Mavericks herinstalleren op een Mac Mini.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkm
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo allemaal,

Ik heb geprobeerd via het internet Mavericks 10.9.3 te herinstalleren.
Ik heb dit via de herstel partitie gedaan.
Maar (10) seconden voordat de computer gaat herstarten geeft plotseling aan dat het nog 495.100.200 uren en 22 minuten oid gaat duren. Daarna niets meer.

Enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Met vriendelijke groet,

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Welke oplossingen heb je al geprobeerd? Want ik neem aan dat je uiteraard al hebt gegoogled, of toch niet

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:26
Fietsbel schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:50:
Welke oplossingen heb je al geprobeerd? Want ik neem aan dat je uiteraard al hebt gegoogled, of toch niet
Typische reactie weer. Fijn dat de topicstarter hier ook iets aan heeft.

Ik heb dit probleem onlangs gehad op de rMBP van mijn broer. Wis je harde schijf nog eens (niet de recovery partitie natuurlijk!). Start de Mac opnieuw op en waarschijnlijk installeer je dan eerst een lagere versie. In mijn geval was dat Mountain Lion. Daarna kon ik via de App Store updaten naar Mavericks 10.9.3.

Misschien dat dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Dennisweb schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:58:
Typische reactie weer. Fijn dat de topicstarter hier ook iets aan heeft.
Niet iedereen heeft een glazen bol zoals jij hebt. Daarnaast staat in de algemene voorwaarden waarmee je akkoord bent gegaan (anders kun je hier niet posten) dat je eerst zelf wat moet doen. Zoals de topicstart nu is voldoet hij niet aan de voorwaarden en kan een mod het topic sluiten.

Afgezien hiervan is het voor ons ook wel heel erg handig om te weten wat ie al gedaan heeft. Dat voorkomt "ja heb ik al gedaan" frustratie reacties. Kortom, de topicstarter heeft aan die reactie ontzettend veel!

Door te klagen ben jij nu juist degene die de boel in het negatieve trekt en daarmee een beginner op dit forum wegjaagt. Fijn dat je zo onvriendelijk reageert...

@tkm: heb je nog gewacht nadat hij zo'n gigantische tijd aan gaf? Zo ja, hoe lang? Kan namelijk zijn dat ie na een kwartier of half uur weer bijtrekt en gewoon netjes verder gaat. Controleer voor de zekerheid ook even of je schijf nog goed is (Mac booten in de recovery middels cmd-r en dan in Disk Utility de schijfcontrole uitvoeren). Vertel ons vooral ook al wat je zelf hebt geprobeerd dan kunnen we die dingen al wegstrepen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkm
Ik heb gewacht maar niet een half uur. Het leek mij gewoon een bug. Ik heb 2 maal geprobeerd mijn schijf op deze manier te herstellen maar elke keer bij het laatste stukje hing hij met een ongeloofelijk (miljoenen) aantal uren.
Volgens de herstel utility zat er een fout in een file.
Natuurlijk heb ik de eerst schijf herstelt en de rechten door het herstel programma goed laten zetten. Daarna getest of de Mac wilde opstarten. Maar dat deed hij niet. Ik denk dat er ergens een file corrupt is geraakt. Dus probeer ik 10.9.3 via het web opnieuw te installeren.
Het laatste wat ik wil is de hele schijf te wissen en de machine opnieuw op te bouwen maar als er niets anders op zit doe ik dat.

Ik zal opnieuw 10.9.3 downloaden en als hij hangt laten hangen tot meer dan een uur.
Het is moeilijk op deze dingen te googlen btw. Ik heb het wel geprobeerd.

mvg,

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe oud is de MacMini?
Als je pech hebt dan is je schijf corrupt en kun je data verliezen...

Heb je nog een Mac en een 8GB USB stick ter beschikking? Je zou een bootable installer stick kunnen maken en het daarmee proberen (zie http://liondiskmaker.com/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreeass
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 27-12-2023
Dit bekom je na het downloaden van Mavericks via de recovery (CMD+ALT+R)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkm
Ik heb eindelijk mijn Mac Mini terug van Apple Store Haarlem. De schijf had bad sectors en dus corrupt. Ze hebben er een nieuwe schijf ingezet en Mavericks er op geïnstalleerd.

Het kostte 150 euro all in voor een Mac uit 2010. Daar koop je geen nieuwe voor.

[ Voor 28% gewijzigd door tkm op 14-06-2014 20:36 . Reden: alles is nu verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerste keer op dit forum en vind echt nergens dat handje waarmee ik bericht kan posten. Daarom stel ik vraag hier.
Heb macmini uit Modelnaam: Mac mini
Modelaanduiding: Macmini2,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 4 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: MM21.009A.B00
SMC-versie (systeem): 1.19f2
Serienummer (systeem): VM74528YYL4
Hardware-UUID: 00000000-0000-1000-8000-0016CBAC2367

Hij zou te oud zijn om Mavericks te installeren, maar hij draait wel OSX 10.6.8 die je dus wel zou kunnen upgraden naar Macericks. Kan ik het riskeren of is het af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:05:
eerste keer op dit forum en vind echt nergens dat handje waarmee ik bericht kan posten. Daarom stel ik vraag hier.
Heb macmini uit Modelnaam: Mac mini
Modelaanduiding: Macmini2,1
Processornaam: Intel Core 2 Duo
Processorsnelheid: 2 GHz
Aantal processors: 1
Totaal aantal cores: 2
L2-cache: 4 MB
Geheugen: 2 GB
Bussnelheid: 667 MHz
Opstart-ROM-versie: MM21.009A.B00
SMC-versie (systeem): 1.19f2
Serienummer (systeem): VM74528YYL4
Hardware-UUID: 00000000-0000-1000-8000-0016CBAC2367

Hij zou te oud zijn om Mavericks te installeren, maar hij draait wel OSX 10.6.8 die je dus wel zou kunnen upgraden naar Macericks. Kan ik het riskeren of is het af te raden?
Macmini2,1 is een mac mini 2007. Deze draait maximaal op OSX 10.7.5. De reden dat die geen mavericks aan kan is door de graphics chipset.
http://www.everymac.com/s...core-2-duo-2.0-specs.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Via een hack schijnt het overigens wel mogelijk te zijn Maar of dat je wilt is een tweede. Zal nooit 100% stabiel zijn denk ik.
Pagina: 1