Mijn nieuwe deskop:
wat wil ikermee gaan doen?
Met mijn nieuwe pc wil ik verschillende gmes gaan spelen, ik denk geen minecraft, maar bijvoorbeeld die nieuwe game, watch dogs of LOL dit op mid tot hoogste settings met een redelijke hoge fps zodat er geen lag is. Ook wil ik foto's gaan bewerken van hoge kwaliteit zonder lag. Uiteraard wil ik de normale dingen op een pc ook doen, word, excel, internet maar dit gaat neem ik dan ook zonder lag.
De prijs
Als prijs heb ik ongeveer 500 euro als maximum voorgenomen. Als dit echt nuet gaat is iets meer wel mogelijk maar dit betekent dat het allemaal iets langer gaat duren, hoe meer erbij komt hoe langer het duurt logischerwijs.
heb je al componeneten?
Ja zoals eerder gezegd heb ik nog een oude computer waar ik graag de kast, diskdrive en cardreader van wil gebruiken. Dit is een packard bell en achterop staat dit :
Medel/type : UTOW - BAL
Model Name: IMEDIA 2957
Voor de rest moet ik denk ik alles nieuw kopen want ik heb eerder al geleen dat een oude voeding gebruiken gevaarlijk kan zijn voor je hele systeem.
wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk nodig te hebben een goede processor, mijn voorkeur gaat uit naar een processor van minimmaal 3,0 `Ghz en minimaal 4 kernen. Dit omdat i hier ervaring mee heb en dit me erg beviel, als jullie hier een andere mening over hebben hoor ik het graag. Wat moederbord en grafische kaart betreft weet ik het niet want zoals eerder vermeld heb ik hier geen verstand van. Ook van de voeding heb ik weinig verstand, daarnaast wil ik denk ik een hardeschijf van 1tb en een kleine ssd voor de OS zodat het opstarten sneller gaat.
voorkeuren voor merken?
Persoonlijk heb ik geen voorkeuren van merken omdaty ik er weinig verstand van, ik weet wel dat AMD beter is voor gamen dan intel als ik het goed heb begrepen??
verdere eisen? / ga je overklokken?
Mijn veredere eisen zijn, zo goedkoop mogelijk maar zo snel mogelijk, ik denk niet dat ik ga overklokken, wel heb ik nog een vraag over het kopen van een voorgebouwde pc. Dit kan ik laten doen bij bijvoorbeeld Compusale, hier heeft een maat van mij ook een pc gehaald en deze bevalt hem erg. Ik heb al een mooie aanbieding gezien daar met een goeie proccesor en een nvideia gforce videokaart, maarja dat wil nog niet veel zeggen denk ik, het linkje heb k zo niet omdat ik nou op de tablet zit.
Ik hoop dat ik zo een goede aanvulling heb gegeven op mijn oorspronkelijke post, omdat ik momenteel thuis ben beschik ik even niet over een pc. Dus ik ga morgen op stage wel een lijst met specs opstellen waarvan ik denk dat ze goed zijn, als ik de kast en andere onderdelen van mijn oude pc kan behouden. Als laatste wil ik nog even eraan toevoegen dat ik momenteel een laptop heb, deze is wel voor school maar hier kan ik ook al redelijk wat werk op verrichte, ik weet niet uit mijn hoofd welke laptop dit is het is in iedergeval ee asus met een intel i5 processor, loopt lekker met de dingen die ik doe. Helaas is deze momenteel bij de reperateur.dit is niet de reden dat ik een computer wil de reden dat ik een computer wil is dat ik niet game op de laptop voor school maar ik wel wil gamen.
Als laatst wil ikk mijn excuses bieden voor het redelijk slordige getyp, dit komt omdat ik dit berricht helaas op een tablet moest maken wat niet al te vloeiend ging. Alvas bedankt voor jullie tijd uit vorige en komende reacties!!
Gr Roy