Asus Z97 Deluxe - Intel Core i7 4790K @ 4.4 Ghz - 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz - MSI GTX970 Gaming 4G
Dan zou ik wireless verder vergeten. Je kan een stabiel, high performance wireless netwerk bouwen, maar een slechte site survey en implementatie kan dit verprutsen. Met een enkel AP en een tooltje als inSSIDer kan je al veel inzichtelijk krijgen.Dukeh schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:52:
In het begin van de gang is er nog zo'n ~ 70db over die ik wil gebruiken om het signaal te repeaten.
Kabels zijn in dit geval helaas geen optie gezien de omvang.
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
My favorite programming language is solder.
Alles wel bekabelen.
De accesspoints worden dan gevoed via de switch met POE
We hebben hier bij verschillende projecten gebruik gemaakt van Ubiquiti, Cisco en HP
Maar ik denk dat je de ruimte niet moet onderschatten deze constructies cancelen als het waren het signaal en vooral als het vol staat met spullen papier/machines of wat dan ook.
We hebben om de 15-20 M een accesspoint geplaats.
De hallen zijn 9/10x opgedeeld in rijen en we hebben in de meeste gevallen om de rij een accesspoint geplaatst en aan de voor / achterkant van de rijen nog een accesspoint op de oneven rij dus in het midden zodat je de grote plaats ook mee neemt.
Als je gaar reepten dan heb je uiteindelijk bijna tot geen snelheid meer over.
9/10x is het trekken van kabels even wat werk maar moet wel te doen zijn.
Indien je echt geen kabels kunt trekken zet dan een point to point verbinding op en ga dan verder met kabels naar het accesspoint.
[ Voor 16% gewijzigd door Kavaa op 04-06-2014 18:00 ]
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Wat je vooral nodig hebt is iemand met kennis van zaken als ik het zo hoorDukeh schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:52:
[...]
Kabels zijn in dit geval helaas geen optie gezien de omvang.
[...]
Of heb ik sterker spul nodig?
1) Gigabit Ethernet over Cat5E of Cat6 kan 100m reiken. In een fabriekshal is draadje in zicht geen issue. Wel evt rekening houden met EMI als er veel machines staan, mogelijk moet je naar glas uitwijken als dat speelt.
2) Repeaters maken een enorm collision domain van je hal. Alleen al het aantal clients trekt je netwerk onderuit als je het zo doet zoals je voorstelt, nog los van evt performance (wat idd per toegevoegde repeater halveert
Oslik blyat! Oslik!
Een meting (survey) laten doen en dan bepalen waar Access points moeten komen. Vervolgens trek je kabels naar die locaties en voorzie je de AP's van stroom d.m.v. PoE (i.c.m. een PoE switch)
Hele geintje zal enkele duizenden euro's kosten. Als iemand daar flauw van gaat vallen moet je een streep trekken door het hele project. Het is absoluut niet reëel om te verwachten dat je een enigszins acceptabel iets op kan leveren voor minder geld. Me dunkt dat je sowieso vastzit aan een stuk of 10 AP's a 500,-. Tel daar een Wifi-controller bij op plus PoE switch en bekabeling en je zit al snel aan de € 10.000,-
Oh ja; zoals anderen voor mij al aangeven; werk niet met repeaters; nooit!
[ Voor 6% gewijzigd door Dysmael op 04-06-2014 19:07 ]
Verwijderd
Ik ben het met alle reacties eens, en de bovenstaande schatting kan wel wat lager uitvallen als je met goedkoper spul zoals ubiquity gaat werken. Maar dan moet je ook accepteren dat je minder service kan verwachten van je leverancier. (Zeker geen Next business day-achtige constructies)RolfLobker schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:06:
Je zal sowieso met kabels moeten werken.
Een meting (survey) laten doen en dan bepalen waar Access points moeten komen. Vervolgens trek je kabels naar die locaties en voorzie je de AP's van stroom d.m.v. PoE (i.c.m. een PoE switch)
Hele geintje zal enkele duizenden euro's kosten. Als iemand daar flauw van gaat vallen moet je een streep trekken door het hele project. Het is absoluut niet reëel om te verwachten dat je een enigszins acceptabel iets op kan leveren voor minder geld. Me dunkt dat je sowieso vastzit aan een stuk of 10 AP's a 500,-. Tel daar een Wifi-controller bij op plus PoE switch en bekabeling en je zit al snel aan de € 10.000,-
Oh ja; zoals anderen voor mij al aangeven; werk niet met repeaters; nooit!
Hoe dan ook, je zal toch echt met een site survey moeten beginnen voordat je kan gaan bedenken wat je waar neer gaat zetten. (En als er regelmatig geschoven wordt in je magazijn kan je helemaal je lol op; staal en vloeistoffen dempen veel meer dan lege houten kratten.)
Hoe dan ook, win informatie in van een professional die op locatie komt kijken. Misschien is elke gang voorzien van een richtantenne (Om de gang stralen vanaf de andere kant) ook een oplossing. Maar ga niet zonder meting zomaar iets op hangen.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Voor het geld wat de Ubiquiti dingen dan kosten kun je dan wel 1 a 2 spares op voorraad liggen is er een probleem dan heb je hem binnen 1 uur omgewisseld.Hennie-M schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:48:
[...]
Ik ben het met alle reacties eens, en de bovenstaande schatting kan wel wat lager uitvallen als je met goedkoper spul zoals ubiquity gaat werken. Maar dan moet je ook accepteren dat je minder service kan verwachten van je leverancier. (Zeker geen Next business day-achtige constructies)
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~