Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyyy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Hallo,

Ik ga een casmod doen, en ik heb een vraagje over het gebruiken van Risers.

Ik heb een Riser nodig om mijn GPU op een mooi 'plekkie' te krijgen. Mijn vraag hierbij is; Zal dit ervoor zorgen dat mijn GPU perfomance omlaag gaat?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:17

TommieW

Numa numa.

Ik verwacht het niet echt. Je moet wel letten op de lengte van de riser (dus ook niet twee op elkaar aan sluiten), dan kan je een te hoge weerstand krijgen waardoor het geheel niet werkt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 14:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik heb je topic titel in google gemikt. Hij suggereerde toen [google=riser card performance]
De eerste link op het forum van anandtech doet me vermoeden dat er geen verschil zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Qua mining performance lijkt het me erg onwaarschijnlijk aangezien 99% van de miners ze gebruikt. Dit zouden ze echt niet doen als de kaarten daardoor slechter presteren. Grafische gezien lijkt het me hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 10:34

l3p

www.^.nl

Mining en gaming is wel een groot verschil, bij gaming heb je dus ook een 16X riser nodig terwijl je voor mining gewoon met een 1X (usb) riser toe kan.

Zelf heb ik zonder problemen een MARS2 (GTX580SLI) en GTX690 draaiend gehad op een (15cm) 16X riser.
Ik heb zelf nooit zonder riser benchmarks gedraaid, maar met riser waren de scores niet anders dan scores van mensen zonder riser.

L3p - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuscularPonyyy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Oké, bedankt voor alle nuttige info mensen! Kan nu dan eindelijk mijn spullen gaan bestellen. :) Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

Van wat ik heb gelezen moet het geen probleem zijn, maar het is wel te adviseren om een duurdere afgeschermde versie te kiezen.

En bij het gebruik van meerdere kaarten is het zelfs een must, daar bij de goedkopere kabels overspraak een echt probleem is.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Ik heb ook aan een riser zitten denken voor wanneer ik mijn pc ombouw. Nu zijn er ook powered PCI-E 16X/16X Risers met een molex connector.

Ik las zo hier en daar dat het bij PCI-E 1X/16X risers wordt aanbevolen om de powered uitvoering te gebruiken,. maar dat gaat allemaal over mining set ups. Maar wat nu bij een tripple of quad SLI/XFire gaming set up, waarbij de GPU's ook nog eens zijn overgeklokt? Dat de PCI-E sloten het dan behoorlijk te verduren krijgen kan ik me nog voorstellen. Maar spreken de GPU's dan ook meerdere bronnen aan om aan voldoende stroom te komen, of worden de VRM's op de GPU uitsluitend door PCI-E power connectors van de PSU gevoed?

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Pagina: 1