Welke ssd?

Pagina: 1
Acties:

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Voor mijn lenovo u410 die ik met een caching ssd van 28gb toch te traag vind, wil ik mijn msata(?) ssd vervangen.

128GB is genoeg, want ik houd de 1tb voor er naast.
Gevonden:
Crucial m500
Crucial m550
Samsung 840 EVO

Na wat reviews gelezen hebben schelen de 550 en 840 niet veel. Maar beide zijn weer stuk duurder dan de 500 die trager is. Mijn vraag: zeggen jullie houd dat verschil in je zak, of is dat verschil in snelheid het juist waard?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:03

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

De 500 mag je inmiddels vervangen door de MX100, die iets sneller/beter is voor dezelfde prijs. Ik zou zelf het verschil besparen als je niet weet waarom je het nodig hebt, en liever upgraden naar 256GB, voor die 2 tientjes krijg je het snelheidsverschil er ook bij.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:29
De crucial mx100 is er (nog) niet in msata, zoek dat dus eerst even uit.

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-01 12:04
De crucial m500 is eigenlijk de sweet spot qua prijs en prestaties. Natuurlijk de m550 en Eva hebben betere prestaties, maar dat merkt je niks van.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:17
Heb zelf de M550 256GB in m-sata uitvoering in gebruik, bevalt me prima :).
Maar denk niet dat je het verschil met de M500 in de praktijk gaat merken.

My favorite programming language is solder.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:57

Rick-Jan

always connected

Topicstarter
Bedankt, ga ik gewoon voor de m500 denk ik.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Voor degene die het nog niet weten, de m500 serie is eol en vervangen door de mx100 serie. Iets goedkoper en een stukje sneller.

oh jee, msata....dan gaat deze vlieger voor jouw niet op.

[ Voor 19% gewijzigd door Reepje op 04-06-2014 17:08 ]

Verwijderd

Ik zit zelf ook te kijken om er eentje te plaatsen in mijn Lenovo Y500 (I5). Weet nog niet zeker of er een slot aanwezig is, bij de I7-uitvoering in ieder geval wel. Gezien de notebook momenteel even weg is voor reparatie (schermrand beeldscherm liet los) moet ik nog even wachten. Helaas is het bijna onmogelijk om een module of deskundig advies in een winkel te krijgen, daar bijna alle computerwinkels aan het verdwijnen zijn en daar mee ook de deskundigheid. Er is in mijn stad nog eentje (naam zal ik niet noemen) die eerst een micro-sd kaarjte liet zien en vervolgens een 2,5". "M-sata? Dat kan een thuisgebruiker niet zo maar inbouwen, want dat is heel moeilijk. Je moet namelijk drivers installeren en daar moet je wel verstand van hebben." Dergelijk advies heb je dus niets aan. Misschien dat iemand zo even uit het blote hoofd weet of de Lenovo Y500 (i5) ook een slot heeft? Dan kan ik me vast verdiepen in welke ik wil!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-12-2025

oscarw

Better be a geek than an idiot

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:39:
"M-sata? Dat kan een thuisgebruiker niet zo maar inbouwen, want dat is heel moeilijk. Je moet namelijk drivers installeren en daar moet je wel verstand van hebben." Dergelijk advies heb je dus niets aan. Misschien dat iemand zo even uit het blote hoofd weet of de Lenovo Y500 (i5) ook een slot heeft? Dan kan ik me vast verdiepen in welke ik wil!
Je zou eventueel een HDD-caddy kunnen aanschaffen, waarmee je een normale 2.5" SSD in je laptop kunt doen. Dan kun je dus wel voor de MX100 gaan. Helaas kun je dan de optische drive van je Laptop niet meer gebruiken. Wél kun je je oude Caching SSD er in laten.

[ Voor 3% gewijzigd door oscarw op 14-06-2014 23:03 ]

Pagina: 1