Pc werkt niet na videokaart installatie

Pagina: 1
Acties:

• WesselP
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Hallo,

Mijn vriend heeft sinds vandaag een nieuwe videokaart (MSI GTX 750 OC) en hij wil niet werken. Hij heeft een Medion PC met een Pentium, en een scherm met een VGA aansluiting. Als hij de onboard graphics gebruikt, start de pc gewoon op. Maar zodra de videokaart er in gaat, start hij op en blijft hangen in het Medion scherm. Op F8 drukken om in de BIOS te komen werkt niet, het toetsenbord valt hierop uit (lampjes van Numlock enz gaan uit). Op een gegeven moment is er een piep te horen, ongeveer 30 seconden hierna komt er nog een en na de derde piep komt het 'knipperende witte balkje'-scherm. Videokaart er weer uit en weeer aansluiten op onboard graphics en hij draait weer. Wat is hier het probleem? 8)7

Alvast bedankt!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
voeding te min? weet niet beetje raar.

• WesselP
  • Nu online
skipe schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:20:
voeding te min? weet niet beetje raar.
Het is een FSP-Group FSP350-60EMDN (350w) voeding, zat standaard bij de PC (zelf geen fan van deze voedingen haha :+) maar ik neem aan dat dit genoeg moet zijn, tenzij hij niet genoeg stroom kan leveren...

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:21

Nemesizz

Untouchable

Paar dingen waar ik aan denk:

1) Medion heeft, net als een aantal andere OEM's, soms een 'white-list' met hardware die werkt, als je dan iets anders in prikt, werkt het niet. Maar gezien je aangeeft dat het een Medion is met een Pentium, denk ik dat het al een gedateerde machine is en misschien nog niet zo'n white-list heeft, maar het is iets om in gedachten te houden.
2) Gezien je aangeeft dat het een Medion met een Pentium bevat, denk ik dus aan een gedateerd systeem, en dan kan het zijn dat de voeding is versleten. FPS is geen slecht merk maar ook geen topper (maar altijd beter dan het 'c-merk' zooi als Sweex/Qtec/Trust enz). Medion propt helaas vaak voedingen erin die net aan voldoende zijn, en als zo'n ding slijt en je mikt er een (relatief) zware videokaart in dan is de kans groot dat de voeding er geen puf meer aan heeft.

Ik denk zelf dat de voeding niet toereikend genoeg is en/of versleten (te oud).
Blijft een beetje de vraag of het allemaal waard is om nog zoveel (relatief gezien) geld te stoppen in een PC met een (waarschijnlijk) oude Pentium. De kans is groot (áls het systeem zou werken) dat die CPU een enorme bottleneck gaat vormen voor die videokaart.

• WesselP
  • Nu online
Nemesizz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:44:
Paar dingen waar ik aan denk:

1) Medion heeft, net als een aantal andere OEM's, soms een 'white-list' met hardware die werkt, als je dan iets anders in prikt, werkt het niet. Maar gezien je aangeeft dat het een Medion is met een Pentium, denk ik dat het al een gedateerde machine is en misschien nog niet zo'n white-list heeft, maar het is iets om in gedachten te houden.
2) Gezien je aangeeft dat het een Medion met een Pentium bevat, denk ik dus aan een gedateerd systeem, en dan kan het zijn dat de voeding is versleten. FPS is geen slecht merk maar ook geen topper (maar altijd beter dan het 'c-merk' zooi als Sweex/Qtec/Trust enz). Medion propt helaas vaak voedingen erin die net aan voldoende zijn, en als zo'n ding slijt en je mikt er een (relatief) zware videokaart in dan is de kans groot dat de voeding er geen puf meer aan heeft.

Ik denk zelf dat de voeding niet toereikend genoeg is en/of versleten (te oud).
Blijft een beetje de vraag of het allemaal waard is om nog zoveel (relatief gezien) geld te stoppen in een PC met een (waarschijnlijk) oude Pentium. De kans is groot (áls het systeem zou werken) dat die CPU een enorme bottleneck gaat vormen voor die videokaart.
Welke specs precies weet hij niet, hij dacht een Pentium uit de 2e of 3e generatie, 4gb RAM, 500gb HDD.
Kan de kaart wel testen in m'n eigen systeem, alleen denk niet dat ik hiermee iets ga bereiken. Waarschijnlijk werkt hij hier gewoon, maar daar heeft hij dan denk ik geen zak aan. Zou misschien een andere power supply kunnen proberen, probleem is dat ik dan of die van mij uit de case moet halen (ontzettend veel werk haha).

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Of het heeft te maken met de OEM welke deze hardware niet support. Ik denk dat dit systeem veel te gedateerd is, we hebben het nog over pentium.. dat is nog voor 2007. Voor een kleine 600 euro stel je tegenwoordig al een prima pc samen. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, kan je het altijd laten weten.

Mijn conclusie:
hopeloze zaak met zulke oude hardware.

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
pricewatch: Intel Pentium G3258 Boxed

hoeft niet perse van voor 2007 te zijn hoor..

maar ik blijf bij de voeding. kun je niet bij de lokale computerwinkel even een voeding lenen?

[ Voor 51% gewijzigd door skipe op 04-06-2014 22:06 ]

Pagina: 1