Hallo,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? 3d animatie (blender)+ video editing (adobe) (waarschijnlijk komt naast windows ook een linux versie)
Wat mag het systeem gaan kosten? Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Nee, heel misschien een harde schijf met data van het vorige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Zie wishlist hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Nee
Ga je overklokken? Nee
Ik ben uitgekomen op het volgende systeem.
Lijkt mij (ook uitgaande van de BBG van sept. vorig jaar) een goed systeem.
CPU heb ik gekozen omdat deze iets sneller zou zijn dan de 4770. Bij mijn vorige systeem heb ik een overklokbare cpu genomen ...echter heb ik dit nooit gedaan omdat het systeem altijd snel genoeg was. Daarom niet gekozen voor de K versie omdat ik dit toch niet ga overklokken en het extra geld voor de video kaart kan gebruiken.
Moederbord ...geen idee ... ik heb de bbg maar gevolgd en zag dit bord in een aanbieding. (brand hierover maar los en graag advies hierover)
Ik heb gekozen voor de 3gb video kaart omdat ik er ook af en toe een spelletje op speel, en omdat Blender volgens de specs. een 3gb kaart adviseert.
Ik heb een iets zwaardere voeding gekozen dan in de bbg omdat ik een zwaardere videokaart heb gekozen en misschien een extra harde schijf wordt geplaatst.
Graag hoor ik jullie reacties.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? 3d animatie (blender)+ video editing (adobe) (waarschijnlijk komt naast windows ook een linux versie)
Wat mag het systeem gaan kosten? Rond de 1000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Nee, heel misschien een harde schijf met data van het vorige systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben? Zie wishlist hieronder
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Nee
Ga je overklokken? Nee
Ik ben uitgekomen op het volgende systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790 Boxed | € 254,90 | € 254,90 |
| 1 | ASRock Q87M vPro | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 256,50 | € 256,50 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 69,50 | € 69,50 |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 75,71 | € 75,71 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,40 | € 26,40 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 122,69 | € 122,69 |
| 1 | Seasonic M12II 520W | € 70,48 | € 70,48 |
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 93,50 | € 93,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.059,67 | |
Lijkt mij (ook uitgaande van de BBG van sept. vorig jaar) een goed systeem.
CPU heb ik gekozen omdat deze iets sneller zou zijn dan de 4770. Bij mijn vorige systeem heb ik een overklokbare cpu genomen ...echter heb ik dit nooit gedaan omdat het systeem altijd snel genoeg was. Daarom niet gekozen voor de K versie omdat ik dit toch niet ga overklokken en het extra geld voor de video kaart kan gebruiken.
Moederbord ...geen idee ... ik heb de bbg maar gevolgd en zag dit bord in een aanbieding. (brand hierover maar los en graag advies hierover)
Ik heb gekozen voor de 3gb video kaart omdat ik er ook af en toe een spelletje op speel, en omdat Blender volgens de specs. een 3gb kaart adviseert.
Ik heb een iets zwaardere voeding gekozen dan in de bbg omdat ik een zwaardere videokaart heb gekozen en misschien een extra harde schijf wordt geplaatst.
Graag hoor ik jullie reacties.