Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop €450-700

Pagina: 1
Acties:

• Hanneswasco
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-01-2023
Dag!

Mijn oude laptop de Samsung RV720 is sinds vorige week stuk (eerst werkte de lader niet meer, daarna 2 nieuwe laders geprobeerd die begonnen te smelten). Spijtig genoeg was die bijna 3 jaar oud, dus niet meer in garantie. De reparatiekost zou 480 euro zijn (voor een nieuw moederbord), dus dan kan ik me beter een nieuwe kopen.

Ik zoek dus een nieuwe laptop, die eigenlijk hetzelfde moet kunnen als mijn oude laptop. :+
Ik heb enkele eisen:
  • Ik wil een 17", ik vind dit heel handig om mee te werken (kan je nog handig 2 schermpjes naast elkaar plaatsen) en ik wil ook kunnen genieten van de films die ik kijk.
  • Ik heb een HDD caddy van 12,7 mm (klik) die ik in de CD drive wil steken. Daar stop ik dan de HDD in, en een SSD koop ik er nog wel bij. De caddy heb ik spijtig genoeg aangekocht net voordat de laptop stuk ging. Met deze eis heb ik echter nog geen rekening gehouden bij mijn zoektocht omdat ik niet erg veel tijd heb (morgen examen).
Aangezien ik nog wel apart een SSD er kan bijkopen hoeft dit dus niet in de laptop te zitten, en de HDD moet niet groter dan 500 GB zijn. In principe ben ik zelf tevreden met 300-400 GB.

De videokaart hoeft niet goed te zijn, gamen doe ik er toch niet mee. Enige vereiste is films in HD afspelen, maar dat kan elke ingebouwde videokaart tegenwoordig wel vermoed ik?

Ik heb er liever geen OS bij, maar ik weet dat dit niet realistisch is, dus het mag wel, maar het hoeft dus niet.

Ik heb al wat rond gezocht en vind laptops als deze voor een 450 euro, maar daar zit slechts een Intel Celeron in of deze met een Pentium. Ik vind het een beetje vreemd dat dit nog verkocht wordt, aangezien dat toch al van bijna 10 jaar geleden is? Of zijn deze processors toch nog vergelijkbaar met een i3? Zoniet, dan heb ik toch liefst minstens een i3 of i5.

Ik heb verder al eens gekeken op de site van Lenovo, daar kom je voor 17" aan minstens 800 euro, en dat is wat te veel voor mij.

Verder heb ik ook liever dat de laptop duurzaam is, maar daarvoor wil ik niet extra betalen.

Ik woon in België, dus bij voorkeur Belgische (web)shops. Ik heb goede ervaringen met Coolblue, maar als het ergens anders voordeliger is: graag!

Mijn oog valt nu op deze Asus, maar is deze zoveel beter dan deze Asus of zou ik het verschil niet merken? Enige merkbare verschil voor mijn doeleinden lijkt me eventueel de processor, daarover zou ik jullie mening dus graag eens hebben.

Ohja, en zoals in de topictitel staat wil er ik er niet te veel aan uitgeven. Hoe minder hoe beter, en rond de 700 euro lijkt me toch wel een maximum.

Alvast bedankt!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Je hebt 2 keer dezelfde laptop gelinked :P .

Ik zou toch voor het minst voor een i3 gaan, bijvoorbeeld deze laptop:
http://www.laptopshop.be/...75a-ty257h-be-azerty.html
Deze valt met een prijs van €599,- prima binnen je budget.

De Celeron en Pentium werken nog prima, maar beginnen toch een beetje achter te lopen.

Deze laptop heeft echter geen Bluetooth. Als je dat wilt, zal je je netwerkkaart moeten updaten met bijv. pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth .

Hij zal makkelijk HD-film kunnen af, dat kan (bijna) elke computer tegenwoordig zelfs.
Hopelijk is een 1TB HDD niet erg. Verder heeft hij ook nog een DVD-drive, dus je kan je HDD-caddy gebruiken.
Verder kan je met 8GB RAM ook wel voor de dag komen.

Het is eigenlijk dezelfde als die waar jij aan dacht, maar dan met een grotere HDD en een i3 i.p.v een Intel Celeron.

Ohja, verder staat er Windows op (ik weet het...), maar dat zal wel geen probleem zijn. Toch?

Wil je toch een i5? Dan kan je hetzelfde model pakken met een i5 voor €699,- (http://www.laptopshop.be/...5vc-ty038h-be-azerty.html), maar zoals je aangeeft waarvoor je hem gaat gebruiken is de i3 versie goed genoeg.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:16
Kan het zo snel niet vinden...maar bij Asus laptops van 17" formaat is er vaak ook ruimte voor twee schijven, dan heb je de caddy niet eens nodig

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 08:59
Dit lijkt me ook ene goede optie;

pricewatch: Toshiba Satellite C70-A-17C

Omdat het kan.....

• MK_
  • Niet online

MK_

@Noorberke,

Dat klopt, dat had ik ook bij een N750JV-T4103H, die had ook plaats voor 2 HDD's.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Hanneswasco
MK1998NL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:24:
Je hebt 2 keer dezelfde laptop gelinked :P .
Klopt, had ik ondertussen al verbeterd terwijl jij je berichtje zat te typen waarschijnlijk. :P Ik bedoelde dus de laptop die jij me voorstelde van 599 euro.

Ik heb nog wat opzoekwerk gedaan en vond hier dat de Pentium 2020M eigenlijk niet zo veel slechter is als de i3 3110M. En het extra HDD geheugen of de RAM geheugen heb ik niet perse nodig. Of is de i3 toch echt wel een betere keuze?

Geen bluetooth is niet erg, heb ik toch niet nodig.

Als er extra plaats is voor een HDD en ik hoef de caddy niet te gebruiken is het uiteraard niet erg. Als het er niet is, dan wil ik wel dat die caddy van 12.7mm er in past. ^^

Dat er Windows op staat vind ik uiteraard niet erg, ik doelde eerder dat het niet noodzakelijk was, aangezien ik er toch nog een Windows 7 DVDtje liggen heb die ik er zal op zetten.
Deze lijkt me iets te duur voor wat ik er extra aan heb. Een i5 en toch-nog-redelijk-slechte videokaart lijken me de enige meerwaarde.

Deze laptop vind ik trouwens erg mooi van design, spijtig ligt die net wat boven mijn prijsklasse. :P Dat probleem heb ik ook met die HP-laptops, het design ervan ligt me niet helemaal.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Lenovo IdeaPad Z710-00449
Een 17 inch lenovo van €699 die ook een full hd scherm heeft en een goede i5 processor. Met een ssd heb je dan een lekker snelle laptop waar je een hele tijd mee vooruit kan.

Edit: om eerlijk te zijn is het verschil de meerprijs waarschijnlijk niet waard.

[ Voor 12% gewijzigd door Jornv op 04-06-2014 20:17 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

Hanneswasco schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:59:
Ik heb nog wat opzoekwerk gedaan en vond hier dat de Pentium 2020M eigenlijk niet zo veel slechter is als de i3 3110M. En het extra HDD geheugen of de RAM geheugen heb ik niet perse nodig. Of is de i3 toch echt wel een betere keuze?
Ik zou dan toch voor die van €599,- gaan, aangzien die ook 8GB RAM heeft t.o.v. 4GB. Verder is de i3 toch weer net wat sneller, want hij heeft ook 3MB L3 Cache, terwijl de andere 2MB L3 Cache heeft. Lijkt niet veel, maar maakt toch (redelijk) verschil
Dat er Windows op staat vind ik uiteraard niet erg, ik doelde eerder dat het niet noodzakelijk was, aangezien ik er toch nog een Windows 7 DVDtje liggen heb die ik er zal op zetten.
Nee, snapte ik wel, gewoon een klein grapje (ben zelf tegenwoordig meer Mac-fan) :P .

Mij lijkt de Asus van €599.- de beste keus. En misschien kan je de HDD upgraden, maar dit weet ik NIET zeker.

• Hanneswasco
Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Tot nu toe staat de Asus van €599 op nummer 1.

Deze Acer Aspire van dezelfde prijs heeft een i5 ipv i3 en het design is ook wat mooier, maar de pijltjestoetsen zijn nogal klein, dus die keur ik af. :P

Ik ga morgen nog eens naar de lokale Media Markt gaan om te zien of er geen aanbiedingen zijn, ik moet er toch zijn voor mijn vervangtoestel terug te geven.

• Hanneswasco
Goed, ik heb vandaag enkele winkels doorzocht.

De ASUS X75A-TY257H van €599 heeft een slecht toetsenbord. Er zit maar een hele kleine 'opening' tussen twee toetsen waardoor het moeilijk is om blind te typen.

Verder had de verkoper mij de MSI CR70 2M-067 voorgesteld, voor slechts 539 euro. Dus voor 60 euro minder heb ik 4 ipv 8 GB RAM, 500 ipv 1000 GB HDD, maar wel een beter toetsenbord. Ook heeft deze een mat scherm, wat ik wel graag lijk te hebben aangezien ik een hekel heb aan reflecties als ik in een lichte kamer/buiten werk. Nadeel hiervan is dat het een geribbeld touchpad is. En aangezien ik de laptop zeer veel plan te gebruiken wil ik dit niet, ik heb namelijk het gevoel dat je vinger hierdoor wat 'verbrand'. Heeft iemand nog ervaring met een geribbeld touchpad en eventueel om dit te vervangen via een soort protector skin? Zoals hier.

Verder voldoet de Acer Asipre E1-771 ook niet aan mijn eisen aangezien die kleine pijltjestoetsen heeft.

Misschien ben ik nogal mierenneukerig, maar aangezien ik toch een 8+ uur per dag op de laptop werk wil ik toch wat comfort.

Doordat ik mijn goesting niet vind ben ik naar de duurdere modellen beginnen kijken en kom ik terug bij de Asus X750LN-TY020H voor €799. Direct 200 euro duurder, spijtig genoeg. Design is prachtig naar mijn smaak, toetsenbord en touchpad ziet er goed uit (ga ik morgen eens uittesten), en uiteraard zit er nu ook wat betere hardware in waardoor die wat langer moet meegaan en ik eventueel eens BF3/4 op verplaatsing kan spelen. De hardware is echter een luxe die ik niet nodig heb, maar ik heb het idee dat goedkopere laptops niet voldoen aan mijn eisen qua uiterlijk/toetsenbord/touchpad.

Vinden jullie de laatst genoemde Asus een goede?

• nooberke
Erg jammer is dat die X750LN geen Full-HD heeft

Als je 8 uur per dag achter een laptop werkt lijkt mij dat ook wel prettig. Nou kan ik niet in je portemonnee kijken en ben ik niet echt handig in het vinden van computers met een Azerty toetsenbord...maar bij laptoshop.be kom je dan meteen op 999 euro als je 17" met Full-HD zou zoeken...Met qwerty kan het goedkoper in ieder geval...

http://www.laptopshop.be/...6vb-t4155h-be-azerty.html

Wel een geweldig goed apparaat...maar weer een enorm stuk duurder (Deze heeft trouwens 100% zeker 2 schijf sloten)

• Hanneswasco
Laat me niet dromen. :P Denk je dat Full HD er zoveel beter uitziet op een 17" scherm? Nu ik al een weekje zonder laptop zit kijk ik films/series op mijn desktop met een 23,7" Full HD scherm en ik merk wel dat het aangenamer kijkt, maar dat zal ook komen doordat het een groter scherm is vermoed ik.

En 1000 euro, tjah, da's al het dubbele als wat ik initieel wou uitgeven. :P

• MK_
  • Niet online

MK_

http://www.laptopshop.be/...ite-c70-a-171-azerty.html

Wat vind je anders van deze laptop? Zelf heb ik nog nooit met een Toshiba gewerkt, dus hier kan ik niet over oordelen. Met €699,- past hij binnen je orginele budget. Hij heeft ook een 17,3" scherm met een resolutie van 1600x900 en een videokaart die HD-films kijken makkelijk aan kan. Verder heeft hij ook een i5 van de 4de generatie en met 8GB werkgeheugen meer dan genoeg. Ik weet echter niet of hij een mat scherm heeft, en zelf vind ik het design niet zo mooi, maar over smaak valt te twisten!

• Hanneswasco
Het design vind ik ook totaal niet mooi, en het toetsenbord ziet er even slecht uit als bij Asus. Er is een hele kleine scheiding tussen de toetsen, waardoor het moeilijk is om snel/blind te typen.

Bedankt om mee te zoeken alleszins. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hanneswasco op 05-06-2014 22:15 ]

• nooberke
Hanneswasco schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:29:
Laat me niet dromen. :P Denk je dat Full HD er zoveel beter uitziet op een 17" scherm? Nu ik al een weekje zonder laptop zit kijk ik films/series op mijn desktop met een 23,7" Full HD scherm en ik merk wel dat het aangenamer kijkt, maar dat zal ook komen doordat het een groter scherm is vermoed ik.

En 1000 euro, tjah, da's al het dubbele als wat ik initieel wou uitgeven. :P
Ja, een goed mat Full-HD paneel is echt fijner dan een standaard 1600x900 glossy schermpje. De werkruimte is sowieso prettig (Kan je nog gemakkelijker twee vensters naast elkaar) maar het werkt ook gewoon veel rustig en prettiger voor de ogen.

De Asus N56/N76 heeft ook gewoon erg fijne schermen, sowieso natuurlijk mat en full-hd maar ook goeie inkijkhoeken en hoge helderheid

Daarnaast is de geluidskwaliteit ook erg goed, ook prettig als je graag filmpjes kijkt >:)

Nou speel ik natuurlijk een beetje advocaat van de duivel door met een apparaat van 1000 euro te komen, maar als je het budget 200 euro kan reken voor die Asus van 799 kan je het beter in één helemaal goed doen >:) ;)

• MK_
  • Niet online

MK_

Zo te zien aan de laptop die je zelf had voorgesteld, wil je dus een laptop met een toetsenbord dat je niet ver hoeft in te drukken. Aangezien ik niet echt wat vond op laptopshop.be, ben ik wat verder gaan kijken op de enige andere site die AZERTY verkoopt: amazon.fr (Frankrijk heeft toch AZERTY? ). Hierbij kwam ik deze tegen:
http://www.amazon.fr/gp/a...149&sr=1-6#ref=mp_s_a_1_6
Ik weet niet of je op amazon.fr wilt bestellen, maar voor 749 euro bied deze laptop veel waar voor zijn geld. Zo beschikt hij over een i7-4700 op 2.4Ghz en 6GB RAM, verder heeft hij nog een 1TB HDD en een 2GB GPU.

Wil je ook op amazon.fr bestellen, dan lijkt me die iets voor jou. De Asus die jij aangaf lijkt me echter ook niet slecht en heeft een betere videokaart dan die op Amazon. Wel minder opslagruimte.

• Hanneswasco
Je hoeft niet speciaal op AZERTY te zoeken denk ik, de lokale computerwinkel hier zegt ook dat ze modellen kunnen bestellen op aanvraag, dus dat komt wel goed. :)

Frankrijk heeft inderdaad ook AZERTY, maar ik heb toch liever een nederlands-sprekende shop, mocht er dan toch iets mis gaan (wat ik toch al vaak heb gehad bij dingen gekocht op het internet).

De laptop die je geeft ziet er inderdaad ook goed uit, maar dan kan ik evengoed die van 50 euro meer kopen denk ik. ^^ Ik zou eerder een laptop willen met hetzelfde soort toetsenbord/touchpad die er mooi uit ziet, en dan met hardware als een i3, geen grafische kaart en 4 gig RAM. :P

• MK_
  • Niet online

MK_

Ja, dat is juist het probleem. Fabrikanten weten dat we zo'n toetsenbord willen, dus steken ze dat alleen maar in duurdere modellen zodat mensen die gaan kopen terwijl ze die niet nodig hebben.

Maar ik zal nog even zoeken (nu ook naar QWERTY als je pc-shop die ook als AZERTY kan bestellen, maakt het zoeken wat gemakkelijker)!

• MK_
  • Niet online

MK_

pricewatch: MSI Classic CR70 2M-069NL
pricewatch: Acer Aspire E1-771-53234G50Mnii

Verder heb je het wel ver gehad denk ik, voor jouw prijsklasse en eisen (hopelijk zijn de pijltjestoetsen groot genoeg) :P .

• Hanneswasco
Dat zijn dus (varianten van) de laptops die ik hier opgenoemd heb. :P De MSI heeft een slechte textured mousepad en de Acer kleine pijltjestoetsen. :D

• MK_
  • Niet online

MK_

Oei, inderdaad 8)7 . Ja, dan blijf er volgens mij niet echt veel meer over. Dan denk ik toch dat je over je budget met gaan en deze gaan kopen: http://www.laptopshop.be/...0ln-ty020h-be-azerty.html .

Verder is er niet echt veel meer. Zover ik bij Dell had gezien, hadden zij ook geen laptop met zo'n toetsenbord. De Acer's zijn allemaal van dezelfde serie is die prijsklasse en de HP's zijn ook van dezelfde serie en hebben ook een toetsenbord wat jij niet wilt. Toshiba staat zowel mij als jou niet aan, en van Samsung vond ik geen. MSI heedt een niet-fijne trackpad enzovoort.

Het enige wat er dan nu nog overblijft is Lenovo, en daar heb ik maar één van kunnen vinden die binnen jouw budget/eisen:
pricewatch: Lenovo IdeaPad G710-59415107

Verwijderd

En zoiets als de Dell Inspiron 17 dan: http://m.dell.com/mt/www....model_id=inspiron-17-3737.
Dit komt wel bij de Nederlandse pagina vandaan, maar dat is omdat de Belgische een foutmelding geeft. Ik ga er wel vanuit dat die foutmelding opgelost wordt.

• Hanneswasco
euroBedankt iedereen voor de reacties.

Ik heb vandaag nog eens rondgekeken in de Fnac en Media Markt. Bij Fnac kon ik 10% (indirecte) korting krijgen, maar daar hadden ze spijtig genoeg niet één van de modellen die ik wou. Dan maar gegaan naar een nieuwe opening van de Media Markt aan de korenmarkt in Gent.

Daar stond een "koopje": €799 voor de Asus N76V, zoiets als deze. Zo'n 200 euro goedkoper dan op coolblue dus. :P

Eerste indrukken: bah Windows 8! Het was een heel gedoe om Windows 7 er op te krijgen. Eerst moest ik ontdekken dat je F2 ingedrukt moet houden tijdens het booten om in de BIOS te geraken. Dan van alles uit/aanzetten dat op Google te vinden is. Dan tweede HDD erin stoppen (daar is ruimte voor!) waar al W7 opstond, daarmee de oorspronkelijke schijf via de commandolijn leegmaken (lukte niet via GUI) en dan omzetten naar een MBR schijf. Pas dan kon W7 er op geïnstalleerd worden.

Goed, dat was eventjes wat zoekwerk. Maar voordelen? i7, degelijke grafische kaart, prachtig geluid + externe subwoofer meegekregen, Full HD beeld, mooi toetsenbord dat vlot typt en mogelijkheid om 2e HDD er in te stoppen.

Enig nadeeltje is de touchpad misschien nog. Die raak je af en toe aan tijdens het typen en dan klik je ergens midden het tekstveld en begin je daar te typen. Verder zijn de "muisknoppen" ook een deel van het touchpad waardoor je muis soms beweegt tijdens het klikken.

Mocht iemand in de buurt van Gent wonen en naar een laptop op zoek zijn: dit is echt wel een buitenkansje voor deze prijs! Er was ook nog een andere Asus aan 599 euro met een i5, dus ook nog een goede koop. Dit was dus in de nieuwe Media Markt aan de korenmarkt.

Edit: misschien zet ik dit alles en meer wel eens in een eerste review op Tweakers. ^^

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik kijk uit naar je review! Verder veel plezier met je laptop!

• nooberke
Hanneswasco schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:49:
euroBedankt iedereen voor de reacties.

Ik heb vandaag nog eens rondgekeken in de Fnac en Media Markt. Bij Fnac kon ik 10% (indirecte) korting krijgen, maar daar hadden ze spijtig genoeg niet één van de modellen die ik wou. Dan maar gegaan naar een nieuwe opening van de Media Markt aan de korenmarkt in Gent.

Daar stond een "koopje": €799 voor de Asus N76V, zoiets als deze. Zo'n 200 euro goedkoper dan op coolblue dus. :P

Eerste indrukken: bah Windows 8! Het was een heel gedoe om Windows 7 er op te krijgen. Eerst moest ik ontdekken dat je F2 ingedrukt moet houden tijdens het booten om in de BIOS te geraken. Dan van alles uit/aanzetten dat op Google te vinden is. Dan tweede HDD erin stoppen (daar is ruimte voor!) waar al W7 opstond, daarmee de oorspronkelijke schijf via de commandolijn leegmaken (lukte niet via GUI) en dan omzetten naar een MBR schijf. Pas dan kon W7 er op geïnstalleerd worden.

Goed, dat was eventjes wat zoekwerk. Maar voordelen? i7, degelijke grafische kaart, prachtig geluid + externe subwoofer meegekregen, Full HD beeld, mooi toetsenbord dat vlot typt en mogelijkheid om 2e HDD er in te stoppen.

Enig nadeeltje is de touchpad misschien nog. Die raak je af en toe aan tijdens het typen en dan klik je ergens midden het tekstveld en begin je daar te typen. Verder zijn de "muisknoppen" ook een deel van het touchpad waardoor je muis soms beweegt tijdens het klikken.

Mocht iemand in de buurt van Gent wonen en naar een laptop op zoek zijn: dit is echt wel een buitenkansje voor deze prijs! Er was ook nog een andere Asus aan 599 euro met een i5, dus ook nog een goede koop. Dit was dus in de nieuwe Media Markt aan de korenmarkt.

Edit: misschien zet ik dit alles en meer wel eens in een eerste review op Tweakers. ^^
Toch de N76! Goede keus, zeker voor die prijs!

Als je de driver installeert voor de touch pad is dat probleem minder, dat was in ieder geval bij mijn N56 zo, zit een soort van palm detect functie in

• Hanneswasco
nooberke schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 00:08:
Toch de N76! Goede keus, zeker voor die prijs!

Als je de driver installeert voor de touch pad is dat probleem minder, dat was in ieder geval bij mijn N56 zo, zit een soort van palm detect functie in
Ik had na het plaatsen van die post nog wat drivers geïnstalleerd en heb het probleem niet meer voorgehad. En bij het typen van dit bericht ga ik express met mijn handpalm over de touchpad, en inderdaad: het probleem is verholpen! :D

Heb jij ook Windows 7 op je N76 gezet? Zoja, heb je toevallig ook de drivers of een alternatief zodat ik 1) het verlichtend toetsenbord werkend krijg (via FN-toetsen) en 2) het geluid met de FN-toetsen kan regelen? Ik heb alle drivers die op de meegeleverde DVD zaten geïnstalleerd, op enkelen na die niet wouden installeren omdat het enkel voor Windows 8 was. Van de site van Asus heb ik verder nog een tweede driver voor het touchpad gedownload (die waarover jij het hebt waarschijnlijk). Maar ik weet niet welke ik nog zou moeten downloaden voor bovenstaande functies?

• nooberke
Ik draai W8, ik weet zo niet uit me hoofd hoe het heet iets van atp atk of iets dergelijks, die driver moet je hebben.. Iets met drie letters

Anders moet je even in het Asus N serie topic kijken, daar is het vaker genoemd

• Hanneswasco
Het was inderdaad de ATK nogwat driver. Bedankt voor de tip van het Asus N Serie topic, daar staat nog wat handigs in!
Pagina: 1