Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Java] Kortste pad algoritme

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24
Goedenavond,

Ik ben met een spelletje bezig waarin de enemies de speler moeten vinden. Ook als de speler en de enemies bewegen.
Met andere woorden een kortste pad algoritme.
Nou vroeg ik me af welke kortste pad algoritmes er allemaal bestaan in java en welke relatief eenvoudig zijn om te implementeren (het speelveld is niet heel groot).

• rikkert278
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-06-2024
:9

Ben benieuwd waar de docent morgen mee op de proppen komt

[ Voor 93% gewijzigd door rikkert278 op 04-06-2014 19:39 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:15

Mavamaarten

Omdat het kan!

Goh, dat is toch wel een onderwerp waar heel wat over te vinden is, inclusief codevoorbeelden. Begin eens met dit Wikipedia: Pathfinding en google wat verder ;)

Android developer & dürüm-liefhebber

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
champion16 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:37:
Nou vroeg ik me af welke kortste pad algoritmes er allemaal bestaan in java
Deze.
Ik zie niet waarom de taal relevant is ("in java"); een algoritme is taal-onafhankelijk.

Verder zien we hier graag dat je onze Quickstart hanteert bij 't openen van een topic (waar we je vaker op gewezen hebben!) en dus o.a. je eigen inzet toont. Zoals je ziet heb ik met 3 seconden googlen meer dan genoeg relevante info gevonden (en dus ook links/hints naar algoritmes) om mee aan de slag te gaan. We willen je best helpen met concrete vragen bij 't implementeren van een algoritme of met je meedenken over welk algoritme de beste keus voor een specifiek probleem is, maar met de weinige informatie uit de topicstart en totaal gebrek aan eigen inzet kan dit topic eigenlijk niet anders eindigen dan met een slotje. Sorry.
Post iets zinnigs of post niets a.u.b.
edit:

Ah, je hebt een edit gedaan... niet dat 't veel toevoegt....

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 04-06-2014 19:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.