitnodigen heb ik aan een terras ter grote v.d. provincie Utrecht of desnoods Friesland genoeg.

Voorts kan ik me wel aansluiten bij Vlabakje; laten we eerst hier alles maar op orde hebben voor we als een stel sprikhanen ergens anders heen gaan om te plunderen en vernietigen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Ivo

Ivo

De verdeling van grondstoffen en voedsel is net zooooooooo eerlijk!!!

Wij (de westerlingen)karren in onze trotse mercedesjes en verpesten daardoor het milieu (lees: leefomstandigheden) van ALLE mensen. Wij vreten hele volkssatammen koeien en vinden het ook nog erg als ze dan een seen keertje ziek worden.

Wij mensen zijn al een tijdje ziek. In afrika sterven per dag duizenden mensen aan deze ziekte. Wij noemen het AIDS. In feite is het gewoon onze verdiende loon.

Wij die alles verpesten en alles vreten zijn misschien 10% van de hele wereldbevolking. Is dat eerlijk?

10% van de hele wereldbevolking verpest het voor de resterende 90% en maakt ze ook nog eens ziek. Vervolgens rijden wij met onze dure apparaten en dat merken ze in hun klimaten, die steeds meer dor worden.\

Is dat nou echt eerlijk?

Verwijderd

Op woensdag 13 juni 2001 18:53 schreef BlueAngelGoT het volgende:
De verdeling van grondstoffen en voedsel is net zooooooooo eerlijk!!!

Wij (de westerlingen)karren in onze trotse mercedesjes en verpesten daardoor het milieu (lees: leefomstandigheden) van ALLE mensen. Wij vreten hele volkssatammen koeien en vinden het ook nog erg als ze dan een seen keertje ziek worden.

Wij mensen zijn al een tijdje ziek. In afrika sterven per dag duizenden mensen aan deze ziekte. Wij noemen het AIDS. In feite is het gewoon onze verdiende loon.

Wij die alles verpesten en alles vreten zijn misschien 10% van de hele wereldbevolking. Is dat eerlijk?

10% van de hele wereldbevolking verpest het voor de resterende 90% en maakt ze ook nog eens ziek. Vervolgens rijden wij met onze dure apparaten en dat merken ze in hun klimaten, die steeds meer dor worden.\

Is dat nou echt eerlijk?
En dan maar denken dat (ont)vluchten naar een andere planeet de problemen opgelost zijn ofzo :?
Pagina: 1