Ik weet niet precies of dit de juiste plek binnen het forum is om te posten, mocht dit niet het geval zijn verwijs mij dan naar de juiste locatie s.v.p.
Het topic..
Ik heb het volgende systeem draaien:
De videokaart is overgeclocked naar
Clock: 1 GHZ
Memory : 1375 (Effectief 5,7 ghz)
Dit zodat ik met een paar tientjes minder alsnog deze kaart in mijn pc heb:
pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
De processor is overgeclocked naar 4,4 GHZ en draait prime enkele uren zonder problemen.
Temps onder full load blijven onder de 50 graden.
Ik heb dit systeem een lange tijd gedraaid in mijn kelder(studenten)kamer in Groningen en ben afgelopen week verhuist naar een twee-onder-een-kap in Hoogeveen waar hij op de 1e etage staat.
De afgelopen dagen is het systeem enkele keren vastgelopen tijdens het gamen.
De eerste vastloper was tijdens het spelen van watchdogs. Het scherm bevroor en een harde ruis klonk door mijn headset.
De tweede vastloper was tijdens het spelen van CIV 5 waarbij ook de harde ruis klonk (een typisch vastloop geluid wat moeilijk is te omschrijven). Bij deze vastloper werd ook mijn scherm compleet Rood.
Hierna nog enkele vastlopers ervaren van het eerste type verspreid over verschillende dagdelen en dagen.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. Mijn eigen gevoel is dat mijn moederbord het misschien te zwaar te verduren heeft gekregen, maar dit is slechts een gevoel..
Adviezen/tips zijn meer dan welkom.
Het topic..
Ik heb het volgende systeem draaien:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-6200 Black Edition | € 139,50 | € 139,50 |
| 1 | MSI 760G-P43 (FX) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Radeon HD 7970 Double Dissipation | € 229,95 | € 229,95 |
| 1 | Nexus Prominent R | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Noctua NH-U14S | € 57,50 | € 57,50 |
| 3 | Nexus Real Silent Fan, 120mm | € 9,98 | € 9,98 |
| 1 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 68,37 | € 68,37 |
| 1 | Seasonic M12II 620W | € 71,22 | € 71,22 |
| 1 | Kingston SSDNow V+200 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 576,52 | |
De videokaart is overgeclocked naar
Clock: 1 GHZ
Memory : 1375 (Effectief 5,7 ghz)
Dit zodat ik met een paar tientjes minder alsnog deze kaart in mijn pc heb:
pricewatch: XFX Radeon HD 7970 Black Edition Double Dissipation
De processor is overgeclocked naar 4,4 GHZ en draait prime enkele uren zonder problemen.
Temps onder full load blijven onder de 50 graden.
Ik heb dit systeem een lange tijd gedraaid in mijn kelder(studenten)kamer in Groningen en ben afgelopen week verhuist naar een twee-onder-een-kap in Hoogeveen waar hij op de 1e etage staat.
De afgelopen dagen is het systeem enkele keren vastgelopen tijdens het gamen.
De eerste vastloper was tijdens het spelen van watchdogs. Het scherm bevroor en een harde ruis klonk door mijn headset.
De tweede vastloper was tijdens het spelen van CIV 5 waarbij ook de harde ruis klonk (een typisch vastloop geluid wat moeilijk is te omschrijven). Bij deze vastloper werd ook mijn scherm compleet Rood.
Hierna nog enkele vastlopers ervaren van het eerste type verspreid over verschillende dagdelen en dagen.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen. Mijn eigen gevoel is dat mijn moederbord het misschien te zwaar te verduren heeft gekregen, maar dit is slechts een gevoel..
Adviezen/tips zijn meer dan welkom.
[ Voor 6% gewijzigd door Temujin op 04-06-2014 18:04 ]