Advies game PC 1500 euro?

Pagina: 1
Acties:

• Tim Sannen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05-2021
Beste mede-Tweakers :P ,

Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe pc te gaan kopen omdat mijn oude aan vervanging toe is! Ik ben van plan hier MAX 1500 euro aan te spenderen (Hier zitten assemblage kosten en verzendkosten al bij). Ook wil ik hem laten bouwen omdat ik niet het risico wil nemen om mijn eerste pc te gaan bouwen met zo'n bedrag.

Ik neem geen onderdelen mee van mijn oude pc naar mijn nieuwe pc.
Dus wat ik nodig heb in mijn pc:
- Moederbord (Met minimaal 4usb poorten hebben en een audio en mic poort)
- Videokaart (Moeten 3 monitoren op kunnen)
- processor (Voorkeur een I7)
- ram (Maakt niet uit maar ik gok minimaal 8GB voor gamen)
- psu (Genoeg om alles van stroom te voorzien en misschien voor wat uitbreiding)
- cd reader (Mag goedkoop zijn word niet vaak gebruikt)
- harde schijf +/- 1TB
- Een ssd (128GB of minder)

Ik heb geen voorkeur voor merken. Graag wil ik wel degelijke merken die niet na een week kapot gaan

Mijn eisen:
- Hij moet de meeste games op het moment kan runnen met minimaal 30fps op ultra. (Games zoals diablo 3 en battlefield 4)
- Hij mag stil zijn maar hoeft niet persee want ik heb een bijna geluidsdichte headset.
- Er moeten 3 schermen op de videokaart passen
- 4 usb poorten (2.0 of 3.0 maakt niet uit)
- Mooi zou een I7 processor zijn omdat ik soms aan videobewerking doe
- Het zou mooi zijn als hij 4 jaar mee kan gaan maar dat is geen eis

Ik ga mijn pc niet overklokken

Hebben jullie ervaring met een pc laten bouwen en bij welke winkel hebben jullie dit gedaan?
Wat kan ik er voor deze prijs in laten zetten?

Alvast bedankt voor jullie moeite _/-\o_

Voor verdere vragen kun je altijd een reactie achter laten.

Groet Tim :>

[ Voor 27% gewijzigd door Tim Sannen op 04-06-2014 17:01 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Lees eerst het DAA beleid door en beantwoord de vragen die erin staan. Wees specifiek. "Gamen" is veel te breed.

Verder ben je verplicht zelf een voorstel te doen. Een mooi lijstje kan je maken met de Handleiding Pricewatch. Er zijn allerhande voorbeelden te vinden in dit subforum en in de reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014. Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door br00ky op 04-06-2014 16:53 ]

• Tim Sannen
br00ky schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:52:
Lees eerst het DAA beleid door en beantwoord de vragen die erin staan. Wees specifiek. "Gamen" is veel te breed.

Verder ben je verplicht zelf een voorstel te doen. Een mooi lijstje kan je maken met de Handleiding Pricewatch. Er zijn allerhande voorbeelden te vinden in dit subforum en in de reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2014. Succes!
Dankuwel voor uw reactie, de post is aangepast!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En wat heb je zelf inmiddels gevonden qua onderdelen?

• Tim Sannen
br00ky schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:06:
En wat heb je zelf inmiddels gevonden qua onderdelen?
Ik zat zelf te denken aan een MSI GTX 770

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 273,-€ 273,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 273,-

Met 12GB of 16 GB ram weet niet welk merk of snelheid

Processor sowieso een I7 maar weet niet welk type

PSU 750 watt van corsair

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX750M€ 76,-€ 76,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 76,-

Moederbord weet ik nog niet, in ieder geval een met 4 usb poorten achter

Harde schijf 1tb van western digital

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 45,91€ 45,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 45,91

SSD 128 gb van sumsung

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 94,45€ 94,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 94,45

[ Voor 4% gewijzigd door Tim Sannen op 04-06-2014 17:48 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kan alles in 1 lijstje stoppen voor overzichtelijkheid he ;).

HDD ben ik het mee eens.

GPU: ga je gamen op drie schermen of op 1 en zijn die anderen voor erbij? Anders zul je steviger moeten gaan zitten.

Rest van de onderdelen kan véél beter.
CPU: een i7 is eerder een nadeel dan een voordeel in games en bepaalt ook zeker niet of het meer futureproof. De meeste games kunnen de (virtuele) extra cores niet gebruiken dus ben je alleen maar extra geld kwijt.
Voeding: overal zal je vinden dat de Corsair CX...M serie vrij matig van kwaliteit is. Daar moet je vanaf blijven.
SSD: veel te duur. Voor hetzelfde geld heb je een dubbele hoeveelheid Crucial SSD.

Ik kan alles gaan voorkauwen in een mooie build, maar ik zou eens een kijkje nemen bij de al eerder genoemde BBG systemen. Het mainstream gamesysteem past ruim in je build. Werk vanuit die configuratie. Lees het commentaar bij de verschillende onderdelen aandachtig. Het is niet voor niets een best-buy build! Van daaruit kunnen we verder, er zijn inmiddels immers wat veranderingen mogelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 04-06-2014 18:01 ]

• HurpDerp
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Met 12GB of 16 GB ram weet niet welk merk of snelheid
Als je de pc met name voor games gaat gebruiken is 8GB RAM voldoende, 16GB wordt niet / amper gebruik van gemaakt in games. Zelf heb ik de Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU welke prima werkt. Daarnaast is deze ook low-profile en past deze prima onder de stevigere aftermarket cpu coolers.

Je zei ook dat je van plan was 3 schermen te gaan gebruiken, vraag is wel of dit voor Eyefinity / Surround gaat gebruiken of niet. Zelf heb ik een resolutie van 5760 x 1080 om op te gamen, en gebruik hiervoor 2x XFX HD 7950 in Crossfire (niet overclocked). Echter houd rekening dat op zo'n resolutie lang niet alle games dit (goed) ondersteunen, en het ook veel meer rekenkracht vraagt. Veel games kan ik prima spelen op deze resolutie met hoge graphics, maar Crysis 3 loopt met alles op ultra toch niet heel soepel. Je moet op zo'n resolutie dan ook wel bereid zijn de graphics eventueel omlaag te schroeven. (Ook de Nvidia titan haalt op de resolutie met alles op very high 'maar' 17 fps source.

Bedenkt dus goed wat je wilt van te voren ;)

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Hallo,

Aangezien ik merk dat je nerg weinig kennis over hardware hebt, heb ik toch maar een lijstje voor je gemaakt.

Ik kom hierop uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1240 v3 Boxed€ 234,99€ 234,99
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 66,94€ 66,94
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 369,35€ 369,35
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,79€ 46,79
1Fractal Design Define Mini€ 74,95€ 74,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,40€ 26,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 122,69€ 122,69
1Cooler Master VS V650S€ 75,85€ 75,85
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.110,01

Even toelichting:

Moederbord & CPU
Ik heb gekozen voor een XEON processor. Dit is gelijkwaardig aan een i7. De prijs van deze CPU is goedkoop omdat er in deze versie geen IGP (Geïntegreerde videokaart) in zit.
Daarbij heb ik een goed uitgerust moederbord gekozen, er kan normaal gesproken wel een goedkoper moederbord gekozen worden, maar je hebt een ruim budget wat ik nu al lang niet vol krijg dus heb voor een luxere uitvoering gekozen.

Opslag
240GB SSD, omdat 120GB erg weinig is, dit moet je niet onderschatten. Daarnaast een 1TB opslag schijf.

RAM
16GB RAM, een van de goedkopere setsjes. Ook low profile voor onder de koeler. Ook werkend op wat lagere timings en low voltage. Klinkt leuk, en qua specs ziet het er beter uit, praktijk maakt het nauwelijks wat uit. Maar het is een van de goedkoopste dus vandaar deze keus ;)

Voeding
650W voeding, wat voor 1GPU ruim voldoende is. Wil je echter een 2e GPU dan zit je toch al aan een 750W voeding.
Gekozen voor een luxe voeding met gold efficiëntie. Goede kwaliteit en na een aantal jaar heb je dat extra geld tegenover een goedkopere (en minder efficiënte) voeding er uit.

Videokaart
Een erg krachtige videokaart. Het is alleen niet mogelijk om alle games op JOUW resolutie zo soepel op ultra te spelen, door die 3 schermen wordt het gamen natuurlijk een stuk zwaarder voor de videokaart. Je kan er voor kiezen 2 van deze kaarten te nemen, maar je kan natuurlijk ook met BF4 een klein tandje terug, want als je dat met die resolutie op ultra wilt spelen heb je wel echt dikke rekenkracht nodig.

Behuizing
Mooie behuizing voor uATX moederborden (kleiner dan normaal). De kast is dus geen joekel, maar vergelijkbaar met een normale PC behuizing. Ik vind hem er erg strak uitzien. Om de GPU te laten passen de onderste HDD rek eruit halen. Dit zorgt ervoor dat je in het bovenste rek 3 plaatsen vrij hebt, waarmee je er nu 2 hebt gevuld met een SSD en een HDD.

Hopelijk is het duidelijk! Dit lijkt mij een erg goede set-up, ik kan niet dichter bij de 1500 komen dan dit, mits je geen 2 GPU's wilt. (wat ik overigens ook afraad wegens problemen, beelden blijven hangen en lopen minder soepel dan bij 1GPU.)

我的名字是Mirno

• jerreok
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-03 21:28
Ik zou niet voor de Crucial M500 gaan, aangezien net zijn opvolger, de pricewatch: Crucial MX100 256GB is uitgekomen, voordelen: véél sneller, 16GB meer (niet veel, maar mooi meegenomen) en hij is daarenboven nog eens goedkoper ook! wat wil je nog meer? (:

i7 4790K | MSI Z97 Gaming 3 | 16GB DDR3-1600 | Asus R9 280X DC2T| Crucial MX100 256GB | Seagate Baracuda 7200 2TB | Cool Master V650S | Scythe Mugen 4 PCGH | Fractal Design Define R4

• Tim Sannen
Dankjuliewel voor al jullie reacties al! Ik ga binnenkort even langs 2 winkels in de buurt om te vragen wat hun adviseren en wat hun bouwkosten zijn.

Bedankt @mirono in het speciaal voor de uitgebreide uitleg voor de keuze van de producten!!!

Nog even een vraagje, is het beter om 1 goede GPU te kiezen of 2 wat minder goede GPU's maar dan wel in SLI?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor 3 beeldschermen, tenminste, als je daarmee gaat gamen, kom je al heel snel in VRAM problemen bij die aanpak. Alleen de R9 280 en de R9 280x zijn dan geschikte kaarten, gezien hun 3GB VRAM nog best te gebruiken is bij hoge resoluties.

Eerlijk gezegd durf ik wel te zeggen dat voor een multimonitor-gamesetup de R9 290 de enige interessante keuze is. 4GB VRAM via een 512bits bus aan een stevige GPU geknoopt voor een zacht prijsje.

People as things, that’s where it starts.

Pagina: 1